Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

C5club extreme Fan


Berichten: 139
Lid geworden op: 11 okt 2007 12:47
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ter aanvulling: Later zaten de anti-piepplaatjes wel bij sets geleverd van ondermeer de xantia break, die vervolgens ook ging scheef slijten.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Oftewel, veel pleit er voor om remblokken zónder anti-piepplaatjes te monteren. Wél goed inzagen in het midden dan.
Ik neig er toe dit te proberen. Gaat het dan toch piepen en krijg ik dat niet onder controle kan ik beginnen met alsnog die anti-piepplaatje te monteren, zoveel werk is dat niet.
En als het dan toch helemaal misgaat kunnen er alsnog standaard blokken in, met de plaatje..
Ik ga dit verder overleggen met de garagist.
Groet,
JW
Ik neig er toe dit te proberen. Gaat het dan toch piepen en krijg ik dat niet onder controle kan ik beginnen met alsnog die anti-piepplaatje te monteren, zoveel werk is dat niet.
En als het dan toch helemaal misgaat kunnen er alsnog standaard blokken in, met de plaatje..
Ik ga dit verder overleggen met de garagist.
Groet,
JW
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
De originele sets voor xantia hebben gewoon altijd anti-piep plaatjes. Op Citroen-service staan ze om onduidelijke reden niet afgebeeld maar ze zitten er wel bij.BJG schreef:Ter aanvulling: Later zaten de anti-piepplaatjes wel bij sets geleverd van ondermeer de xantia break, die vervolgens ook ging scheef slijten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Is bij die sets het rem-oppervlak ook "verkleind", net zoals dat bij de C5 blokken het geval is?
Ik kan dat niet goed zien op het plaatje....
Toevallig heb ik hier een achterklauw liggen van een Xantia Break, met praktisch nieuwe blokken er in.
Daar zitten geen anti-piepplaatjes tussen, maar ik kan niet zien of het originele blokken zijn.
En het remoppervlak loopt tot het eind van de stalen plaat, op een ½ mm na, uiteraard
Groet,
JW
Ik kan dat niet goed zien op het plaatje....
Toevallig heb ik hier een achterklauw liggen van een Xantia Break, met praktisch nieuwe blokken er in.
Daar zitten geen anti-piepplaatjes tussen, maar ik kan niet zien of het originele blokken zijn.
En het remoppervlak loopt tot het eind van de stalen plaat, op een ½ mm na, uiteraard

Groet,
JW
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Het voeringoppervlak is vrijwel gelijk aan de grootte van de "grondplaat" .Dus niet zoals bij de C5.
De enige Citroen op dit moment die net als de C5 een verkleind vlakje op het remblok heeft is de C3 Picasso, maar dan weer zonder anti-piep plaatjes.
De enige Citroen op dit moment die net als de C5 een verkleind vlakje op het remblok heeft is de C3 Picasso, maar dan weer zonder anti-piep plaatjes.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Een update....
Gisteren ben ik met m'n C5 bij de garagist geweest.
Wat hebben we gedaan:
-nieuwe schijven gemonteerd
-nieuwe blokken, origineel met plaatjes gemonteerd
-de klauwen links <> rechts verwisseld. Daarmee is er een schoon oppervlak, zonder bloemkool tegen de ankerplaat gekomen. Er was wel iets bloemkool aanwezig op de klauw, maar veel was dat niet. Vermoedelijk is dat al bij een eerdere aktie (grotendeels) weggehaald.
-NOMEX plaatjes met wat vet gemonteerd tussen de klauw en de ankerplaat.
-na montage de klauwen ontlucht
Het resultaat is dat het rempedaal een hoger drukpunt heeft gekregen, da's de goeie kant van het verhaal.
Maar wat niet verdwenen is, is dat het rempedaal blijft wegzakken als je wat harder op het pedaal trapt. Dat doe je normaliter niet, als je wat zachtjes bij remt, maar sta je voor een stoplicht en laat je je voet redelijk stevig op het rempedaal staan dan zakt het langzaam weg, bijkans tot de bodem.
En wat ook niet geheel verdwenen is, is het gekraak achter als je de rem stevig indrukt. Daarbij valt op dat het kraken aanhoudt terwijl het pedaal langzaam wegzakt. Het kraakt wel minder dan voorheen, maar toch....
Als test hebben we de vacuumslang nog even losgemaakt. In díe situatie kun je zo hard trappen op het rempedaal als je kunt, met heeeeeeeel veel kracht dus totdat je kramp in je been krijgt en de stoel zowat breekt, maar dan zakt het pedaal niet weg. Je hoort dan ook wat gekraak aan de achterkant.
Ik kan dat niet verklaren, immers de bekrachtiging is een parallelsysteem, geen serieel.
En als het pedaal dan wél wegzakt in de bekrachtigde situatie moet dat komen omdat de plunjer in de HRC verder ingedrukt wordt
Al met al, een stap in de goede richting. En een mogelijke oorzaak uitgeschakeld, maar we zijn er nog niet, helaas.
Vanmiddag ga ik nog wat rijden en testen.
Wordt vervolgd dus.
Groet,
JW
Gisteren ben ik met m'n C5 bij de garagist geweest.
Wat hebben we gedaan:
-nieuwe schijven gemonteerd
-nieuwe blokken, origineel met plaatjes gemonteerd
-de klauwen links <> rechts verwisseld. Daarmee is er een schoon oppervlak, zonder bloemkool tegen de ankerplaat gekomen. Er was wel iets bloemkool aanwezig op de klauw, maar veel was dat niet. Vermoedelijk is dat al bij een eerdere aktie (grotendeels) weggehaald.
-NOMEX plaatjes met wat vet gemonteerd tussen de klauw en de ankerplaat.
-na montage de klauwen ontlucht
Het resultaat is dat het rempedaal een hoger drukpunt heeft gekregen, da's de goeie kant van het verhaal.
Maar wat niet verdwenen is, is dat het rempedaal blijft wegzakken als je wat harder op het pedaal trapt. Dat doe je normaliter niet, als je wat zachtjes bij remt, maar sta je voor een stoplicht en laat je je voet redelijk stevig op het rempedaal staan dan zakt het langzaam weg, bijkans tot de bodem.
En wat ook niet geheel verdwenen is, is het gekraak achter als je de rem stevig indrukt. Daarbij valt op dat het kraken aanhoudt terwijl het pedaal langzaam wegzakt. Het kraakt wel minder dan voorheen, maar toch....
Als test hebben we de vacuumslang nog even losgemaakt. In díe situatie kun je zo hard trappen op het rempedaal als je kunt, met heeeeeeeel veel kracht dus totdat je kramp in je been krijgt en de stoel zowat breekt, maar dan zakt het pedaal niet weg. Je hoort dan ook wat gekraak aan de achterkant.
Ik kan dat niet verklaren, immers de bekrachtiging is een parallelsysteem, geen serieel.
En als het pedaal dan wél wegzakt in de bekrachtigde situatie moet dat komen omdat de plunjer in de HRC verder ingedrukt wordt

Al met al, een stap in de goede richting. En een mogelijke oorzaak uitgeschakeld, maar we zijn er nog niet, helaas.
Vanmiddag ga ik nog wat rijden en testen.
Wordt vervolgd dus.
Groet,
JW
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
je blijft iig bezig ....
ben benieuwd naar het vervolg, suc6 !

ben benieuwd naar het vervolg, suc6 !
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Dat wegzakken v/h pedaal bij langere tijd flinke druk uitoefenen is redelijk normaal (zoek maar eens op het forum). Schijnt met de break assist te maken te hebben.
Dus misschien is het nu allemaal opgelost? Dat zou mooi zijn!
Dus misschien is het nu allemaal opgelost? Dat zou mooi zijn!
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Intussen heb ik een draadje Zakkend Rempedaal gevonden.
Dat ga ik eens goed bestuderen, en met name het Bosch EVA document dat daarin gelinkt is.
Hopelijk begrijp ik er dan straks wat meer van.....
Groet,
JW
Dat ga ik eens goed bestuderen, en met name het Bosch EVA document dat daarin gelinkt is.
Hopelijk begrijp ik er dan straks wat meer van.....
Groet,
JW
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Inderdaad, dat wegzakkende rempedaal heb ik ook, en omdat alles goed werkt neem ik aan dat het inderdaad zo hoort. 

(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Ik ook..Klaverblaadje schreef:Inderdaad, dat wegzakkende rempedaal heb ik ook...
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.

C5club extreme Fan


Berichten: 139
Lid geworden op: 11 okt 2007 12:47