Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Auteur |
Bericht |
JW-C5
V.I.P.
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: RT4 Firmware
Inmiddels aan de gang gegaan. Eerst de SIM er uit. Daarna motor gestart en even gewacht tot het systeem opgestart is. Vervolgens de USB stick aangesloten, ledje daarvan licht op, en wachten..... Na 10 minuten was er nog niks gebeurd, de radio bleef gewoon doorspelen. Dat was anders toen ik het systeem laadde met de CD, die schakelde onmiddellijk om op zwart, en daarna kwam die instructie en vraag. Na die 10 minuten heb ik de Reset geactiveerd via de Dark knop, met de USB aangesloten. Dan gaat het systeem 10 seconden op zwart en komt weer terug. Maar niks laden van de SW uit de USB, ook na 10 minuten niet Ik twijfel nu aan de USB kabel. Hopelijk leest AXL mee, hij is de leverancier van die kabel Groet, JW

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
03 okt 2010 19:37 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Naar boven
|
Het blijkt een kip-en-ei-verhaal te zijn In het Menu Audio is geen USB vermeld. Oftewel, die poort is niet te vinden. Ik heb dan ook de stoute schoenen aangetrokken en de aangepaste files op een CD gebrand. Daarvan heb ik de gegevens vergeleken met die hierboven staan in dat plaatje, en dat bleek identiek te zijn. Vervolgens heb ik die CD in de RT4 gestopt, SIM er uit, draaiende motor, en dan wordt het wachten...... Een twintigtal minuten later werd de CD uitgeworpen, na de nodige schermen laden. En dan is het nog een paar minuten wachten, met opkomende schermen, die ook weer verdwijnen, je hoort alleen af en toe de HD werken. Dan is het er het verlossende moment, de radio begint weer te spelen. En het blijkt dat alle funkties het nog doen. Meteen naar het Menu Audio gegaan, en ja hoor, daar staat nu de USB vermeld. Vervolgens een USB met een bestand MP3's in 320 kbs er ingestopt, maar dan komt er een pop-up: schijf niet herkend. Die zaten in een mapje, en dus heb ik vervolgens de MP3 bestanden rechtstreeks in de root van de USB stick gezet. Maar ook dan komt die pop-up als ik de USB stick aankoppel. Dat interpreteer ik zó dat 'ie geen MP3 met 320 kbs kan lezen. Bij CD's lukt dat wél. En dus de vraag: weet iemand hoe dat zit? Overigens, het start-up scherm is veranderd. Dat was CITROËN, nu is het Magneti Marelli. Het zij zo.... Groet, JW

|
05 okt 2010 13:37 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Naar boven
|
Eerdere postings nog een teruglezend zag ik staan: Citaat: our RT4 is reset at least once during the update. pass away before our eyes the steps: "CRC xx%" "Load 1 / 2 xx%" "Load 2 / 2 xx%" "bootrom xx%" then the last restart, we must remove the CD or pendrive, if you do not take away no matter where question appear again we answer NO and the CD comes out. Dat zo ziende herinnerde ik me dat die stap Load2/2 zeer snel voorbij gekomen was, dat duurde maar een fractie van een seconde. En de volgende stap bootrom was er helemaal niet geweest. Oftewel, het leek op een niet compleet afgewerkte upgrade. Dat zou kunnen verklaren waarom de USB nu wel zichtbaar is in het Audio menu, maar toch niet werkt. En ook waarom er dat Magneti Marelli logo verschijnt ipv CITROËN Dat deed me besluiten om de upgrade nogmaal te doen. De start was hetzelfde, maar bij het begin van Load 1/2 werd de CD uitgeworpen en verscheen de melding dat de CD incompleet of beschadigd was. Nogmaals geprobeerd, met hetzelfde resultaat. Na die mislukte upgrade werkte alles nog wel, USB was zichtbaar maar niet benaderbaar. En het Magneti Marelli logo verscheen nog steeds bij het starten. Om die reden heb ik besloten de upgrade nogmaals te doen, maar nu met de ongewijzigde originele CD. Die doorloopt wél de stappen Load 1/2 en 2/2, maar gaat ook niet door die bootrom stap heen. Na de herstart werkt alles normaal. Maar de Magneti Marelli logo verschijnt nog steeds bij de start-up. En de USB is weer verdwenen in het Audio Menu. Oftewel, ik ben nog geen stap verder, helaas Groet, JW

|
05 okt 2010 16:15 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Naar boven
|
Heeft een van jullie, Veerbol en/of AXL nog een suggestie hoe dit opgelost kan worden?
De situatie is dus dat het inspelen van de aangepaste SW 811 mislukt is, er is geen USB poort beschikbaar. Voorts zit ik nu met een blauw Magneti Marelli opstartscherm, ipv het CITROËN scherm. Dat is zó gebleven nadat ik de SW opnieuw ingespeeld heb, nu met de originele CD. Het systeem werkt verder wel normaal, voor zover ik het heb kunnen checken.
Ter verdere bespreking en mogelijkerwijs aktie in Waalwijk? Ik verwacht daar rond 12 uur te zijn, misschien iets later.
Groet, JW

|
07 okt 2010 15:53 |
|
 |
veerbol
V.I.P.
Geregistreerd: 08 sep 2008 18:26 Berichten: 194 Woonplaats: Amsterdam
Auto: C5-3 Berline 2.7HDiF Exclusive
Opties: Matinal Beige Leer + Schuifdak + Packs
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220700
Kleur: Suroit
Naar boven
|
Hmmm.. da's balen. Lijkt toch nog op een niet volledige upgrade.
De upgrade - ongeacht versie 8.11 - had al via een USB-stick altijd al mogelijk moeten zijn (CD is ook prima, maar met vaker een wijziging van bestanden hoef je niet iedere keer een CD te branden). Heb je trouwens de CD op een lage snelheid gebrand (<= 4x)? Het loopwerk is erg gevoelig hiervoor.
Heb je eerst je RT4 naar 8.11 geupgrade zonder aanpassingen? Heb je een originele PSA upgrade CD/.iso gebruikt? Wat staat er op de sticker van de unit als je je RT4 eruit haalt?
Let op: Na de "Load 2/2" komt je update CD automatisch eruit, verwijder deze dan direct! en de upgrade is dan gereed.
Ik zal iig zaterdag m'n laptop meenemen met CD3293, tools, etc.
08 okt 2010 01:06 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Naar boven
|
Voor de upgrade naar 8.11 heb ik de originele CD gebruikt. Dat had ik al eerder gedaan, eind augustus. Daarna kon ik ook de "Zones à Risques" van Planète Citroën inspelen, via een gebrande CD.
De upgrade naar de aangepaste 8.11 is gemaakt met een gebrande CD. Die is via Windows gebrand, het lukte me niet dat via NERO of ImgBurn te doen, die programma's pikten de "bron" niet en konden dus niks branden.
Beschik jij over een goed gebrande 8.11 in aangepaste vorm?
En wat ik ook doe, de USB pikt helemaal niks. Het ledje in de USB stick gaat branden als ik er wat in stop, maar daarmee houdt het op. Dat is de situatie met de originele 8.11. En na de, kennelijk niet goed gelukte upgrade naar de aangepaste 8.11 kreeg ik dan die melding: schijf niet herkend als ik er een USB stick instopte.
Ik zal zaterdag de 2GB USB-stick meenemen waar de aangepaste 8.11 op staat. Die is dus helemaal conform dat plaatje, het aantal files en bytes klopt. Dat geldt ook voor de gebrande CD, die werd in eerste instantie wel ingelezen, maar uiteindelijk niet goed verwerkt. Ook die CD zal ik meenemen, evenals de laatste "Zones à Risques", die overigens wél goed ingelezen wordt.
Wat er op de sticker van de RT4 staat weet ik niet. Ik heb hier geen dunne T10 (<3mm diameter) en kan dus de schroefjes niet losdraaien. Heb jij wel zo'n dunne T10?
Groet, JW

|
08 okt 2010 01:22 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Naar boven
|
Een vervolg.... Zaterdag in Waalwijk heeft Veerbol, zeer wel thuis op het gebied van de RT systemen, van alles geprobeerd om mijn systeem aan de praat te krijgen mbt het gebruik van USB. Wat hij ook probeerde, en dat was heeeeel veel, op geen enkele manier lukte dat. Telkens kwam er "schijf niet herkend" als je de USB stick er in stopte. Afgesproken om het even zo te laten, en nader te onderzoeken wat er aan de hand zou kunnen zijn. Op Planète Citroën had ik inmiddels een topic ontdekt waarin de aansluiting van de USB kabel op de RT4 besproken wordt. Daar ben ik verder gaan lezen, en op pagina 10 van dat topic kwam ik in posting 197 e.v. tegen dat iemand hetzelfde probleem had als ik, schijf niet herkend dus. Daar werd toen gesteld dat dit zou kunnen liggen aan de USB stick, oftewel, een andere proberen dan de Transcend 2GB die ik gebruikte. Die had ik niet in huis, maar wel een oudere CF-Cardreader die via USB met de PC verbonden kan worden. Daar heb ik een 32MB kaartje ingestopt, dat met FAT geformatteerd en er één MP3'tje op gezet. Die vervolgens in de auto aangesloten, en ja hoor, dat wordt gewoon afgespeeld Oftewel, er is op zich niks mis met de RT4 in mijn auto, net zo min als met de USB kabel die AXL gemaakt heeft. Vervolgens heb ik dat Transcend 2GB USB stickje leegemaakt, ook met FAT geformatteerd, niet met FAT 32, en daar hetzelfde MP3'tje op gezet. Maar ook dat wordt dan niet afgespeeld, ik krijg weer dat "schijf niet herkend". Dat gebeurde ook toen ik 'm met FAT32 gedaan had en er hetzelfde MP3'tje op gezet had. Conclusie: hij vreet die 2GB Transcend niet. Ik ben niet voornemens nu onmiddellijk allerlei andere USB sticks aan te schaffen. Als ik er toevallig een in handen krijg probeer ik het daarmee wel. De "Zones à Risques" kan ik via m'n CF kaart in de USB CF reader updaten, dat werkt gewoon zoals ik intussen weet Groet, JW

|
13 okt 2010 12:17 |
|
 |
Menno
Beheerder
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
13 okt 2010 12:45 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Naar boven
|
JW-NHS schreef: Een vervolg.... ...... Vervolgens heb ik dat Transcend 2GB USB stickje leegemaakt, ook met FAT geformatteerd, niet met FAT 32, en daar hetzelfde MP3'tje op gezet. Maar ook dat wordt dan niet afgespeeld, ik krijg weer dat "schijf niet herkend". Dat gebeurde ook toen ik 'm met FAT32 gedaan had en er hetzelfde MP3'tje op gezet had. Conclusie: hij vreet die 2GB Transcend niet. Ik ben niet voornemens nu onmiddellijk allerlei andere USB sticks aan te schaffen. Als ik er toevallig een in handen krijg probeer ik het daarmee wel. De "Zones à Risques" kan ik via m'n CF kaart in de USB CF reader updaten, dat werkt gewoon zoals ik intussen weet Groet, JW Vandaag kreeg ik zo'n andere USB stick in handen, een 2GB Kingston. En ja hoor, die wordt gewoon geaccepteerd door het systeem Het ligt dus inderdaad aan de USB stick, de RT4 is daar kennelijk gevoelig voor. Groet, JW

|
29 okt 2010 00:47 |
|
 |
carlos
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 09 jan 2008 09:51 Berichten: 164 Woonplaats: Gent/België
Auto: C5 2.0HDI Excl. Ph2
Opties: alles behalve leer, cd wisselaar & open dak
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
kilometerstand: 145000
Kleur: blauw metallic
Naar boven
|
Ik ben er in geslaagd de 8.20 versie in te laden via een CDRW, en nu probeer ik die 'zones a risques' die ik gevonden heb op gps underground van juli 2011 er in te zetten (zoek maar op google naar "gps underground rt4 july"), ook via CDRW. Nu zegt hij na het correct identificeren en een stukje laden "CD incompleet of beschadigd" .
Moeten er buiten de mappen UPG en MAPPE (en subdirectories) die in dit bestandje zitten nog andere zaken komen op de CDRW want ik geraak er niet echt meer aan uit.
(dit is de eerste keer dat ik die zones ga opladen in mijn RT4, moet het de eerste keer anders?)
Thanks
|
04 aug 2011 11:22 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Naar boven
|
Zie Navidrive RT4HD en flitspalen inladenMet het laden via GPS Underground heb ik geen ervaring, geen idee dus of dat net zo gaat als via Planète. En heb je de nodige aanpassingen gemaakt in je set-up? Die staan beschreven in hst 4 Paramétrage du système de navigation van TELECHARGEMENT ET INSTALLATION D E S Z O N E S A R I S Q U E S Groet, JW

|
04 aug 2011 11:37 |
|
 |
carlos
C5club extreme Fan
Naar boven
|
Helaas stopt hij na pagina 3 in je tutorial. (Chargement en cours -> en daarna direct cd incompleet of beschadigd, vervolgens eject cd) Blijkbaar is het zelf-extracterend bestandje dat ik gedownload heb hetzelfde als in de tutorial PDF beschreven. Hier staat er nog een link bij puntje 6 naar "la Base des Radars" http://www.planete-citroen.com/forum/sh ... p?t=114150Is dat niet net hetzelfde als in die MAPPE en UPG dat er staat want ik kan niet aan die pagina (enkel voor adherents) Moeten mijn kaarten ook geupdate worden vooraleer ik deze radar info kan inladen?
|
04 aug 2011 13:06 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Naar boven
|
Je hoeft geen andere kaarten te kopen/gebruiken om gebruik te kunnen maken van de "flitsers". Ik zou zeggen: haal dat bestand nog een keer op en brand het heel langzaam op een CD-R. Het gebruik van een CD-RW moet worden ontraden, daarmee loop je extra risico's. Het is al zeer verbazingwekkend dat het inspelen van de 8.20 goed gegaan is via een CD-RW, daarmee heb je een enorm risiko gelopen. Als dat ergens onderweg vastloopt heb je een heeeeel dure baksteen in je dash zitten Verreweg de beste methode om de "flitsers" in te spelen is het te doen via de USB ingang. Daar bestaan speciale kabeltjes voor, desgewenst kan AXL die voor je maken. Zó doe ik het ook, elke maand. Da's een fluitje van een cent Groet, JW

|
04 aug 2011 13:31 |
|
 |
carlos
C5club extreme Fan
Naar boven
|
Ik zal zelf eerst eens proberen een kabeltje te maken, vind het zonde van het geld om bijna 20€ te geven aan een stukje plastic. Heb hier nog wat oude PC kastjes staan die een aantal 3voudige (of 2voudige) pinnen hebben om op het moederbord aan te sluiten. En een usb verlengkabel van 1,5m had ik ook ergens liggen met een vrouwelijke usb poort. Als het echt niet lukt pb ik wel even naar axl 
|
04 aug 2011 14:15 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Naar boven
|
Zo'n kabeltje zelf maken is te doen als je aan het stekkerje kunt komen dat achterin de RT4 geprikt moet worden. Hoe je dat moet doen is te lezen in Fabrication d’un câble USB pour RT4Zelf vond ik de 15 Euro goed besteed voor een kabeltje dat AXL voor me gemaakt had Groet, JW

|
04 aug 2011 23:31 |
|
 |
|