Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
C5club Fan


Berichten: 70
Lid geworden op: 11 jun 2011 23:01
Auto: c5 break hdi 110pk met volgens mij alle opties
Opties: chiptuning bij 220000 km
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 255356
Kleur: grijs metalic
Ik doe al jaren de koelkast op gas aan een nacht vantevoren , en tijdens het rijden ook , nergens last van en altijd een ijskoude koelkast 
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
BJG,
Dank voor je heldere uiteenzetting, duidelijk.
Ik heb de originele kabelset en stekkerdoos voor Citroen gebruikt die Thule erbij levert. Daarmee dacht ik er dus te zijn. maar als ik je goed begrijp had ik de originele kabelset van Citroen zelf moeten plaatsen. Thule zelf gaf telefonisch aan dat het dezelfde was met dezelfde kwaliteiten als de originele complete kabelset van citroen. Dus de kabelset is inclusief BSR kastje, of trailermodule zoals Thule het noemt. Ook voor wat betreft de prijzen ontlopen deze kabelsets elkaar niet veel.
Helaas heb ik de kabel dus al liggen en ga deze niet meer vervangen.
Thule levert trouwens de stekkerdoos zonder deze switch. Toen ik deze middag een andere stekkerdoos ging halen begreep de man bij de automaterialenzaak er ook weinig van. Ik gaf al aan dat deze alleen de 2, en dus de mistlamp uit schakelde, en niet de BSR of de BSI van informatie voorzag. Ik werd aan gekeken en ingeschat als een zeeeeeer grote hobbyist die aan het knutselen zou zijn. De C5, en nu jij met je heldere uiteenzetting en verduidelijking, geeft aan dat ik wel degenlijk goed zat dus met mijn vraag en opmerking/twijfel.
Tja, een volgende keer toch maar de echte citroen kabel nemen denk ik. En als er storingen blijven komen de Thule alsnog vervangen.
Maar ik heb het ook opgelost: ik heb het relais losgekoppeld van zijn eigen stroom wat hij nodig heeft voor het schakelen. Blijkbaar was de 12 verlichting na de BSR niet de goede keus.
De gewone draad naar verlichting achter trouwens ook niet, gaf eenzelfde storing. Ik heb het relais er tussen uit gehaald, en ga een andere geschakelde draad zoeken die geen problemen geeft.
EenC5 met rare onbegrijpelijke storingen die nergens op lijken te slaan(alhoewel jouw uitleg wel een en ander duidelijk maakt) hou ik niet van. Bij een C5 kun je dus niet zomaar ergens een draadje aftappen. Ik wist het al van onze fase1 en nu dus van deze C5. Een goed eleer voor een volgend ekeer zal ik maar zeggen. De 12 Volt naar d ebrandstofpomp onder deachterbank heb ik nog niet kunnen vinden, maar die ga ik eens gebruiken denk ik.
En anders maar zelf een geschakelde 12V constant maken
Door middel van een schakelaartje dus. Of de kabelset dus nog wel eens vervangen wanneer het me teveel gaat ergeren.
Johan
ps, wij koelen de koelkast ook voor de deur al een nacht van tevoren, maar willen niet rijden met gas aan.
Dank voor je heldere uiteenzetting, duidelijk.
Ik heb de originele kabelset en stekkerdoos voor Citroen gebruikt die Thule erbij levert. Daarmee dacht ik er dus te zijn. maar als ik je goed begrijp had ik de originele kabelset van Citroen zelf moeten plaatsen. Thule zelf gaf telefonisch aan dat het dezelfde was met dezelfde kwaliteiten als de originele complete kabelset van citroen. Dus de kabelset is inclusief BSR kastje, of trailermodule zoals Thule het noemt. Ook voor wat betreft de prijzen ontlopen deze kabelsets elkaar niet veel.
Helaas heb ik de kabel dus al liggen en ga deze niet meer vervangen.
Thule levert trouwens de stekkerdoos zonder deze switch. Toen ik deze middag een andere stekkerdoos ging halen begreep de man bij de automaterialenzaak er ook weinig van. Ik gaf al aan dat deze alleen de 2, en dus de mistlamp uit schakelde, en niet de BSR of de BSI van informatie voorzag. Ik werd aan gekeken en ingeschat als een zeeeeeer grote hobbyist die aan het knutselen zou zijn. De C5, en nu jij met je heldere uiteenzetting en verduidelijking, geeft aan dat ik wel degenlijk goed zat dus met mijn vraag en opmerking/twijfel.
Tja, een volgende keer toch maar de echte citroen kabel nemen denk ik. En als er storingen blijven komen de Thule alsnog vervangen.
Maar ik heb het ook opgelost: ik heb het relais losgekoppeld van zijn eigen stroom wat hij nodig heeft voor het schakelen. Blijkbaar was de 12 verlichting na de BSR niet de goede keus.
De gewone draad naar verlichting achter trouwens ook niet, gaf eenzelfde storing. Ik heb het relais er tussen uit gehaald, en ga een andere geschakelde draad zoeken die geen problemen geeft.
EenC5 met rare onbegrijpelijke storingen die nergens op lijken te slaan(alhoewel jouw uitleg wel een en ander duidelijk maakt) hou ik niet van. Bij een C5 kun je dus niet zomaar ergens een draadje aftappen. Ik wist het al van onze fase1 en nu dus van deze C5. Een goed eleer voor een volgend ekeer zal ik maar zeggen. De 12 Volt naar d ebrandstofpomp onder deachterbank heb ik nog niet kunnen vinden, maar die ga ik eens gebruiken denk ik.
En anders maar zelf een geschakelde 12V constant maken
Johan
ps, wij koelen de koelkast ook voor de deur al een nacht van tevoren, maar willen niet rijden met gas aan.
Berichten: 562
Lid geworden op: 18 apr 2010 00:23
Auto: c5 v6 Exclusive
Opties: Alles en een afneembaar trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09172c
Productienummer: 10281
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 292000
Kleur: donker grijs
KPH: Voor + Achter
Locatie: Helmond
Contacteer:
Vreemde vraag...........maar rij jij ook met gas voorziening aan? jij laat dus de koelkast gedurende je reis gewoon op gas koelen!! niet bang voor de big-bang
Herbert C5 schreef:Ik doe al jaren de koelkast op gas aan een nacht vantevoren , en tijdens het rijden ook , nergens last van en altijd een ijskoude koelkast
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Tja, in iets andere termen had ik die vraag ook al. Op een aantal caravan fora staan daar uitgebreide reacties en meningen over.
terug naar de kabel: BJG, Ik kan in jou uiteenzetting mee gaan, want nadat de irritatie een beetje opgetrokken was merkte ik ook dat de achteruitrijsensoren het niet meer deden. Alsof de caravan/fietsendrager erachter hing dus.
Tot nu toe geen problemen meer, heerlijk. Maar nogmaals, zomaar even een kabeltje aftappen kan niet en geeft de merkwaardigste storingen. Ik vraag het zelf ook altijd wanneer mensen storingen hebben: "geen after market" spullen aangesloten de laatste tijd?
De wittebroodsweken van/met onze dame zijn over blijkbaar, nu laat ze meer zien waar ze niet van gediend is. Er kan en mag veel, maar binnen haar kader/grenzen. Of spreken we hier van karakter?
Johan
terug naar de kabel: BJG, Ik kan in jou uiteenzetting mee gaan, want nadat de irritatie een beetje opgetrokken was merkte ik ook dat de achteruitrijsensoren het niet meer deden. Alsof de caravan/fietsendrager erachter hing dus.
Tot nu toe geen problemen meer, heerlijk. Maar nogmaals, zomaar even een kabeltje aftappen kan niet en geeft de merkwaardigste storingen. Ik vraag het zelf ook altijd wanneer mensen storingen hebben: "geen after market" spullen aangesloten de laatste tijd?
De wittebroodsweken van/met onze dame zijn over blijkbaar, nu laat ze meer zien waar ze niet van gediend is. Er kan en mag veel, maar binnen haar kader/grenzen. Of spreken we hier van karakter?
Johan
C5club Fan


Berichten: 70
Lid geworden op: 11 jun 2011 23:01
Auto: c5 break hdi 110pk met volgens mij alle opties
Opties: chiptuning bij 220000 km
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 255356
Kleur: grijs metalic
Nee ben daar niet bang voor , maar dit is persoonlijk dit kan voor een ander wel anders zijn 
Berichten: 58
Lid geworden op: 26 mei 2010 10:08
Auto: c5 tourer 1.6 THP Comfort
Opties: 17" lichtmetalen velgen/wegkl.trekhaak/bag.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12245
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 87000
Kleur: gris fulminator
Locatie: ergens op walcheren(ZLD)
waarom op gas en niet op 220-230 volt de avond/nacht vantevorenHerbert C5 schreef:Ik doe al jaren de koelkast op gas aan een nacht vantevoren , en tijdens het rijden ook , nergens last van en altijd een ijskoude koelkast
en je neemt waarschijnlijk ook geen veerboten en/of trein overtochten want daar mag je je gas niet aangesloten [open] hebben dus ook niet gebriken
auto geschiedenis : 2x VW kever -2x Renault 5 -2x Renault 11 - citroen ZX -citroen Xantia -2x citroen C5 [ph 1 en 2]
Berichten: 596
Lid geworden op: 14 jun 2010 22:23
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Son en Breugel
Dat werkt goed, zo heb ik het ook zitten. Dus de 12V van de pomp gebruiken om het relais te schakelen, en NIET om rechtstreeks 12V af te tappen!!! Zo had die knurft die zich "trekhaakspecialist" noemt het bij mij wel aangesloten in eerste instantie......JHV schreef: De 12 Volt naar de brandstofpomp onder deachterbank heb ik nog niet kunnen vinden, maar die ga ik eens gebruiken denk ik.
Je ziet die draadjes trouwens zo zitten als je de rechter achterbankzitting omhoog trekt. Tenminste bij mij, maar ik heb een benzine/LPG uitvoering.
Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
C5club Executive


Berichten: 1797
Lid geworden op: 03 jun 2011 19:31
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:
Bij mij is er ook tijdens de aanschaf van deze C5 een nieuwe trekhaak onder gekomen .
Afgelopen weekend was het spannend doet de stekkerdoos het goed of niet , ikhad het nog niet eerder kunnen proberen.
Heb hem aangelsoten en alles werkte zelfs de constand + , mijn trekhaak is ook een thule heb deze discusie wel even gevolgd , maar ik weet niet waar de constand + vanaf is gehaald.
Afgelopen weekend was het spannend doet de stekkerdoos het goed of niet , ikhad het nog niet eerder kunnen proberen.
Heb hem aangelsoten en alles werkte zelfs de constand + , mijn trekhaak is ook een thule heb deze discusie wel even gevolgd , maar ik weet niet waar de constand + vanaf is gehaald.
Groetjes Timo
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Lexia 3
Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)
Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Lexia 3Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)
Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
De koelkast kan toch gewoon aanblijven op 12V. Nooit een probleem geweest. Gas is te link. Moet alleen nog een ventilator achter het rooster plaatsen. Blijft de ijskast wat koeler in de zomer. Heb toch airco in de caravan dus dan wordt ie wat koeler.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014

