Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
In het aansluitschema staat van de Thule(Brink) trekhaak met voertuigspecifieke kabelset staat dat een geschakelde constant stroom aansluiting een optie is.
Nu hebben wij tijdens het rijden altijd de koelkast in de caravan aan op 12V. De beide stekkertjes zitten aan de kabelbundel. Voor de andere aansluitingen zitten er wel stekkertjes en ook voor de aanhanger module. Ik heb dus nu 2 stekkertjes over (waarvan in de handleiding wordt aangegeven dat het voor de optionele geschakelde constant stroom is) maar ik vind geen aansluiting hiervoor in de auto. Moet ik daarvoor zelf een kabel trekken vanaf de accu, of een andere plek? En waar vandaan dan. Of is er idd een optionele set te koop die ergens aangesloten wordt.
Of heb ik niet goed uit mijn doppen gekeken en ligt er wel een 12V aansluiting hiervoor?
Kortom, heeft iemand een tip/advies?
Johan
Nu hebben wij tijdens het rijden altijd de koelkast in de caravan aan op 12V. De beide stekkertjes zitten aan de kabelbundel. Voor de andere aansluitingen zitten er wel stekkertjes en ook voor de aanhanger module. Ik heb dus nu 2 stekkertjes over (waarvan in de handleiding wordt aangegeven dat het voor de optionele geschakelde constant stroom is) maar ik vind geen aansluiting hiervoor in de auto. Moet ik daarvoor zelf een kabel trekken vanaf de accu, of een andere plek? En waar vandaan dan. Of is er idd een optionele set te koop die ergens aangesloten wordt.
Of heb ik niet goed uit mijn doppen gekeken en ligt er wel een 12V aansluiting hiervoor?
Kortom, heeft iemand een tip/advies?
Johan
Berichten: 507
Lid geworden op: 22 aug 2010 23:38
Auto: C5 Sedan 2.0i 16v Exclusive
Opties: Leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
KPH: Voor + Achter
Locatie: voorhout
johan je zal een draad van voor moeten trekken
ik heb het zelfde probleem en ook een draad gelegd deze komt op nr 10 op nr 9 zit een schakeldraad deze zit in de kabel bundel en is geschakeld
ik heb het zelfde probleem en ook een draad gelegd deze komt op nr 10 op nr 9 zit een schakeldraad deze zit in de kabel bundel en is geschakeld
beter een franse auto onder me kont als een duitse op mijn oprit
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Je kunt ook een 12V weghalen bij de 12V aansluiting rechts achterin je break.
9 = 12V constante stroom
10 = 12V geschakelde voeding voor koelkast/accu
Andersom:siem19 schreef:ik heb het zelfde probleem en ook een draad gelegd deze komt op nr 10 op nr 9 zit een schakeldraad deze zit in de kabel bundel en is geschakeld
9 = 12V constante stroom
10 = 12V geschakelde voeding voor koelkast/accu
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
BJG,
Die 12V aansluiting rechts achter in de break, bedoel je dan de 12V aansluiting bij de knop om de hoogte achterin te regelen?
1) Kan die aansluiting dat aan?
2) Geeft dat geen probleem met de BSI?
3) Is die aansluiting geschakeld via contactslot?
Johan
Die 12V aansluiting rechts achter in de break, bedoel je dan de 12V aansluiting bij de knop om de hoogte achterin te regelen?
1) Kan die aansluiting dat aan?
2) Geeft dat geen probleem met de BSI?
3) Is die aansluiting geschakeld via contactslot?
Johan

V.I.P.


Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
mijn ph 1 heeft links achterin (bekleding laadruimte) een loze stekker zitten met zowel geschakelde als constante spanning.
echter zijn de draadjes erg dun!.(lengte draad plus het vermogen dat erdoor heen moet)en kan je beter 2 nieuwe trekken met een behoorlijke diameter.
en even aan de dealer vragen waar je ze het beste op kan aansluiten.
Grüßen Franz
echter zijn de draadjes erg dun!.(lengte draad plus het vermogen dat erdoor heen moet)en kan je beter 2 nieuwe trekken met een behoorlijke diameter.
en even aan de dealer vragen waar je ze het beste op kan aansluiten.
Grüßen Franz

De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.

C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Fase 2 is anders toch?
Ik heb voor de bekabeling aansluiten uiteraard de hele binnenbekleding L eruit gehad, en geen losse kabels gevonden.
En voor een koelkast aansluiting toch minstens een 6 mm2 gebruiken!
Johan
Ik heb voor de bekabeling aansluiten uiteraard de hele binnenbekleding L eruit gehad, en geen losse kabels gevonden.
En voor een koelkast aansluiting toch minstens een 6 mm2 gebruiken!
Johan

V.I.P.


Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Jij bent in elk geval goed bezig!
geen halve maatrgelen met de draad diameter
ik hoop dat het wordt zoals je het wilt.
Grüßen Franz
geen halve maatrgelen met de draad diameter


ik hoop dat het wordt zoals je het wilt.
Grüßen Franz
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
@JHV:
Ik bedoel niet de hoogteregeling hoor, maar het 12V stopcontact achter in de auto. Dan gaat het prima. En 4mm2 is voor de koelkast voldoende. Let er wel even op dat de massa ook die dikte heeft.
Ik bedoel niet de hoogteregeling hoor, maar het 12V stopcontact achter in de auto. Dan gaat het prima. En 4mm2 is voor de koelkast voldoende. Let er wel even op dat de massa ook die dikte heeft.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 dec 2009 09:24
Auto: break Ligne prestige 2.0 16V Athena
Opties: Trekhaak / Parrot MKI9000 carkit
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10403
Productienummer: 0030
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 195.000
Kleur: Bleu Maurtitius
Locatie: Duiven
Ik ondervond te veel spanningsverlies met 4mm2 uit de kofferbak.
Dus heb ik een 6mm2 direct van de accu (met zekering) gepakt . Er is op de +klem ruimte om een oogje bij te plaatsen. Vervolgens heb ik de draad door het schutbord gedaan. Er zit nml een rubber stop onder de rembekrachtiger. En zo verder netjes onder de linkerdorpel bekleding en via de reservewielbak weer naar buiten naar het stopcontact.
Je hebt wel een mtr of 10 nodig met al die lussen en bochten en denk aan de massa ook 6mm2 te maken.
Ik heb bovendien de+ draad met een relais geschakeld , dus motor uit= koelkast uit, omdat ik in het verleden bij een langere aangekopelde stop vergat de koelkast uit te zetten en zo de accu onderuit trok.
Succes en veel caravanplezier.
Colee
Dus heb ik een 6mm2 direct van de accu (met zekering) gepakt . Er is op de +klem ruimte om een oogje bij te plaatsen. Vervolgens heb ik de draad door het schutbord gedaan. Er zit nml een rubber stop onder de rembekrachtiger. En zo verder netjes onder de linkerdorpel bekleding en via de reservewielbak weer naar buiten naar het stopcontact.
Je hebt wel een mtr of 10 nodig met al die lussen en bochten en denk aan de massa ook 6mm2 te maken.
Ik heb bovendien de+ draad met een relais geschakeld , dus motor uit= koelkast uit, omdat ik in het verleden bij een langere aangekopelde stop vergat de koelkast uit te zetten en zo de accu onderuit trok.
Succes en veel caravanplezier.
Colee

C5club Executive


Berichten: 1797
Lid geworden op: 03 jun 2011 19:31
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:
Er is wel een kans dat je relais een keer blijft hangen (aan staan) , heb ik ook al een keer gehad met mijn vorige auto (zelfde schakeling) En dan sta je daar op een op rastette langs de duitse autobahn
Groetjes Timo
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Lexia 3
Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)
Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018

Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)
Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 dec 2009 09:24
Auto: break Ligne prestige 2.0 16V Athena
Opties: Trekhaak / Parrot MKI9000 carkit
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10403
Productienummer: 0030
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 195.000
Kleur: Bleu Maurtitius
Locatie: Duiven
Timo, daar heb gelijk in , echter als je een relais van goede kwaliteit koopt is de kans heel klein.
Maar vaak check ik bij een langere stop even of het lampje van de koelkast uit is.
Het is bij mij nu 6jaar goed gegaan!
Groeten, Colee
Maar vaak check ik bij een langere stop even of het lampje van de koelkast uit is.
Het is bij mij nu 6jaar goed gegaan!
Groeten, Colee

C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Een draad van voor af trekken, rechtstreeks vanaf de accu, heeft niet mijn voorkeur. Al zou ik het uiteraard ook met een geschakeld relais doen.
Maar weet iemand hoeveel stroom het stroomaansluitpunt in de kofferbak van de break mag leveren?
En idd BJG, is dat NIET de hoogte regelaar!! Wel de aansluiting er naast waar je een 12V stekker in kan steken. (Ik noem dat maar even een sigarettenaansteker punt.)
Mijn voorkeur voor de geschakelde 12V naar de caravan is deze 12V aansluiting.
Gewoon lekker makkelijk aansluiten en een kort draadje leggen.
Johan
Maar weet iemand hoeveel stroom het stroomaansluitpunt in de kofferbak van de break mag leveren?
En idd BJG, is dat NIET de hoogte regelaar!! Wel de aansluiting er naast waar je een 12V stekker in kan steken. (Ik noem dat maar even een sigarettenaansteker punt.)
Mijn voorkeur voor de geschakelde 12V naar de caravan is deze 12V aansluiting.
Gewoon lekker makkelijk aansluiten en een kort draadje leggen.
Johan
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Deze aansluiting is in de bsi gezekerd met 15 A.
Dus dat gaat prima, behalve wanneer je er in de auto ook een koelbox oid op aansluit, dan wordt het net kantje boord denk ik.
Dus dat gaat prima, behalve wanneer je er in de auto ook een koelbox oid op aansluit, dan wordt het net kantje boord denk ik.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 596
Lid geworden op: 14 jun 2010 22:23
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Son en Breugel
Ik heb het bij mijn C5 precies zo gedaan. De 12V afgetapt van die aansluiting in de kofferbak en er een relais tussen gezet dat geschakeld wordt vanaf de 12v die onder de achterbankzitting zit (ik denk benzinepomp ofzo).Dat werkt uitstekend en de koelkast in de caravan blijft goed koud.
Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jun 2011 19:40
Auto: Break 2.0 HDI SX
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 160000
Kleur: zilver
Locatie: Hombourg
Ik denk dat de optie met de 6 mm draad (heb zelf een 4 mm draad gebruikt en hem onder de auto door laten lopen) de beste is. In de draad heb ik wel nog een aparte zekering geplaatst (zweefzekering). Het advies om een fatsoenlijk relais er tussen te bouwen heb ik indertijd ook opgevolgd en daar nog nooit problemen mee gehad (vasthangen of zo).
Groetjes
Mathieu
Groetjes
Mathieu