Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club Fan


Berichten: 52
Lid geworden op: 31 jan 2010 13:07
Auto: C5 Tourer Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 45000
Kleur: Zwart metallic
Ondertussen staat de wagen in de garage en hebben ze akkoord gekregen om het vliegwiel te vervangen in garantie. Bij dat werk hebben ze gemerkt dat er ook een probleem is met de koppeling en dat die ook vervangen moet worden, maar daarvan moet ik wel de helft van de kosten zelf dragen (49.000km ondertussen).
Gelijk worden in garantie de 4 schijfremmen vervangen, de wielventielen (corrosie) en nog eens de veercylinder rechtsvoor (lek).
Gelijk worden in garantie de 4 schijfremmen vervangen, de wielventielen (corrosie) en nog eens de veercylinder rechtsvoor (lek).
C5club Fan


Berichten: 52
Lid geworden op: 31 jan 2010 13:07
Auto: C5 Tourer Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 45000
Kleur: Zwart metallic
Het vliegwiel en de koppeling zijn inmiddels vervangen en het probleem lijkt daarmee opgelost. Ik ervaar geen trillingen meer bij het laten opkomen van de koppeling in eerste of tweede.
Wel heb ik nog steeds een ander "probleem". Wanneer ik zachtjes optrek merk ik soms dat het niet vloeiend gaat, alsof de wagen heel even inhoudt en dan terug verder wil. Ik dacht eerst dat het zou samen hangen met het vliegwiel, omdat het niet alleen bij een bepaald toerental gebeurt.
Wel heb ik nog steeds een ander "probleem". Wanneer ik zachtjes optrek merk ik soms dat het niet vloeiend gaat, alsof de wagen heel even inhoudt en dan terug verder wil. Ik dacht eerst dat het zou samen hangen met het vliegwiel, omdat het niet alleen bij een bepaald toerental gebeurt.
C5club extreme Fan


Berichten: 116
Lid geworden op: 01 feb 2009 12:32
Auto: tourer exclusive
Opties: navi - velgen 'Eghée'
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: parelmoerwit
Gisteren auto teruggehaald van bij de dealer na 9 dagen! Vliegwiel was wel degelijk defect (te veel speling), lekke krukaskeerring en als gevolg daarvan ook nog de hele koppeling moeten vervangen (schijf + drukgroep + lager). Auto rijdt weer als een zonnetje, het koppelingspedaal grijpt nu veel sneller aan (op 1/3 van de pedaalslag ipv op 2/3) en het pedaal voelt ook zwaarder aan.
C5club Fan


Berichten: 52
Lid geworden op: 31 jan 2010 13:07
Auto: C5 Tourer Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 45000
Kleur: Zwart metallic
Bij mij net hetzelfde. Het is wel even wennen als je een lichtere koppeling gewend bent. Waarschijnlijk is het dan toch een bekend probleem bij Citroën en is dit de oplossing.
PS: Is bij jou alles onder garantie gebeurd?
PS: Is bij jou alles onder garantie gebeurd?
C5club extreme Fan


Berichten: 116
Lid geworden op: 01 feb 2009 12:32
Auto: tourer exclusive
Opties: navi - velgen 'Eghée'
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: parelmoerwit
Neen, geen garantie. Enkel 30 % tussenkomst op de prijs van het vliegwiel door Citroën België. Auto is 2 jaar en 7 maanden oud en heeft 63250 km gereden. Gelukkig is het een leasewagen en is de rest van de kosten voor de leasemaatschappij ... al hebben ze in de garage één velg wel licht beschadigd
Voor de rest is de hele klus perfect uitgevoerd 
C5club Fan


Berichten: 78
Lid geworden op: 16 aug 2009 18:33
Auto: C5 Tourer - 2.0HDi Exclusive
Opties: Detectie pack plus Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11816
Productienummer: 0182
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 35.000
Kleur: Zwart Perla Nera
Locatie: W-Vlaanderen (België)
Bij mij zijn net dezelfde werken uitgevoerd ... allez voor zover ik toch weet ... ik had slip op de koppeling ronde de 2500rpm ...
Alles is door de garage vervangen onder garantie ongeveer 2 dagen werk ...
Alles is door de garage vervangen onder garantie ongeveer 2 dagen werk ...
Op en neer - weg en weer - Maar dan veel comfortabeler .....
Berichten: 517
Lid geworden op: 03 jan 2010 23:10
Auto: Mitsubishi Outlander
Opties: Intense Premium
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Zwart metaalglans
Locatie: België - Denderstreek
Ik weet niet in hoeverre de C5-club is gepenetreerd (om het met een marketingterm te zeggenV-zesserke schreef:Ik heb eens met de buurman (zonemanager bij Citroën Belux) gesproken en er zijn idd een paar geisoleerde gevallen bekend en blijkbaar enkel op de 2,0 Hdi.
Verleden : Matra Bagheera X 1979 - Nissan Prairie 1989 - Xsara Coupé 1.9D SX 1998 - Xsara Coupé 2.0 HDi VTR 2001 - C2 1.4 HDi SX 2004 - C4 1.6 HDi SX 2005 - C5 1.6 HDiF Business 2007 - Xsara Picasso 1.6 HDi SX 2006 - C5 1.6 HDiF VTR 2011
Heden : Mitsubishi Outlander 2.0 CVT & Citroën 2CV 1982 (restauratieproject met vader)
Heden : Mitsubishi Outlander 2.0 CVT & Citroën 2CV 1982 (restauratieproject met vader)
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
tja het is hoe je het bekijkt...
over het algemeen komen mensen op een forum...
dus als deze 6 wel een probleem heeft en de andere verkochte 2.0 hdi bezitters niet...
valt het wel mee..
voor ons lijken het dan veel, maar citroen zal dit toch anders zien...
en daarbij heb ik al lang het idee dat citroen wel iets onder garantie vervangt maar pas op het moment dat de klant klaagt..
terugroep acties en dergelijke gebeuren pas als het echt nodig is....
tja...
over het algemeen komen mensen op een forum...
dus als deze 6 wel een probleem heeft en de andere verkochte 2.0 hdi bezitters niet...
valt het wel mee..
voor ons lijken het dan veel, maar citroen zal dit toch anders zien...
en daarbij heb ik al lang het idee dat citroen wel iets onder garantie vervangt maar pas op het moment dat de klant klaagt..
terugroep acties en dergelijke gebeuren pas als het echt nodig is....
tja...
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 dec 2009 21:05
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator
Locatie: België; regio Brussel
Ja de garantie en klantvriendelijkheid bij citroen zijn voor mij het grootste nadeel van het merk.
Als ik kijk welke service sommige andere merken geven, zowel merken uit zelfde klasse als meer dure merken, blijft de service na verkoop bij citroen eerder triest.
Maar je moet iets hebben om over te klagen natuurlijk
Als ik kijk welke service sommige andere merken geven, zowel merken uit zelfde klasse als meer dure merken, blijft de service na verkoop bij citroen eerder triest.
Maar je moet iets hebben om over te klagen natuurlijk
Berichten: 517
Lid geworden op: 03 jan 2010 23:10
Auto: Mitsubishi Outlander
Opties: Intense Premium
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Zwart metaalglans
Locatie: België - Denderstreek
Ik heb om de vervanging van de koppeling onder garantie en in een andere situatie inderdaad ook schriftelijk de vraag gesteld aan Citroën Belux, maar in beide gevallen positief antwoord gekregen. Wie niet vraagt blijft maagd blijkbaarRoman schreef:en daarbij heb ik al lang het idee dat citroen wel iets onder garantie vervangt maar pas op het moment dat de klant klaagt...
Verleden : Matra Bagheera X 1979 - Nissan Prairie 1989 - Xsara Coupé 1.9D SX 1998 - Xsara Coupé 2.0 HDi VTR 2001 - C2 1.4 HDi SX 2004 - C4 1.6 HDi SX 2005 - C5 1.6 HDiF Business 2007 - Xsara Picasso 1.6 HDi SX 2006 - C5 1.6 HDiF VTR 2011
Heden : Mitsubishi Outlander 2.0 CVT & Citroën 2CV 1982 (restauratieproject met vader)
Heden : Mitsubishi Outlander 2.0 CVT & Citroën 2CV 1982 (restauratieproject met vader)
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
heeft er iemand een koppelingsplaat gezien na demontage,is die verbrand (geslipt)
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 dec 2009 21:05
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator
Locatie: België; regio Brussel
De mijne was verbrand, het ging ongeveer zo:
Koppeling slipte steeds meer, en pedaal kwam plots niet meer helemaal omhoog.
Ik bel naar dealer om probleem uit te leggen, en zeg dat ik nog ongeveer 50 km moet rijden eer ik bij hun raak.
Antwoord van dealer: Ja nu een takelwagen sturen zal erg lang duren en we kunnen u geen vervangwagen geven, en de takelkosten zijn voor u rekening dus is het beter dat u met wagen tot hier probeert te rijden. Ok rijden ging nog, enkel met slippende koppeling bij versnellen. Dus maar naar daar gereden.
Daar aangekomen, "ja meneer u koppeling ruikt verbrand, dit valt niet in garantie want u had er niet mogen mee rijden".
Na ongeveer ontploft te zijn is het dan toch na veel heen en weer geloop en gebel gemaakt, in garantie, maar zonder vervangwagen.
Maar hoe dan ook mijn koppeling was verbrand, ik heb ze niet gezien, maar ga dus op mijn geur en de dealer zijn constatatie af.
Koppeling slipte steeds meer, en pedaal kwam plots niet meer helemaal omhoog.
Ik bel naar dealer om probleem uit te leggen, en zeg dat ik nog ongeveer 50 km moet rijden eer ik bij hun raak.
Antwoord van dealer: Ja nu een takelwagen sturen zal erg lang duren en we kunnen u geen vervangwagen geven, en de takelkosten zijn voor u rekening dus is het beter dat u met wagen tot hier probeert te rijden. Ok rijden ging nog, enkel met slippende koppeling bij versnellen. Dus maar naar daar gereden.
Daar aangekomen, "ja meneer u koppeling ruikt verbrand, dit valt niet in garantie want u had er niet mogen mee rijden".
Na ongeveer ontploft te zijn is het dan toch na veel heen en weer geloop en gebel gemaakt, in garantie, maar zonder vervangwagen.
Maar hoe dan ook mijn koppeling was verbrand, ik heb ze niet gezien, maar ga dus op mijn geur en de dealer zijn constatatie af.
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Heeft de 2 liter benzine ook zo'n dubbel vliegwiel? Wat een ellende dat vliegwiel.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Berichten: 295
Lid geworden op: 31 aug 2008 19:50
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
Wat ik nog het meest storend vindt, is dat het koppelingspedaal veel zwaarder te bedienen is na het vervangen van vliegwiel/keerring/koppeling. Als je redelijk vaak in de file staat, krijg je best last van de spiertjes.
Enne...., mijn linkerbeen is nu getrainder als mijn rechter, je gaat er wat raar van lopen
Enne...., mijn linkerbeen is nu getrainder als mijn rechter, je gaat er wat raar van lopen
Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 dec 2009 21:05
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator
Locatie: België; regio Brussel
Ja bij mij is ook de koppeling vervangen, en ik vind dat ze ook zwaar gaat.
Die manuele 6-bak kan mij eigl niet echt overtuigen, automaat is de beste keuze voor de C5 denk ik
(Niet dat die manuele bak een ramp is, maar laatst even met een c3 1.6 hdi gereden met 5-bak en ik vond die veel soepeler en zachter schakelen en koppelen)
Budget voor die automaat hebben is natuurlijk nog een ander probleem
Die manuele 6-bak kan mij eigl niet echt overtuigen, automaat is de beste keuze voor de C5 denk ik
Budget voor die automaat hebben is natuurlijk nog een ander probleem




