Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 183
Lid geworden op: 09 aug 2009 09:22
Auto: Lancia k 2.4 5.20
Opties: 4 lichtmetalen ventieldopjes,
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1995
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 146300
Kleur: Blauw metalic
Locatie: Nieuwerkerk aan den Ijssel/Gouda
Cilinderkopschade, lekker dan. altijd nog beter dan schade aan mn eigen kop. Mn pa zei altijd:
Always look on the bright side of life. Fluit maar ff mee.
Always look on the bright side of life. Fluit maar ff mee.
Is een taxi eenmaal te laat, komt tie nooit meer op tijd.
Mijn ander vervoer is een taxi, een Mercedes Vito 115 CDI.
Mijn ander vervoer is een taxi, een Mercedes Vito 115 CDI.
C5club Fan


Berichten: 96
Lid geworden op: 01 jun 2006 00:00
Auto: C5 Break 2.0 HPI Exclusive
Opties: Parelmoerlak,Park pak (V-A), Bandensp.Cnrl.,Xenon,VDO nav.,Robospot.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 65.000
Kleur: iets groenigs
Locatie: Soest
Kop op, misschien valt het mee hoewel, volgens je gegevens, de kop wel aardig droog heeft gestaan. Jammer dat onze zeer geavanceerde C5 geen alarm/indicatie op het koelwaterniveau heeft dan had je het eerder gemerkt en was grote schade voorkomen.
Van die olie in je koelwater ben ik nog helemaal niet zeker dat kan heel goed die smurrie zijn die je in je koelwater heb gekiepert tegen lekkage. Efin, onderzoek zal het leren maar misschien ben je klaar met een nieuwe koppakking, ik zal voor je duimen, maar dan zou het heel hard mee moeten vallen.
Van die olie in je koelwater ben ik nog helemaal niet zeker dat kan heel goed die smurrie zijn die je in je koelwater heb gekiepert tegen lekkage. Efin, onderzoek zal het leren maar misschien ben je klaar met een nieuwe koppakking, ik zal voor je duimen, maar dan zou het heel hard mee moeten vallen.
Berichten: 183
Lid geworden op: 09 aug 2009 09:22
Auto: Lancia k 2.4 5.20
Opties: 4 lichtmetalen ventieldopjes,
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1995
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 146300
Kleur: Blauw metalic
Locatie: Nieuwerkerk aan den Ijssel/Gouda
|Bedankt voor het duimen, maar pas op, het duurt nog zeker 2 weken voordat de C5 in NL is.
Is een taxi eenmaal te laat, komt tie nooit meer op tijd.
Mijn ander vervoer is een taxi, een Mercedes Vito 115 CDI.
Mijn ander vervoer is een taxi, een Mercedes Vito 115 CDI.
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Tja, dat word dan een tijdje duimendraaien 
Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Berichten: 183
Lid geworden op: 09 aug 2009 09:22
Auto: Lancia k 2.4 5.20
Opties: 4 lichtmetalen ventieldopjes,
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1995
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 146300
Kleur: Blauw metalic
Locatie: Nieuwerkerk aan den Ijssel/Gouda
Vandaag is de C5 gearriveerd uit Frankrijk en de dame is echt dood. Niets meer aan te repareren. Maar heb al een afspraak gemaakt met Willy, uit België om daar zijn motor op te halen. Dat gaat volgende week donderdag gebeuren. Het is gelukkig dezelfde motor, alleen is het een handbak en ik heb automaat. Maar ook dat is om te bouwen, hoofdzaak is dat de motor goed is
Is een taxi eenmaal te laat, komt tie nooit meer op tijd.
Mijn ander vervoer is een taxi, een Mercedes Vito 115 CDI.
Mijn ander vervoer is een taxi, een Mercedes Vito 115 CDI.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Succes met die klus!
Houd ons op de hoogte... misschien wat foto's van de ombouw?
Houd ons op de hoogte... misschien wat foto's van de ombouw?
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Mechanisch kan dat waarschijnlijk wel, maar electronisch ?
Weet waar je aan begint, één of meer ECU´s zijn anders, de BSI is waarschijnlijk anders, de COM2000 waarschijnlijk (die varieert met de kleur van de auto begrijp ik zo´n beetje). Vraag eerst JO eens even voordat je aan een onmogelijke klus begint met een hoop kosten.
Gr. Ronald
Weet waar je aan begint, één of meer ECU´s zijn anders, de BSI is waarschijnlijk anders, de COM2000 waarschijnlijk (die varieert met de kleur van de auto begrijp ik zo´n beetje). Vraag eerst JO eens even voordat je aan een onmogelijke klus begint met een hoop kosten.
Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
De modules die je noemt zijn gewoon te telecoderen. En volgens mij is Henk van plan om de motor alleen te wisselen. Mechanisch zijn de motoren hetzelfde. Je kunt hooguit tegen wat verschillende sensoren/stekkers aanlopen. Maar die kun je gewoon overzetten van de oude motor.
Tip: vervang de krukaskeerring preventief, en ook de keerring van de koppelomvormer!!!!!, die gaan wel eens lek bij de AL4.
Tip: vervang de krukaskeerring preventief, en ook de keerring van de koppelomvormer!!!!!, die gaan wel eens lek bij de AL4.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Juist, dacht even te lezen dat hij ook de bak wilde omruilen...BJG schreef:De modules die je noemt zijn gewoon te telecoderen.
Hetgeen opzichzelf natuurlijk een heel redelijke wens is.
Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Inderdaad, goede mogelijkheid om van die AL4 af te komen
moet er nog wel een koppelingspedaal gemonteerd worden 
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 183
Lid geworden op: 09 aug 2009 09:22
Auto: Lancia k 2.4 5.20
Opties: 4 lichtmetalen ventieldopjes,
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1995
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 146300
Kleur: Blauw metalic
Locatie: Nieuwerkerk aan den Ijssel/Gouda
Is een krukaskeerring hetzelfde als een krukaspoelie?BJG schreef:De modules die je noemt zijn gewoon te telecoderen. En volgens mij is Henk van plan om de motor alleen te wisselen. Mechanisch zijn de motoren hetzelfde. Je kunt hooguit tegen wat verschillende sensoren/stekkers aanlopen. Maar die kun je gewoon overzetten van de oude motor.
Tip: vervang de krukaskeerring preventief, en ook de keerring van de koppelomvormer!!!!!, die gaan wel eens lek bij de AL4.
Is een taxi eenmaal te laat, komt tie nooit meer op tijd.
Mijn ander vervoer is een taxi, een Mercedes Vito 115 CDI.
Mijn ander vervoer is een taxi, een Mercedes Vito 115 CDI.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
neen ,de krukaskeerring zit langs de versnellingsbak
de krukaspolie zit langs de andere kant
de krukaskeerring houd de olie tegen ,van de motor
de krukaspolie zit langs de andere kant
de krukaskeerring houd de olie tegen ,van de motor
Berichten: 792
Lid geworden op: 24 aug 2008 00:44
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Locatie: Lekkerkerk
Contacteer:
De poelie draait in die keerring. Vervangen voorkomt lekken op een moeilijk te voorspellen termijn. Bij mij moest oa die keerring bij 180DKm vervangen worden.
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.


Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ik denk dat het belangrijk is even duidelijk te zijn, en geen dingen door elkaar te halen:
Krukaskeerring is een afdichting van de krukas die olie tegen houdt.
Deze zit aan beide zeiden van de motor.
Achter de krukaspoelie zit een keerring, die kun je het beste tegelijk met de distributieriem vervangen, omdat je dan aan die kant het meeste al gedemonteerd hebt
Achter het vliegwiel zit ook een krukaskeerring. Die kun je het beste vervangen als je koppeling en/of versnellingsbak vervangt. Omdat je er dan met relatief weinig extra werk bij kunt.
Belangrijk:
Vervang de vliegwielbouten, het vlak moet goed schoon en denk aan het juiste aanhaalkoppel.
Maar sowieso is het belangrijk dat je een kundige techneut ter beschikking hebt of zelf bent om dit soort klussen te doen. Het is niet echt moeilijk, maar je moet wel weten wat belangrijk is en waar je mee bezig bent.
Krukaskeerring is een afdichting van de krukas die olie tegen houdt.
Deze zit aan beide zeiden van de motor.
Achter de krukaspoelie zit een keerring, die kun je het beste tegelijk met de distributieriem vervangen, omdat je dan aan die kant het meeste al gedemonteerd hebt
Achter het vliegwiel zit ook een krukaskeerring. Die kun je het beste vervangen als je koppeling en/of versnellingsbak vervangt. Omdat je er dan met relatief weinig extra werk bij kunt.
Belangrijk:
Vervang de vliegwielbouten, het vlak moet goed schoon en denk aan het juiste aanhaalkoppel.
Maar sowieso is het belangrijk dat je een kundige techneut ter beschikking hebt of zelf bent om dit soort klussen te doen. Het is niet echt moeilijk, maar je moet wel weten wat belangrijk is en waar je mee bezig bent.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 710
Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Locatie: Ardèche
Contacteer:
Grapje:
Volgens mij is Lange Henk trots op zijn rugzak
en hoopt nog op veel kilometers.
Ik heb hem ook al eens horen klagen over de beperkte afmetingen in andere merken.
Suczeven met de ombouw, blaas er maar weer nieuw leven in.
En aan dat linker pedaal (hoe heet dat ook al weer . . . . ? Koppeling?)
Nooit meer aan beginnen
vanuit de Ardèche.
Volgens mij is Lange Henk trots op zijn rugzak
Ik heb hem ook al eens horen klagen over de beperkte afmetingen in andere merken.
Suczeven met de ombouw, blaas er maar weer nieuw leven in.
En aan dat linker pedaal (hoe heet dat ook al weer . . . . ? Koppeling?)
Nooit meer aan beginnen
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404



