Auteur |
Bericht |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4887 Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Naar boven
|
 Re: V6 BVA4 Tombé en panne
Bart1979 schreef: Maar ja dan schrijf je mega af op je C5, I know.
De C5 is gelukkig al helemaal afgeschreven, dat is het probleem niet. @allen Staat die advertentie op cfn er nog, ik zie niks. Gr. Ronald
_________________ C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
|
15 jul 2011 12:33 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: V6 BVA4 Tombé en panne
Dat lijkt voordelig zo'n oude V6 kopen, maar bak wisselen is een hoop werk. Je moet hem dan ook nog eerst uit het wrak slopen. Als hij dan na 6 maanden de geest geeft kun je jezelf wel...... Ik zou dan toch gaan voor een ruilbak.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
15 jul 2011 12:39 |
|
 |
Rene
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 20:04 Berichten: 8109 Woonplaats: Velsen.
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 171717
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: V6 BVA4 Tombé en panne
_________________ C5 Berline 2005 C4 Cactus 2015 Aygo 2015 Peugeot 108 2019 Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
|
15 jul 2011 12:40 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: V6 BVA4 Tombé en panne
Ronald schreef: Geweldig hoe jullie meedenken, tis best moeilijk. Mijn inschattingen: Marktwaarde van de auto als de bak nog goed zou zijn met 3ton: 2.500 -3.000. Waarde nu: 0 - 500 Geschatte kosten bakvervanging: 2.500 ....gr. Ronald Heb je een beetje onderbouwing van dat getal? Bij de Vos zijn een drietal bakken beschikbaar voor de V6. Even checken wat ze daar kosten, wellicht. Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
15 jul 2011 12:49 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: V6 BVA4 Tombé en panne
2500 klopt ongeveer, en dan ben je niet eens gek bezig met b.v. een compleet gereviseerde bak , dan ga je namelijk naar de 3000 toe ... Arbeidsloon is een groot deel hiervan, flink wat werk ( alhoewel Brian er al aardig handig in wordt  )
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
15 jul 2011 15:56 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Zomaar wat ideeën ....
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
15 jul 2011 16:49 |
|
 |
Rene
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 20:04 Berichten: 8109 Woonplaats: Velsen.
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 171717
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: V6 BVA4 Tombé en panne
_________________ C5 Berline 2005 C4 Cactus 2015 Aygo 2015 Peugeot 108 2019 Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
|
15 jul 2011 18:15 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: V6 BVA4 Tombé en panne
Ronald schreef: Maar ja die km´s, wel veul. JO geeft trouwens aan dat de beurten erg prijzig zijn. Met name de 18" of 19" banden kosten een vermogen (350 - 400 per stuk).
nog ff een opmerking hierover... dezelfde banden liggen ook op een ph3 hoor... de 18 inch kosten rond de 250 euro hoor... dus veel duurder in onderhoud tov een ph3 zal het wel niet zijn... 
|
15 jul 2011 21:06 |
|
 |
breakexclusive
C5club Bikkel
Geregistreerd: 22 nov 2009 11:37 Berichten: 331 Woonplaats: 070
Auto: Mercedes E350 estate
Opties: Bi-xenon, Comand navi, HarmanK Logic7
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 151000
Kleur: iridium zilver
Naar boven
|
 Re: V6 BVA4 Tombé en panne
Hoi Ronald, ik zeg revisie of een gereviseerde ruilbak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! waarom? voor 2500 tot 3000 eur heb je nooit iets vergelijkbaars anders eet ik mijn schoen op net als gert jacobs bij de tour! je moet echter wel goed zoeken of het niet goedkoper kan! bij bijv sluijter transmissie techniek in r'dam die overigens hier een banner heeft kun je dat vragen en naar eer en geweten van hun een antwoord krijgen. mijn broer heeft dat ook gehad met zijn caravelle t4 automaat. dealer gaf aan ruilbak voor 4500 ex btw bij hun in totaal 1960 incl computer. tot aan de inruil heeft hij geen problemen meer gehad. na revisie heb je immers weer even garantie op de bak Bij andere auto's in vergelijkbare prijsniveau's max 6 maandjes en dan maar afwachten wat je allemaal gaat tegenkomen. als je eigen auto verder top is dan heb je zekerheid omtrent alle overige bijkomende kosten. ik zeg daarom maar eens goed nadenken over de bak van je eigen auto. de repratie is zeker fiks maar ja verder weet je alles. dit zou dus mijn rationele advies zijn en eigen overweging in deze situatie als ik voor soortgelijke beslising sta.
|
16 jul 2011 12:00 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: V6 BVA4 Tombé en panne
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
16 jul 2011 17:42 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4887 Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Naar boven
|
 Re: V6 BVA4 Tombé en panne
Ik kan niet iedereen volgen die het heeft over je kent je eigen auto. Natuurlijk hij is piekfijn onderhouden, maar in de toekomst kijken kan niemand. Met bijna 3ton erop kan er nog van alles aankomen. ADALS, veercylinders, aircopomp, hydropomp, uitlaat (al ziet die er nog goed uit), ooit houdt het ergens op. Het is niet de afweging om 2.500 euro aan reparatie uit te geven OF voor 2.500 euro iets anders te kopen, dan wist ik het wel. De auto is afgeschreven, het vervangingsgeld staat op de bank. 2.500 investeren in een auto met een marktwaarde van 2.500 lijkt me gewoon niet zo slim. Zelf doen of een beun is geen optie. Gr. Ronald Ps. Nu mogen jullie het wel weten: 12.500 voor betaald, vier jaar geleden, precies 3 jaar oud met toen 120k. Megakoopje kan ik nu zeggen. Via het forum natuurlijk 
_________________ C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
|
16 jul 2011 22:03 |
|
 |
breakexclusive
C5club Bikkel
Geregistreerd: 22 nov 2009 11:37 Berichten: 331 Woonplaats: 070
Auto: Mercedes E350 estate
Opties: Bi-xenon, Comand navi, HarmanK Logic7
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 151000
Kleur: iridium zilver
Naar boven
|
 Re: V6 BVA4 Tombé en panne
ahoi ronald, nog een latertje. met ken je eigen auto bedoel ik niet zozeer dat je in de toekomst kunt kijken maar dat je weet hoe de auto er technisch voor staat. tuurlijk dingen kunnen onverwacht stuk gaan zoals nu maar je was er denk ik niet mee naar de provence gereden als er het nodige aan onderhoud moest gebeuren? kortom hoeveel zou je er met normaal onderhoud nog mee rijden als dit niet was gebeurt maar ook als je dit bedrag wel zou investeren? ik denk dat je een gelijk bedrag aan onderhoud kwijt bent aan de vervangende auto (wel vergelijkbaar) en je dus de afschrijving op de investering van 2500 even in de tijd en kilometers moet uitzetten. dat was eigenlijk het punt dat ik wilde maken bij het besluit om eventueel te investeren in plaats van wegdoen. immers je auto levert altijd meer op als je wel investeert dan nu! tuurlijk er kunnen nog 100 zaken extra stuk gaan maar dat kan ook met een andere gebruikte.
|
16 jul 2011 23:11 |
|
 |
morjos
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 21 jul 2009 07:15 Berichten: 518 Woonplaats: neerpelt
Auto: Tourer 2.0HDI Exclusive
Opties: panoramadak-automaat-stoelverwarming en massage-meedraaiende xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: VF7RWRH
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220.000
Kleur: Gris Fuminated
Naar boven
|
 Re: V6 BVA4 Tombé en panne
Sorry, maar ik weet niet of het verstandig is nog eens 2500€ te investeren in een wagen (zelfs onze geliefde Dames) met zoveel km en zo'n leeftijd. Wat als er bv. volgend jaar andere problemen komen ? Ook een V6 blijft niet eeuwig meegaan. Persoonlijk zou ik het niet doen, al was ik nog zo gehecht aan mijn Dametje, ik zou door de zure appel bijten en haar laten voor wat ze is en uitkijken naar een andere. Dit is mijn opinie en ieder doet natuurlijk wat hij zelf het beste vindt en goede raad is soms duur. En moet het echt een zware V6 zijn ? Ik ben zeer tevreden van mijn 1.6HDI en betaal naar belze normen weinig verzekering en belasting. Dan ben je voor een 8 a 9000€ gesteld voor weer jaren zweefplezier.....maar zoals ik al zei, dit is maar wat ik denk. Verder veel succes met wat je ook beslist 
|
16 jul 2011 23:52 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: V6 BVA4 Tombé en panne
oei, dat is toch niks een 1.6 hdi... 
|
16 jul 2011 23:57 |
|
 |
morjos
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 21 jul 2009 07:15 Berichten: 518 Woonplaats: neerpelt
Auto: Tourer 2.0HDI Exclusive
Opties: panoramadak-automaat-stoelverwarming en massage-meedraaiende xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: VF7RWRH
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220.000
Kleur: Gris Fuminated
Naar boven
|
 Re: V6 BVA4 Tombé en panne
@Roman : weet niet......volgend weekend is een lang bij ons en dan gaat ze de 1ste maal vol beladen caravan bergopsleuren Toch zo'n 1300kgr. Zal bij terugkomst mijn bevindingen posten op het forum. En daarbij....aan de stoplichten ga ik goed mee; hangt er natuurlijk vanaf wat er rond me staat maar van een cliootje of puntootje ben ik toch niet bang 
|
17 jul 2011 00:05 |
|
 |
|