Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Auteur |
Bericht |
Lange Henk
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 09 aug 2009 09:22 Berichten: 183 Woonplaats: Nieuwerkerk aan den Ijssel/Gouda
Auto: Lancia k 2.4 5.20
Opties: 4 lichtmetalen ventieldopjes,
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1995
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 146300
Kleur: Blauw metalic
Naar boven
|
 Re: Hardstikke dood
Cilinderkopschade, lekker dan. altijd nog beter dan schade aan mn eigen kop. Mn pa zei altijd: Always look on the bright side of life. Fluit maar ff mee.
_________________ Is een taxi eenmaal te laat, komt tie nooit meer op tijd. Mijn ander vervoer is een taxi, een Mercedes Vito 115 CDI.
|
08 sep 2011 21:31 |
|
 |
TonK
C5club Fan
Geregistreerd: 01 jun 2006 00:00 Berichten: 96 Woonplaats: Soest
Auto: C5 Break 2.0 HPI Exclusive
Opties: Parelmoerlak,Park pak (V-A), Bandensp.Cnrl.,Xenon,VDO nav.,Robospot.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 65.000
Kleur: iets groenigs
Naar boven
|
 Re: Hardstikke dood
Kop op, misschien valt het mee hoewel, volgens je gegevens, de kop wel aardig droog heeft gestaan. Jammer dat onze zeer geavanceerde C5 geen alarm/indicatie op het koelwaterniveau heeft dan had je het eerder gemerkt en was grote schade voorkomen.
Van die olie in je koelwater ben ik nog helemaal niet zeker dat kan heel goed die smurrie zijn die je in je koelwater heb gekiepert tegen lekkage. Efin, onderzoek zal het leren maar misschien ben je klaar met een nieuwe koppakking, ik zal voor je duimen, maar dan zou het heel hard mee moeten vallen.
|
09 sep 2011 14:19 |
|
 |
Lange Henk
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 09 aug 2009 09:22 Berichten: 183 Woonplaats: Nieuwerkerk aan den Ijssel/Gouda
Auto: Lancia k 2.4 5.20
Opties: 4 lichtmetalen ventieldopjes,
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1995
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 146300
Kleur: Blauw metalic
Naar boven
|
 Re: Hardstikke dood
|Bedankt voor het duimen, maar pas op, het duurt nog zeker 2 weken voordat de C5 in NL is.
_________________ Is een taxi eenmaal te laat, komt tie nooit meer op tijd. Mijn ander vervoer is een taxi, een Mercedes Vito 115 CDI.
|
09 sep 2011 19:42 |
|
 |
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Hardstikke dood
Tja, dat word dan een tijdje duimendraaien 
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
|
09 sep 2011 20:08 |
|
 |
Lange Henk
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 09 aug 2009 09:22 Berichten: 183 Woonplaats: Nieuwerkerk aan den Ijssel/Gouda
Auto: Lancia k 2.4 5.20
Opties: 4 lichtmetalen ventieldopjes,
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1995
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 146300
Kleur: Blauw metalic
Naar boven
|
 Re: Hardstikke dood
Vandaag is de C5 gearriveerd uit Frankrijk en de dame is echt dood. Niets meer aan te repareren. Maar heb al een afspraak gemaakt met Willy, uit België om daar zijn motor op te halen. Dat gaat volgende week donderdag gebeuren. Het is gelukkig dezelfde motor, alleen is het een handbak en ik heb automaat. Maar ook dat is om te bouwen, hoofdzaak is dat de motor goed is
_________________ Is een taxi eenmaal te laat, komt tie nooit meer op tijd. Mijn ander vervoer is een taxi, een Mercedes Vito 115 CDI.
|
19 sep 2011 20:05 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: Hardstikke dood
Succes met die klus! Houd ons op de hoogte... misschien wat foto's van de ombouw?
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
19 sep 2011 20:12 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Hardstikke dood
Mechanisch kan dat waarschijnlijk wel, maar electronisch ? Weet waar je aan begint, één of meer ECU´s zijn anders, de BSI is waarschijnlijk anders, de COM2000 waarschijnlijk (die varieert met de kleur van de auto begrijp ik zo´n beetje). Vraag eerst JO eens even voordat je aan een onmogelijke klus begint met een hoop kosten.
Gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
19 sep 2011 22:00 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Hardstikke dood
De modules die je noemt zijn gewoon te telecoderen. En volgens mij is Henk van plan om de motor alleen te wisselen. Mechanisch zijn de motoren hetzelfde. Je kunt hooguit tegen wat verschillende sensoren/stekkers aanlopen. Maar die kun je gewoon overzetten van de oude motor.
Tip: vervang de krukaskeerring preventief, en ook de keerring van de koppelomvormer!!!!!, die gaan wel eens lek bij de AL4.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
19 sep 2011 22:55 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Hardstikke dood
BJG schreef: De modules die je noemt zijn gewoon te telecoderen. Juist, dacht even te lezen dat hij ook de bak wilde omruilen... Hetgeen opzichzelf natuurlijk een heel redelijke wens is. Gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
19 sep 2011 23:00 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Hardstikke dood
Inderdaad, goede mogelijkheid om van die AL4 af te komen  moet er nog wel een koppelingspedaal gemonteerd worden 
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
20 sep 2011 16:15 |
|
 |
Lange Henk
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 09 aug 2009 09:22 Berichten: 183 Woonplaats: Nieuwerkerk aan den Ijssel/Gouda
Auto: Lancia k 2.4 5.20
Opties: 4 lichtmetalen ventieldopjes,
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1995
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 146300
Kleur: Blauw metalic
Naar boven
|
 Re: Hardstikke dood
BJG schreef: De modules die je noemt zijn gewoon te telecoderen. En volgens mij is Henk van plan om de motor alleen te wisselen. Mechanisch zijn de motoren hetzelfde. Je kunt hooguit tegen wat verschillende sensoren/stekkers aanlopen. Maar die kun je gewoon overzetten van de oude motor.
Tip: vervang de krukaskeerring preventief, en ook de keerring van de koppelomvormer!!!!!, die gaan wel eens lek bij de AL4. Is een krukaskeerring hetzelfde als een krukaspoelie?
_________________ Is een taxi eenmaal te laat, komt tie nooit meer op tijd. Mijn ander vervoer is een taxi, een Mercedes Vito 115 CDI.
|
22 sep 2011 21:26 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Hardstikke dood
neen ,de krukaskeerring zit langs de versnellingsbak de krukaspolie zit langs de andere kant
de krukaskeerring houd de olie tegen ,van de motor
|
22 sep 2011 21:40 |
|
 |
staircase
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44 Berichten: 792 Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Naar boven
|
 Re: Hardstikke dood
De poelie draait in die keerring. Vervangen voorkomt lekken op een moeilijk te voorspellen termijn. Bij mij moest oa die keerring bij 180DKm vervangen worden.
_________________ 4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.
|
22 sep 2011 21:42 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Hardstikke dood
Ik denk dat het belangrijk is even duidelijk te zijn, en geen dingen door elkaar te halen:
Krukaskeerring is een afdichting van de krukas die olie tegen houdt. Deze zit aan beide zeiden van de motor.
Achter de krukaspoelie zit een keerring, die kun je het beste tegelijk met de distributieriem vervangen, omdat je dan aan die kant het meeste al gedemonteerd hebt
Achter het vliegwiel zit ook een krukaskeerring. Die kun je het beste vervangen als je koppeling en/of versnellingsbak vervangt. Omdat je er dan met relatief weinig extra werk bij kunt.
Belangrijk: Vervang de vliegwielbouten, het vlak moet goed schoon en denk aan het juiste aanhaalkoppel.
Maar sowieso is het belangrijk dat je een kundige techneut ter beschikking hebt of zelf bent om dit soort klussen te doen. Het is niet echt moeilijk, maar je moet wel weten wat belangrijk is en waar je mee bezig bent.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
24 sep 2011 20:01 |
|
 |
L A
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 mei 2009 16:55 Berichten: 710 Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Naar boven
|
 Re: Hardstikke dood
Grapje: Volgens mij is Lange Henk trots op zijn rugzak  en hoopt nog op veel kilometers. Ik heb hem ook al eens horen klagen over de beperkte afmetingen in andere merken. Suczeven met de ombouw, blaas er maar weer nieuw leven in. En aan dat linker pedaal (hoe heet dat ook al weer . . . . ? Koppeling?) Nooit meer aan beginnen  vanuit de Ardèche.
_________________ Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK, Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
|
25 sep 2011 00:28 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|