Auteur |
Bericht |
CitroFrance
V.I.P.
Geregistreerd: 05 sep 2008 11:35 Berichten: 1011 Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: 2 vraagjes ???
Schaderijders in jullie wijken : Trekhaak of niet, als er een eikel in de andere auto zit veroorzaakt ie toch wel schade bij je. Daar heeft die trekhaak weinig mee van doen. Je hoeft tenslotte niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.
Ikzelf heb sensoren die ook met trekhaak werken (broer van JO) en gebruik die ook. Ik houd net zo min als jullie van die 'boem-is-ho' rijders en heb lang genoeg op plekken gewoond waar ik ook van die mooie deukjes in de nummerplaten kreeg.
Total-Loss/C5 ontzet : Lichtere botsingen vangt het montageframe van te trekhaak op, bij zwaardere is je C5 ook zonder trekhaak ontzet, dus dat maakt effectief weinig uit.
Bij mij is het al jaren bescherming tegen idioten aan de achterzijde of bescherming op parkeerplaatsen geweest als er weer eens eentje teveel achteruit kwam.
_________________ Er komt veel moois uit Frankrijk 1e Renault 6 2e Ford Capri Mk III 1.6 3e Opel Kadett 1.3 D-type 4e Opel Ascona 1.6 C-type 5e Citroen BX 6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013) 7e Golf TDI 8e Golf TDI 9e Peugeot 307 SW 10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir) 11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit) 12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
|
28 apr 2011 00:23 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: 2 vraagjes ???
Er is nog een reden om voor een vaste trekhaak te kiezen t.o.v. een demonteerbare: de kwaliteit van de koppeling. Je zou zeker niet de eerste (noch de laatste) zijn die problemen heeft met het aan- of afkoppelen van de haak. En ik zou dan altijd een beetje met het gevoel blijven zitten dat als dat al zo lastig en omslachtig is, de haak wel voldoende vertrouwen geeft om er 1000kg of meer mee te trekken.
Je begrijpt: ik heb een vaste haak achter de Break, ook al wordt ie slechts 4 of 5x per jaar gebruikt. Parkeersensoren zijn geen probleem, want ik heb mijn set zo ingebouwd dat hij de haak net niet ziet.
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
28 apr 2011 10:58 |
|
 |
CitroFrance
V.I.P.
Geregistreerd: 05 sep 2008 11:35 Berichten: 1011 Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: 2 vraagjes ???
@ Maarten, duidelijk verhaal. De slechte ervaringen met afneembare haken moet je echter met een korreltje zout nemen. Het slecht kunnen omgaan met een afneembare trekhaak komt nl vaak door : - Merk Oekiboeki/Slecht product van goed merk. - Slechte montage (bv bouten fout gemonteerd) - De handleiding niet lezen - Het (ont)koppelen nooit getest te hebben - Het vaste gedeelte en de haak niet onderhouden en is slechts in een enkel geval terug te voeren op slechte haken Het is soms net als met computers, iedereen kan er eentje kopen, maar er mee om kunnen gaan (vooral als er iets mis gaat) ho maar (en volgens mij kan je op de plaats van het woord "computers" heel veel andere dingen invullen)  .
_________________ Er komt veel moois uit Frankrijk 1e Renault 6 2e Ford Capri Mk III 1.6 3e Opel Kadett 1.3 D-type 4e Opel Ascona 1.6 C-type 5e Citroen BX 6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013) 7e Golf TDI 8e Golf TDI 9e Peugeot 307 SW 10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir) 11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit) 12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
|
28 apr 2011 11:19 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: 2 vraagjes ???
Bij een afneembare haak heb je per definitie een extra mechanisme wat kapot kan gaan of speling kan geven. Als ik een zware caravan zou moeten trekken met een stabilisator er op dan zou ik potentieel wel een vaste haak overwegen.
Gelukkig hypothetisch, want een caravan is niet mijn ding. Ik heb dus een afneembare. Een paar andere overwegingen: Die haak lijkt bescherming maar is stiekem een overbrugging van je kreukelzone achteraan. Immers zit rechtstreeks aan je chassis vast met sterk staal. Daar gaat de zorgvuldig uitgedokterde botsingsbescherming.
Je veroorzaaakt veel meer schade bij je achterligger, als je aansprakelijk bent (bv omdat je achteruitrijdt) kost je dat dus ook meer. (En eigenlijk zou je altijd aansprakelijk moeten zijn voor de extra schade die je veroorzaakt)
Een afneembare haak kost qua inkoop zo'n 100 € meer (al zit het geld vooral in de montage en de dradenboom, vreemd blijkt bij trekhaak inbouwers vaak een groter prijsverschil)
Parkeersensoren en trekhaken gaan meestal niet samen (al kan het ook wel goed gaan, maar garantie vooraf heb je niet.)
Een trekhaak is lelijk (maar dat is een kwestie van smaak en bij een break past ie beter als bij een berline)
Een afneembare haak is nutteloos als ie thuis in de garage ligt als je hem nodig hebt. De mijne kan ik overigens in mijn reservewiel goed kwijt.
Veel vaste trekhaken zijn ook afneembaar doordat de kogel slechts met een paar bouten vast zit aan het frame. Als je je trekhaak erg weinig gebruikt is dat ook een optie (zie je in het buitenland vaak).
Keuzes Keuzes Keuzes
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
28 apr 2011 11:41 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: 2 vraagjes ???
exroosje schreef: Die haak lijkt bescherming maar is stiekem een overbrugging van je kreukelzone achteraan. Immers zit rechtstreeks aan je chassis vast met sterk staal. Daar gaat de zorgvuldig uitgedokterde botsingsbescherming. Dat is waar... maar geldt dat niet voor zowel een vaste als een afneembare trekhaak? Hét verschil tussen de twee is ca. 10 cm haak, maar de constructie aan de achterzijde van de auto is nog steeds aanwezig, ook als je de haak demonteert. De metalen balk zit nog steeds vrijwel direct achter de bumperlijn aan het chassis vast. De kreukelzone wordt dus sowieso met een trekhaak aangetast in zijn effectiviteit, of je nou een vaste of afneembare haak hebt. En inderdaad, mijn haak zou ik er af kunnen halen door 2 bouten los te maken. De constructie blijf je echter altijd zien, en het aansluitcontact zit met dezelfde bouten vast, dus esthetisch is het verschil niet erg groot.
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
28 apr 2011 11:54 |
|
 |
stafford
C5club Bikkel
Geregistreerd: 01 maart 2011 12:16 Berichten: 443 Woonplaats: Den Helder stad
Auto: Citroen C5 berline 1.8i 16v
Opties: airco,
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 08992
Productienummer: 0460
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 142.000
Kleur: Grilyne ( KNAC**)
Naar boven
|
 Re: 2 vraagjes ???
Ik heb nu een afneembare trekhaak gevonden op MP van bosal met kabelboom en 13 poligestekker van 2009 voor 150 euro!!!
Nu moet ik hem er alleen nog onder laten zetten wat ben je daar gemiddeld voor kwijt ???
_________________ Citroen Xantia 1.8i "93 Citroen Xantia 1.8i 16V Pallas "99 Citroen C5 Break 2.0i 16V "01 Citroen Xsara Picasso 1.8i 16V "00 Citroen C8 2.2i 16V "02 Citroen C5 berline 1.8i 16V "01
Www.garagerene.nl
|
30 apr 2011 14:35 |
|
 |
KlaasS
C5club Executive
Geregistreerd: 08 feb 2010 19:39 Berichten: 1720 Woonplaats: Roden(Drenthe)
Auto: C4 berline
Opties: image
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 75000
Kleur: noir obsidien (exl)
Naar boven
|
 Re: 2 vraagjes ???
pas op !!
mijn zoon heeft vorig jaar ook een trekhaak plus kabelboom gekocht op marktplaats heeft in het eerste pakket alleen de kabelboom aangetroffen ,want de trekhaak zelf zou nagestuurd worden hij zit er nog steeds op te wachten ,en het geld is weg
ik zal hem vanavond even vragen bij wie en waar hij dit heeft besteld ik PB je dan wel even
_________________ vr gr KlaasS
think positive
auto historie:citroen dyane,simca 1100,opel kadett city,vw passat,mazda 323gt,ford escort, opel e kadett sedan,opel e kadett sedan,vw passat,mercedes vito,saab 900 s,saab 900i, vw t4,citroen xsara piccasso,seat marbella,citroen c5 break,porsche924,,citroenc4 berline,agm retro scooter
|
30 apr 2011 16:10 |
|
 |
stafford
C5club Bikkel
Geregistreerd: 01 maart 2011 12:16 Berichten: 443 Woonplaats: Den Helder stad
Auto: Citroen C5 berline 1.8i 16v
Opties: airco,
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 08992
Productienummer: 0460
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 142.000
Kleur: Grilyne ( KNAC**)
Naar boven
|
 Re: 2 vraagjes ???
Ik ga hem ophalen in hoofddorp dus als er iets niet klopt zie ik dat meteen in ieder geval bedankt voor de waarschuwing..... als ik er niks aan heb dan wel iemand anders hier !!! 
_________________ Citroen Xantia 1.8i "93 Citroen Xantia 1.8i 16V Pallas "99 Citroen C5 Break 2.0i 16V "01 Citroen Xsara Picasso 1.8i 16V "00 Citroen C8 2.2i 16V "02 Citroen C5 berline 1.8i 16V "01
Www.garagerene.nl
|
30 apr 2011 16:34 |
|
 |
KlaasS
C5club Executive
Geregistreerd: 08 feb 2010 19:39 Berichten: 1720 Woonplaats: Roden(Drenthe)
Auto: C4 berline
Opties: image
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 75000
Kleur: noir obsidien (exl)
Naar boven
|
 Re: 2 vraagjes ???
oke beter voor niets gewaarschuwd dan getild worden !
_________________ vr gr KlaasS
think positive
auto historie:citroen dyane,simca 1100,opel kadett city,vw passat,mazda 323gt,ford escort, opel e kadett sedan,opel e kadett sedan,vw passat,mercedes vito,saab 900 s,saab 900i, vw t4,citroen xsara piccasso,seat marbella,citroen c5 break,porsche924,,citroenc4 berline,agm retro scooter
|
30 apr 2011 16:36 |
|
 |
stafford
C5club Bikkel
Geregistreerd: 01 maart 2011 12:16 Berichten: 443 Woonplaats: Den Helder stad
Auto: Citroen C5 berline 1.8i 16v
Opties: airco,
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 08992
Productienummer: 0460
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 142.000
Kleur: Grilyne ( KNAC**)
Naar boven
|
 Re: 2 vraagjes ???
Dat zeker !!! 
_________________ Citroen Xantia 1.8i "93 Citroen Xantia 1.8i 16V Pallas "99 Citroen C5 Break 2.0i 16V "01 Citroen Xsara Picasso 1.8i 16V "00 Citroen C8 2.2i 16V "02 Citroen C5 berline 1.8i 16V "01
Www.garagerene.nl
|
30 apr 2011 16:47 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: 2 vraagjes ???
CitroFrance schreef: Total-Loss/C5 ontzet : Lichtere botsingen vangt het montageframe van te trekhaak op, bij zwaardere is je C5 ook zonder trekhaak ontzet, dus dat maakt effectief weinig uit. Definieer "Lichte" en "Zware" botsing svp... Bij mij kwam er bij een stoplicht iemand met 60-70 achteraan m'n kofferbak inzeilen... Schade leek mee te vallen, maar ik kreeg rechstacher het portier niet meer open, en linksachter niet meer dicht.. Ik geloof niet dat dat zonder trekhaak ook het geval zou zijn geweest... Ok, dan was het nog een fikse schade geweest, Bumper + acc. en een kofferbakdeksel, flink uitdeuken van de achterkant, maar totall loss ?
_________________ Johan
|
01 mei 2011 00:13 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: 2 vraagjes ???
Dit is een bekend gegeven waar we een paar jaar geleden al uitgebreid over gesproken hebben.
Bij een aanrijding van achteren wordt de klap opgevangen door de kreukelzone.
Door de montage van een trekhaak heb je die hele kreukelzonde "stijf" gemaakt en uitgeschakelt. Daardoor reageert de achterkant bij een aanrijding als een massief geheel en knikt de bodemplaat net achter de deuren.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
01 mei 2011 10:21 |
|
 |
Edjec5
C5club Bikkel
Geregistreerd: 19 jul 2010 10:46 Berichten: 257 Woonplaats: Westland
Auto: Citroën C5
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 156000
Kleur: Groen
Naar boven
|
 Re: 2 vraagjes ???
Ik wil niet vervelend zijn, maar ook zonder trekhaak, zou er veel schade zijn. Er wordt met een snelheid van 50/60 km gereden, de impact wordt verdubbelt, door dat de ene stil staat. Dus krijg je een klap van om en na bij de 90 km  Zou dus knap zijn als men dan enkel wat blik schade zou overhouden 
|
01 mei 2011 10:49 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: 2 vraagjes ???
Leg dat eens uit, dat verdubbelen?
Als jij stilstaat en er komt iemand met 50 km/u naar binnen zetten bij jou, waarom is de impact dan 2 keer zo hoog?
De energie-inhoud van die auto, die met 50 km/u rijdt, moet afgebouwd/vernietigd worden. Dat gebeurt in zijn en jouw kreukelzone. Daarmee is er meer "afbouw-lengte" beschikbaar dan wanneer hij met 50 km/u tegen een betonnen wand gebotst was, zíjn schade zal dus kleiner zijn.
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
01 mei 2011 10:54 |
|
 |
stafford
C5club Bikkel
Geregistreerd: 01 maart 2011 12:16 Berichten: 443 Woonplaats: Den Helder stad
Auto: Citroen C5 berline 1.8i 16v
Opties: airco,
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 08992
Productienummer: 0460
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 142.000
Kleur: Grilyne ( KNAC**)
Naar boven
|
 Re: 2 vraagjes ???
Juist dat verdubbelen heeft alleen naam als je beide met een snelheid komt aanrijden....!!!als je dus beide met 50 KMp/u rijd komt de klap aan als 100KMp/u maar alleen als je op elkaar in rijd niet al je beide dezelfde richting op rijd en je rijd achterop de ander....
_________________ Citroen Xantia 1.8i "93 Citroen Xantia 1.8i 16V Pallas "99 Citroen C5 Break 2.0i 16V "01 Citroen Xsara Picasso 1.8i 16V "00 Citroen C8 2.2i 16V "02 Citroen C5 berline 1.8i 16V "01
Www.garagerene.nl
|
01 mei 2011 11:25 |
|
 |
|