Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Ik heb een probleempje met mijn cruise control. Af en toe weigert deze aan te gaan. Afhankelijk van wanneer hij er mee ophoud krijg ik alleen een knipperende snelheidsaanduiding of 3 knipperende streepjes... Even plotseling doet 'ie het dan opeens wel weer.... Soms de volgende dag pas, soms ook nog tijdens dezelfde rit.
Ik vermoed dat een van de schakelaars op de pedalen gaar is, maar heeft iemand andere suggesties ?
Ik vermoed dat een van de schakelaars op de pedalen gaar is, maar heeft iemand andere suggesties ?
Johan
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
heb je een citroen fabriek af of een later ingebouwde
indien citroen denk eens aan de cc hendel in de com2000 om die schoon te maken.
heb daar zelf ook problemen mee, krijg hem er niet uit, komt later wel een keer
indien citroen denk eens aan de cc hendel in de com2000 om die schoon te maken.
heb daar zelf ook problemen mee, krijg hem er niet uit, komt later wel een keer
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Zoals je zelf al aangeeft controleer maar eens de rem, en koppeling-schakelaar.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Fan


Berichten: 66
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:21
Auto: C5 Tourer
Opties: vele
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 150000
Kleur: donkergrijsblauwig metallic
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Haai!
mijn cruise control (C5 break hdi 2003) doet het soms wel soms niet in de verhouding 20/80. En da's jammer!
Het hangt een beetje samen met het weer, bij regen is de kans groter dat ie werkt. Ik verdenk dus eerst maar eens de rem en koppelings schakelaars. Uit loepzuivere luiheid luidt mijn vraag: waar vind ik die schakelaars? Motorcompartiment of cabine?
En, indien gevonden, vermag een dotje contactspray iets of is dat af te raden.
mijn cruise control (C5 break hdi 2003) doet het soms wel soms niet in de verhouding 20/80. En da's jammer!
Het hangt een beetje samen met het weer, bij regen is de kans groter dat ie werkt. Ik verdenk dus eerst maar eens de rem en koppelings schakelaars. Uit loepzuivere luiheid luidt mijn vraag: waar vind ik die schakelaars? Motorcompartiment of cabine?
En, indien gevonden, vermag een dotje contactspray iets of is dat af te raden.
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Wanneer het om de remschakelaar gaat; die zit boven je rempedaal en is, zelfs in een luie modus draaiend, zo te vervangen. Maar als je echt lui bent laat je dat doen natuurlijk
En wanneer deze remschakelaar de boosdoener is heeft m.i. contactspray geen zin.
Er zitten in deze schakelaar 2 contactjes, waarvan er 1 dan wat ingebrand is. Ik heb een keer zo'n schakelaar uit elkaar gehaald om te bekijken. Kun je lekker lui zittend op je stoel doen trouwens
.
Ik heb me rot gezocht naar onze koppelingsschakelaar
, maar die kan ik niet vinden in onze automaat
. Dus geen ervaring mee.
Johan
En wanneer deze remschakelaar de boosdoener is heeft m.i. contactspray geen zin.
Er zitten in deze schakelaar 2 contactjes, waarvan er 1 dan wat ingebrand is. Ik heb een keer zo'n schakelaar uit elkaar gehaald om te bekijken. Kun je lekker lui zittend op je stoel doen trouwens
Ik heb me rot gezocht naar onze koppelingsschakelaar
Johan
C5club Fan


Berichten: 66
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:21
Auto: C5 Tourer
Opties: vele
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 150000
Kleur: donkergrijsblauwig metallic
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
ha thx dus ik ga maar eens gluren zo. Aan luie stoelen in die Franse zweefkees geen gebrek!
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Krijg je, als 'ie gaat weigeren, geen pop-up en een piep?
Bij mij gebeurt dat wel, een piep en een pop-up: Snelheidscontrole Defect
Groet,
JW
Bij mij gebeurt dat wel, een piep en een pop-up: Snelheidscontrole Defect
Groet,
JW
C5club Fan


Berichten: 66
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:21
Auto: C5 Tourer
Opties: vele
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 150000
Kleur: donkergrijsblauwig metallic
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
nee, hij doet het soms, en dan meestal aan het begin van een zweefsessie, sporadisch haalt de cruise control de eindbestemming functionerend. Geen audiovisuele feedback.
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Misschien kun je rijdend iets checken, wanneer je de CC inschakeld maakt het dan verschil of je wel of niet het rempedaal hebt gebruikt?
Een rempedaalschakelaar kost nog geen 20 euro, tenzij je de modificatieset neemt. Die is dacht ik een 28 euro.
Maar dat valt mee en m.i. het proberen waard.
Vervangen gaat een stuk makkelijker wanneer je het stuk zachte beschermplaat onder de stuurkolom weghaalt. Heb je meer zicht op je handen en de stekker en schakelaar.
Johan
Een rempedaalschakelaar kost nog geen 20 euro, tenzij je de modificatieset neemt. Die is dacht ik een 28 euro.
Maar dat valt mee en m.i. het proberen waard.
Vervangen gaat een stuk makkelijker wanneer je het stuk zachte beschermplaat onder de stuurkolom weghaalt. Heb je meer zicht op je handen en de stekker en schakelaar.
Johan
C5club Fan


Berichten: 66
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:21
Auto: C5 Tourer
Opties: vele
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 150000
Kleur: donkergrijsblauwig metallic
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
thx Johan,
als ie het doet dan werkt de rem=uit schakelaar goed. Het lijkt me mogelijk dat de software bij het starten van de auto een check doet, weerstand over remschakelaar oid., als deze te hoog is geen cc.
Is het een maak of breek schakelaar trouwens?
Ik kan even kijken of het zin heeft om de rem een paar keer in te trappen voor dat ik de wagen start.
als ie het doet dan werkt de rem=uit schakelaar goed. Het lijkt me mogelijk dat de software bij het starten van de auto een check doet, weerstand over remschakelaar oid., als deze te hoog is geen cc.
Is het een maak of breek schakelaar trouwens?
Ik kan even kijken of het zin heeft om de rem een paar keer in te trappen voor dat ik de wagen start.
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
HoHoHo, zo simpel zijn onze dames niet. De contactjes zijn dan ingebrandt en kunnen een zwartig laagje hebben. waardoor er mogelijk een overbruggings weerstand is. En dan is de stroom die door de schakel moet of te laag of te laat. Of soms misschien zelfs wel goed. met de Lexia schijn je trouwens deze schakelaar niet uit te kunnen lezen.
Maar misschien dat een paar keer het rempedaal intrappen wel zin heeft, kwestie van proberen, maar niet te snel een conclusie trekken denk ik.
Johan
Maar misschien dat een paar keer het rempedaal intrappen wel zin heeft, kwestie van proberen, maar niet te snel een conclusie trekken denk ik.
Johan
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Btw. bij mij was het dus idd de remschakelaar.
In het begin hielp bij stilstand hard de rem intrappen wel, al betekende dat meestal ook meteen een ESP-error
dus dan ff van contact, weer starten en voila... (meestal hard trappen als ik bij een tankstation stilstond, dan motor uit, eten/drinken/shag halen/tanken, instappen en starten. )
Soms werkte hij ook spontaan tijdens het rijden ineens weer...
Niet echt een peil op te trekken dus...
In het begin hielp bij stilstand hard de rem intrappen wel, al betekende dat meestal ook meteen een ESP-error
dus dan ff van contact, weer starten en voila... (meestal hard trappen als ik bij een tankstation stilstond, dan motor uit, eten/drinken/shag halen/tanken, instappen en starten. )
Soms werkte hij ook spontaan tijdens het rijden ineens weer...
Niet echt een peil op te trekken dus...
Johan
C5club Fan


Berichten: 66
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:21
Auto: C5 Tourer
Opties: vele
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 150000
Kleur: donkergrijsblauwig metallic
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
heren!
mag ik u bedanken, ik ga er maar eens ondersteboven in liggen dan.

mag ik u bedanken, ik ga er maar eens ondersteboven in liggen dan.
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Logica zegt me dat het een breekschakelaar is : dwz CC onderbreken als e.e.a niet werkt...ElRudo schreef:thx Johan,
als ie het doet dan werkt de rem=uit schakelaar goed. Het lijkt me mogelijk dat de software bij het starten van de auto een check doet, weerstand over remschakelaar oid., als deze te hoog is geen cc.
Is het een maak of breek schakelaar trouwens?
Als het een maak was en hij was kapot zou hij dus zelfs bij remmen de CC NIET uitzetten...
Sinds het marco-Bakker Incident is dat aangepast geloof ik
Johan
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Volgens mij is het nog wat complexer, het gaat of om een dubbele schakelaar of twee enkele, maar die kunnen dan op zichzelf weer driepolig zijn of uit fase geschakeld.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije




