Even voorstellen ik ben nieuw hier op het forum...
Ik heb al veel gebruik gemaakt van het forum maar nu heb ik een vraag die ik niet meteen beantwoord kan vinden (of ik zoek niet goed genoeg)....

Het gaat om het volgende: Mijn C5 heeft het volgende probleem: Zij maakt tijdens het stationair lopen maar ook tijdens het rijden een vreemdsoortig hard tikgeluid. Tijdens het stationair lopen zo om de 10 a 15 sec hoor ik dan een echt mechanische tik net of je met metaal op metaal staat te tikken. Vooral voor een stoplicht echt goed te horen maar nu ik erop let heb ik het ook tijdens het rijden meermaals gehoord. Met de motorkap open hoor je eerst een tik en dan 2 a 3 seconden later een soort oemf (ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) geluid. En dit geheel dan weer om de 10 a 15 sec. steeds.
Ik dacht eerst dat het met het hydraulisch systeem te maken kon hebben omdat het net hoorde alsof de C5 continue de hoogte aan het corrigeren was (zonder dat ik echt merk dat hij omhoog of omlaag gaat). Ik heb net LDS bijgevuld want het niveau was te laag maar dit heeft niks uitgehaald met de tik. Ook als ik haar omhoog of omlaag doe hoor ik niet die tik dus

Ik heb de tik voor het eerst gemerkt toen de C5 een keer half op de stoep scheef stationair stond te draaien. Ze heeft toen een tijdje die tik gehad maar het is ook weer overgegaan. Maar nu lijkt het een irritant blijvertje te worden... Wie kan mij vertellen wat het is?