Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Auteur |
Bericht |
web
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 11 okt 2007 12:47 Berichten: 139
Naar boven
|
 Re: C5 remprobleem
Voor wat het waard is, deze vorm van scheefslijten hadden Xantia en BX niet - met nauwelijks afgeschuinde blokken en geen antipiep plaatjes. Zoals C5 aftermarket dus...
_________________

|
25 apr 2011 23:47 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: C5 remprobleem
Ter aanvulling: Later zaten de anti-piepplaatjes wel bij sets geleverd van ondermeer de xantia break, die vervolgens ook ging scheef slijten.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
26 apr 2011 21:13 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: C5 remprobleem
Oftewel, veel pleit er voor om remblokken zónder anti-piepplaatjes te monteren. Wél goed inzagen in het midden dan.
Ik neig er toe dit te proberen. Gaat het dan toch piepen en krijg ik dat niet onder controle kan ik beginnen met alsnog die anti-piepplaatje te monteren, zoveel werk is dat niet. En als het dan toch helemaal misgaat kunnen er alsnog standaard blokken in, met de plaatje..
Ik ga dit verder overleggen met de garagist.
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
26 apr 2011 22:43 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: C5 remprobleem
BJG schreef: Ter aanvulling: Later zaten de anti-piepplaatjes wel bij sets geleverd van ondermeer de xantia break, die vervolgens ook ging scheef slijten. De originele sets voor xantia hebben gewoon altijd anti-piep plaatjes. Op Citroen-service staan ze om onduidelijke reden niet afgebeeld maar ze zitten er wel bij.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
30 apr 2011 19:23 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: C5 remprobleem
Is bij die sets het rem-oppervlak ook "verkleind", net zoals dat bij de C5 blokken het geval is? Ik kan dat niet goed zien op het plaatje.... Toevallig heb ik hier een achterklauw liggen van een Xantia Break, met praktisch nieuwe blokken er in. Daar zitten geen anti-piepplaatjes tussen, maar ik kan niet zien of het originele blokken zijn. En het remoppervlak loopt tot het eind van de stalen plaat, op een ½ mm na, uiteraard Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
01 mei 2011 14:07 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: C5 remprobleem
Het voeringoppervlak is vrijwel gelijk aan de grootte van de "grondplaat" .Dus niet zoals bij de C5. De enige Citroen op dit moment die net als de C5 een verkleind vlakje op het remblok heeft is de C3 Picasso, maar dan weer zonder anti-piep plaatjes.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
01 mei 2011 20:50 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: C5 remprobleem
Een update.... Gisteren ben ik met m'n C5 bij de garagist geweest. Wat hebben we gedaan: -nieuwe schijven gemonteerd -nieuwe blokken, origineel met plaatjes gemonteerd -de klauwen links <> rechts verwisseld. Daarmee is er een schoon oppervlak, zonder bloemkool tegen de ankerplaat gekomen. Er was wel iets bloemkool aanwezig op de klauw, maar veel was dat niet. Vermoedelijk is dat al bij een eerdere aktie (grotendeels) weggehaald. -NOMEX plaatjes met wat vet gemonteerd tussen de klauw en de ankerplaat. -na montage de klauwen ontlucht Het resultaat is dat het rempedaal een hoger drukpunt heeft gekregen, da's de goeie kant van het verhaal. Maar wat niet verdwenen is, is dat het rempedaal blijft wegzakken als je wat harder op het pedaal trapt. Dat doe je normaliter niet, als je wat zachtjes bij remt, maar sta je voor een stoplicht en laat je je voet redelijk stevig op het rempedaal staan dan zakt het langzaam weg, bijkans tot de bodem. En wat ook niet geheel verdwenen is, is het gekraak achter als je de rem stevig indrukt. Daarbij valt op dat het kraken aanhoudt terwijl het pedaal langzaam wegzakt. Het kraakt wel minder dan voorheen, maar toch.... Als test hebben we de vacuumslang nog even losgemaakt. In díe situatie kun je zo hard trappen op het rempedaal als je kunt, met heeeeeeeel veel kracht dus totdat je kramp in je been krijgt en de stoel zowat breekt, maar dan zakt het pedaal niet weg. Je hoort dan ook wat gekraak aan de achterkant. Ik kan dat niet verklaren, immers de bekrachtiging is een parallelsysteem, geen serieel. En als het pedaal dan wél wegzakt in de bekrachtigde situatie moet dat komen omdat de plunjer in de HRC verder ingedrukt wordt Al met al, een stap in de goede richting. En een mogelijke oorzaak uitgeschakeld, maar we zijn er nog niet, helaas. Vanmiddag ga ik nog wat rijden en testen. Wordt vervolgd dus. Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
06 mei 2011 16:10 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33540 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: C5 remprobleem
je blijft iig bezig .... ben benieuwd naar het vervolg, suc6 !
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
06 mei 2011 16:23 |
|
 |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: C5 remprobleem
Dat wegzakken v/h pedaal bij langere tijd flinke druk uitoefenen is redelijk normaal (zoek maar eens op het forum). Schijnt met de break assist te maken te hebben. Dus misschien is het nu allemaal opgelost? Dat zou mooi zijn!
|
06 mei 2011 18:25 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: C5 remprobleem
Ik dacht dat ik redelijk goed gezocht had op het forum, maar mijn probleem ben ik daar nog niet tegengekomen. Normaliter zou iemand als Menno of EvilTwin me daar wel op wijzen Desalnietemin, ik ga opnieuw zoeken  Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
06 mei 2011 18:53 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: C5 remprobleem
Intussen heb ik een draadje Zakkend Rempedaal gevonden. Dat ga ik eens goed bestuderen, en met name het Bosch EVA document dat daarin gelinkt is. Hopelijk begrijp ik er dan straks wat meer van..... Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
06 mei 2011 20:46 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: C5 remprobleem
Inderdaad, dat wegzakkende rempedaal heb ik ook, en omdat alles goed werkt neem ik aan dat het inderdaad zo hoort. 
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
07 mei 2011 07:18 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: C5 remprobleem
Inmiddels heb ik dat andere draadje doorgenomen, en het PDF document een eerste keer gelezen. Dat geeft tot nu toe nog geen antwoord op de vraag: waarom zakt dat pedaal dan weg?
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
07 mei 2011 10:59 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: C5 remprobleem
Klaverblaadje schreef: Inderdaad, dat wegzakkende rempedaal heb ik ook... Ik ook..
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
07 mei 2011 11:57 |
|
 |
web
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 11 okt 2007 12:47 Berichten: 139
Naar boven
|
 Re: C5 remprobleem
In zwart-wit worden de technische tekeningen er niet duidelijk op. Al die grijstinten kom ik niet echt uit, wat nu lucht, remvloeistof, metaal of rubber is.
Maar inderdaad, ook ik zie geen mogelijkheden tot doorzakken, ook niet in het wat ingewikkelder stangetje door de EVA bekrachtiger heen.
_________________

|
07 mei 2011 12:37 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|