Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Beste Citroen C5 liefhebbers,
Ik ben al enige tijd actief op zoek naar een citroen C5.
Het gaat om een model berline of Break, ik ben er nog niet uit (Ik rijd nu in een Fiat Brava 5drs Hatchback, naar volle tevredenheid, maar ivm onze caravan zoeken wij meer trekkracht en een auto die niet door zijn vering zakt!)
Heb begrepen dat de berline met 1.8 hetzelfde mogen trekken als 2.0 motoren van Breaks.
Maar niet andersom.
Kortom, ik kijk uit naar een berline 1.8 en Breaks 2.0 (1500 kg wil ik 'mogen' trekken).
Het budget: max. 3000 euro. . Inderdaad, ik kom dus uit op modellen circa 2001 met zo'n 250.000 km op de teller.
Zijn er forumleden met (caravan-trek) ervaring die mij van hulp kunnen zijn?
Die weten uit ervaring of een 1.8 Berline of 2.0 Break met caravan goed liggen? En welke keuze het beste is voor een hatchback rijder die toch ook voldoende bagageruimte wil hebben. Die Break lijkt zo groot!
En hebben alle modellen rond 2000-2002 diezelfde gekkigheid dat je in de kofferbak met een knopje de hele auto kan verlagen en verhogen? Ik hoor het graag van jullie.
Ook mbt zwakke punten e.d. waar op te letten bij occasions...
Als iemand een goed adres weet voor aankoop, geef het ook even door a.u.b.
Ik ben al lang op zoek (via eigen research op internet en het langsrijden van dealers) maar jullie ervaring is wel zo belangrijk. 3.000 euro lijkt peanuts maar is het voor mij (lees: ons!) absoluut niet!
Hartelijke groet, een toekomstig C5 rijder.
Reinder Carton, Amersfoort
reinder@singlemaltmatters.com
http://www.singlemaltmatters.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben al enige tijd actief op zoek naar een citroen C5.
Het gaat om een model berline of Break, ik ben er nog niet uit (Ik rijd nu in een Fiat Brava 5drs Hatchback, naar volle tevredenheid, maar ivm onze caravan zoeken wij meer trekkracht en een auto die niet door zijn vering zakt!)
Heb begrepen dat de berline met 1.8 hetzelfde mogen trekken als 2.0 motoren van Breaks.
Maar niet andersom.
Kortom, ik kijk uit naar een berline 1.8 en Breaks 2.0 (1500 kg wil ik 'mogen' trekken).
Het budget: max. 3000 euro. . Inderdaad, ik kom dus uit op modellen circa 2001 met zo'n 250.000 km op de teller.
Zijn er forumleden met (caravan-trek) ervaring die mij van hulp kunnen zijn?
Die weten uit ervaring of een 1.8 Berline of 2.0 Break met caravan goed liggen? En welke keuze het beste is voor een hatchback rijder die toch ook voldoende bagageruimte wil hebben. Die Break lijkt zo groot!
En hebben alle modellen rond 2000-2002 diezelfde gekkigheid dat je in de kofferbak met een knopje de hele auto kan verlagen en verhogen? Ik hoor het graag van jullie.
Ook mbt zwakke punten e.d. waar op te letten bij occasions...
Als iemand een goed adres weet voor aankoop, geef het ook even door a.u.b.
Ik ben al lang op zoek (via eigen research op internet en het langsrijden van dealers) maar jullie ervaring is wel zo belangrijk. 3.000 euro lijkt peanuts maar is het voor mij (lees: ons!) absoluut niet!
Hartelijke groet, een toekomstig C5 rijder.
Reinder Carton, Amersfoort
reinder@singlemaltmatters.com
http://www.singlemaltmatters.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Alle breaks hebben zo'n knopje in de achterbak, de berline's hebben dat niet ...
Alle C5 ph1/2 hebben natuurlijk HP
Alle C5 ph1/2 hebben natuurlijk HP
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Maar dat knopje zit wel bij de pook hoor! 
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 310
Lid geworden op: 04 okt 2010 17:47
Auto: C5 Break 2.0 i 16v 136 PK
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 199.925
Kleur: Grijs
KPH: Achter
Locatie: Ter Aar
We hebben het over 2 aparte dingen, 1 (Herman) hele C5 verlagen, 2 (Menno) verlagen met knop in achterbak voor zware kratten (bier)
of hout, met gemak halve kuub hout elk jaar voor de open haard....wanneer de klep dicht dan komt de auto weer omhoog
groet, rolf
Privé: Nissan Sunny Renault 14 Ford Escort Clipper (2x) Ford Mondeo 1.8 (LPG) Ford Mondeo 2.0
Citroën C5 break (Ph1), Citroën C5 break (Ph3)
Zakelijk: Citroën BX Opel Omega Mazda 626 (2x) BMW 320 Toyota Avensis (Verso) Toyota Avensis (Wagon) Citroën DS 5, DS 7 Crossback
Privé: Nissan Sunny Renault 14 Ford Escort Clipper (2x) Ford Mondeo 1.8 (LPG) Ford Mondeo 2.0
Citroën C5 break (Ph1), Citroën C5 break (Ph3)
Zakelijk: Citroën BX Opel Omega Mazda 626 (2x) BMW 320 Toyota Avensis (Verso) Toyota Avensis (Wagon) Citroën DS 5, DS 7 Crossback
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dat knopje werkt wat anders.....
Met het knopje achterin de Break kun je de achterkant omhoog en omlaag laten gaan, op elk moment. En da's best handig als je iets moet inladen.
Na het sluiten van de klep gaat 'ie weer naar de normale hoogte, daar hoef je niks aan te doen.
Groet,
JW
Edit JW: rolftw was me net voor, same story.
Met de kanttekening dat ik 'm vaak gebruik om de achterkant juist wat hoger te zetten, dat is minder belastend voor m'n rug
Met het knopje achterin de Break kun je de achterkant omhoog en omlaag laten gaan, op elk moment. En da's best handig als je iets moet inladen.
Na het sluiten van de klep gaat 'ie weer naar de normale hoogte, daar hoef je niks aan te doen.
Groet,
JW
Edit JW: rolftw was me net voor, same story.
Met de kanttekening dat ik 'm vaak gebruik om de achterkant juist wat hoger te zetten, dat is minder belastend voor m'n rug
Berichten: 310
Lid geworden op: 04 okt 2010 17:47
Auto: C5 Break 2.0 i 16v 136 PK
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 199.925
Kleur: Grijs
KPH: Achter
Locatie: Ter Aar
Wat bedoel je hier overigens meereinder schreef:Heb begrepen dat de berline met 1.8 hetzelfde mogen trekken als 2.0 motoren van Breaks.Maar niet andersom.
met onze 2.0 overigens prima ervaring met caravan, wij hebben een Chaterau 495 La Car
trekt de dame met gemak....
Hoop dat je tegen geschikte C5 aanloopt nog voor de vakantie begint
groet, rolf
Privé: Nissan Sunny Renault 14 Ford Escort Clipper (2x) Ford Mondeo 1.8 (LPG) Ford Mondeo 2.0
Citroën C5 break (Ph1), Citroën C5 break (Ph3)
Zakelijk: Citroën BX Opel Omega Mazda 626 (2x) BMW 320 Toyota Avensis (Verso) Toyota Avensis (Wagon) Citroën DS 5, DS 7 Crossback
Privé: Nissan Sunny Renault 14 Ford Escort Clipper (2x) Ford Mondeo 1.8 (LPG) Ford Mondeo 2.0
Citroën C5 break (Ph1), Citroën C5 break (Ph3)
Zakelijk: Citroën BX Opel Omega Mazda 626 (2x) BMW 320 Toyota Avensis (Verso) Toyota Avensis (Wagon) Citroën DS 5, DS 7 Crossback
Berichten: 1720
Lid geworden op: 08 feb 2010 18:39
Auto: C4 berline
Opties: image
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 75000
Kleur: noir obsidien (exl)
Locatie: Roden(Drenthe)
wij hebben een 2 liter automaat en die voldoet prima om de caravan (1300 kilo) te vervoeren naar de camping
en die knop in de kofferbak van een break is ideaal om de caravan aan en af te koppelen
rijd de trekhaak onder de dissel ,druk op de knop en de caravan is aangekoppelt of afgekoppelt
niks geen gesjor meer aan zware caravans ,dat doet de C5 voor ons
en die knop in de kofferbak van een break is ideaal om de caravan aan en af te koppelen
rijd de trekhaak onder de dissel ,druk op de knop en de caravan is aangekoppelt of afgekoppelt
niks geen gesjor meer aan zware caravans ,dat doet de C5 voor ons
vr gr KlaasS
think positive
auto historie:citroen dyane,simca 1100,opel kadett city,vw passat,mazda 323gt,ford escort,
opel e kadett sedan,opel e kadett sedan,vw passat,mercedes vito,saab 900 s,saab 900i,
vw t4,citroen xsara piccasso,seat marbella,citroen C5 break,porsche924,,citroenc4 berline,agm retro scooter
think positive
auto historie:citroen dyane,simca 1100,opel kadett city,vw passat,mazda 323gt,ford escort,
opel e kadett sedan,opel e kadett sedan,vw passat,mercedes vito,saab 900 s,saab 900i,
vw t4,citroen xsara piccasso,seat marbella,citroen C5 break,porsche924,,citroenc4 berline,agm retro scooter
Vakantie is al voorbij, gaat om volgend jaar! Maar dat gaat met alle goede tips hier zeker lukken!rolftw schreef:Hoop dat je tegen geschikte C5 aanloopt nog voor de vakantie begint
Kijk dat is mooie informatie!KlaasS schreef:wij hebben een 2 liter automaat en die voldoet prima om de caravan (1300 kilo) te vervoeren naar de camping en die knop in de kofferbak van een break is ideaal om de caravan aan en af te koppelen
rijd de trekhaak onder de dissel ,druk op de knop en de caravan is aangekoppelt of afgekoppelt
niks geen gesjor meer aan zware caravans ,dat doet de C5 voor ons
Dan toch maar op zoek naar een Break...?
Is dat bij alle breaks zo, of alleen vanaf een bepaald jaartal?JW-NHS schreef:Met het knopje achterin de Break kun je de achterkant omhoog en omlaag laten gaan, op elk moment. En da's best handig als je iets moet inladen. Na het sluiten van de klep gaat 'ie weer naar de normale hoogte, daar hoef je niks aan te doen.
Groet en dank, Reinder
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Alle breaks ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 1720
Lid geworden op: 08 feb 2010 18:39
Auto: C4 berline
Opties: image
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 75000
Kleur: noir obsidien (exl)
Locatie: Roden(Drenthe)
Dan toch maar op zoek naar een Break...?
Groet en dank, Reinder
dat zou ik wel doen
want de break is ook mooier (ook al noemen ze dat hier een "bakkerswagen")
maar wat mooi is of minder mooi is is heel persoonlijk gelukkig
maar een break is ruimer en praktischer ,dus ga voor een break
vr gr KlaasS
think positive
auto historie:citroen dyane,simca 1100,opel kadett city,vw passat,mazda 323gt,ford escort,
opel e kadett sedan,opel e kadett sedan,vw passat,mercedes vito,saab 900 s,saab 900i,
vw t4,citroen xsara piccasso,seat marbella,citroen C5 break,porsche924,,citroenc4 berline,agm retro scooter
think positive
auto historie:citroen dyane,simca 1100,opel kadett city,vw passat,mazda 323gt,ford escort,
opel e kadett sedan,opel e kadett sedan,vw passat,mercedes vito,saab 900 s,saab 900i,
vw t4,citroen xsara piccasso,seat marbella,citroen C5 break,porsche924,,citroenc4 berline,agm retro scooter
Berichten: 418
Lid geworden op: 20 okt 2007 17:35
Auto: C5 2.0 16v Break Exclusive
Opties: Pack hifi
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9712CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 223500
Kleur: gris aluminium
KPH: Achter
Locatie: Delluft
Beste Reinder,
Wanneer ik begin augustus terugkom van vakantie, dan ga ik mijn C5 Break verkopen.
Zie hier voor mijn advertentie. Als je op mijn profiel zoekt, dan kun je alvast het een en ander over het verleden van mijn dame te weten komen.
Het is een heerlijke vakantieauto en een prima caravantrekker!
Wanneer ik begin augustus terugkom van vakantie, dan ga ik mijn C5 Break verkopen.
Zie hier voor mijn advertentie. Als je op mijn profiel zoekt, dan kun je alvast het een en ander over het verleden van mijn dame te weten komen.
Het is een heerlijke vakantieauto en een prima caravantrekker!
Vriendelijke groet,
Michel
Op 14-04-2012 is de dame verkocht
Michel
Op 14-04-2012 is de dame verkocht
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
De Exclusive van Mik is een aanrader,
vooral omdat het een Exclusive is o.a. Xenon.
Heb er (een beetje) spijt van dat onze dame " maar " een Prestige is,
echter wel weer met H3+ oftwel Sport vering
En verder altijd een Break nemen,
is mooier en groter enz enz
EN heeft een leuk knopje achterin,
suc6 met zoeken
vooral omdat het een Exclusive is o.a. Xenon.
Heb er (een beetje) spijt van dat onze dame " maar " een Prestige is,
echter wel weer met H3+ oftwel Sport vering
En verder altijd een Break nemen,
is mooier en groter enz enz
EN heeft een leuk knopje achterin,
suc6 met zoeken
Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Berichten: 596
Lid geworden op: 14 jun 2010 22:23
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Son en Breugel
Ik heb een 2 liter Break met een viertrapsautomaat en daarmee trekken wij een Hobby van 1300 kilo. De wagen trekt de caravan prima, maar het is wel een verschrikkelijk slome combinatie. Als je 90 rijdt en je trapt het gas verder in moet je niet teveel meer verwachten. Maar als je eenmaal tussen de vrachtwagens hobbelt op de route du soleil rijdt het lekker hoor!
Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Jullie weten de break wel te verkopen aan de hand van dat ene extra knopje. 
Mocht de TS niet helemaal bekend zijn met hydropneumatische Citroenen: ook de berline kun je op commando laten zakken of stijgen, daar moet alleen de motor voor lopen.
Een berline rijdt ook iets beter icm een caravan omdat de trekhaak dichter bij de achterwielen zit (minder overhang achter staat een kortere trekhaakbeugel toe). De koffer van een gewone C5 berline (hatchback) is ook al erg groot en flexibel.
Mocht de TS niet helemaal bekend zijn met hydropneumatische Citroenen: ook de berline kun je op commando laten zakken of stijgen, daar moet alleen de motor voor lopen.
Een berline rijdt ook iets beter icm een caravan omdat de trekhaak dichter bij de achterwielen zit (minder overhang achter staat een kortere trekhaakbeugel toe). De koffer van een gewone C5 berline (hatchback) is ook al erg groot en flexibel.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
De C5 van Mik Figaro is wel een mooi uitgerust exemplaar inderdaad. En met het voordeel dat je er 1 koopt met bekende historie.
Berline of Break, de eeuwige discussie
ik vind de Break mooier maar 't is wel een flink slagschip hoor. Als je verder niet echt de ruimte nodig hebt, kan ik me de keuze voor een Berline goed voorstellen.
Ik meen me trouwens te herinneren dat iemand ooit zei dat een Berline méér als een echte Citroën veert als dezelfde auto als Break, vanwege het verschil in gewicht bij/achter de achteras.
Berline of Break, de eeuwige discussie
Ik meen me trouwens te herinneren dat iemand ooit zei dat een Berline méér als een echte Citroën veert als dezelfde auto als Break, vanwege het verschil in gewicht bij/achter de achteras.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)





