Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
alle een goeden dag gewenst
Auteur |
Bericht |
JW-C5
V.I.P.
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: alle een goeden dag gewenst
Het staat ook op je kentekenbewijs......
Groet, JW

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
18 apr 2011 23:29 |
|
 |
Peterdb
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 apr 2011 15:48 Berichten: 436 Woonplaats: Luton, LU4 9DY
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Naar boven
|
als je het numer bedoelt van de auto: VF7RERHRJ76731681, dat kan ik op mijn duitse papieren zien, het Nederlandse kenteken is al terug gestuurd daar het rijks eigendom is.
_________________ gegroet allen, Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren: 2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
|
18 apr 2011 23:47 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Naar boven
|
Bij die VIN hoort onderstaand overzicht. Echter, als ik op die rode LE-2007 en LE-2008 klik, komen de volgende teksten te voorschijn: Citaat: LE-2007: 1980 K0 Wij stellen voor : - 1980 K8(1) - plus herprogrammeren elektr. eenheid met actieve MFMA-functie en annuleren telecodering verstuiverklasse Citaat: LE-2008: 1980 K1 Wij stellen voor : - 1980 K8(1) - plus herprogrammeren elektr. eenheid met actieve MFMA-functie en annuleren telecodering verstuiverklasse Oftewel, de verstuiver 1980 K8 is bruikbaar, mits je eea herprogrammeert. Maar dan zou je ze alle vier moeten vervangen, lijkt mij zo. Want herprogrammeren op één cilinder, dat gaat niet naar ik denk Hopelijk kun je wat met deze informatie. Groet, JW
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

|
19 apr 2011 00:12 |
|
 |
Peterdb
C5club Bikkel
Naar boven
|
JW, bedankt voor de goede raad, zal het morgen gelijk zeggen denk trouwens dat hij dat weet want hij heeft gezegd, de verstuiver wisselen een half uurtje en programma nog een half uurtje dus dat kan wel kloppen. ben nieuwsgierig slaap goed en bedankt
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren: 2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
|
19 apr 2011 00:24 |
|
 |
Peterdb
C5club Bikkel
Naar boven
|
 aan alle die mij bijgestaan hebben hij doet het weer en een heerlijk gevoel die ronkende machine te horen nou op weg naar romenie en dan eerst maar 2 weken ervan nemen. de prijs is ook niet verkeerd, inclusief de huur auto krap 600 euro alles gedaan, gecontroleert, computer opnieuw afgelesen en geprogrammeert, zijn echt goede monteurs hier alles goed en op weg, groetend
|
19 apr 2011 10:57 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Naar boven
|
Mooi dat het opgelost is, en dat je C5 weer goed rijdt Zou je ons (tzt ?) willen vertellen hoe het opgelost is? Is er nou inderdaad één verstuiver 1980 K8 in gekomen? En hoe is dat dan ge-herprogrammeerd, kan dat voor één cilinder, #3 als ik het goed begrepen heb? Groet, JW

|
19 apr 2011 11:16 |
|
 |
Peterdb
C5club Bikkel
Naar boven
|
gentlemen, goeden morgen, de tuut rijdt heerlijk zoals van een C5 verwacht wordt. Er is maar 1 verstuiver gewisseld met een nieuwe en daarna is de computer herprogrammeert. Omdat ik erom gevraagd heb de hele cyclus maar door te nemen, denk ik dat alle instellingen opnieuw geprogrammeerd zijn. de ingenieur vertelde mij dat het eigenlijk niet nodig is om een nieuwe instelling te doen maar ik had erom gevraagd. de motor loopt rustig, geen hikken meer, alles loopt zoals het moet. het enige dat mij opgevallen is , als ik zo'n 70 - 80 rij op een buitenweg zoals veel hier is dan kan dat niet op de cruise control omdat dan de motor niet netjes loopt, gaat dan een beetje hikken. zodra ik dan de cruise control eraf doe is het over, denk dat de instelling te fijn staat op die RPM en de motor niet goed afgeregeld wordt, moet dat nog controleren laten. voor de rest zijn we goed aangekomen, gemiddeld met 110 km gereden omdat het hier niet sneller gaat en het verbruik was in aangename maten, krap 7 ltr op 100 km. en dat met een bagage box op het dak vind ik toch niet slecht. het hele verhaal is dat als er 1 verstuiver kapot is je het merkt omdat de motor soms dan niet goed loopt en het gevoel daar is dat de motor wil stoppen. je krijgt geen indicatie op het paneel, alleen als je zoals ik te lang doorrij met dit euvel, de motor gewoon niet meer loopt en de indicatie weergeeft "emission storing". dan trekt de motor niet meer, in RPM komt hij ook niet boven de 2100 rpm en dan kan je niet anders doen dan een sleep bestellen. het geluid is als de motor draait een harde tik die eigenlijk vermoeden doet dat de motor zijn geest opgegeven heeft en staat dan ook vreselijk te schudden. geen rook uit de uitlaat, geen hoge temp van water of olie. als je voelt op de HD leidingen dan doen die het alle 4 en dat is ook logisch omdat de pump gewoon functioneert. het is voor de bestuurder moeilijk uit te maken welke verstuiver er niet werkt maar ik had een vermoeden omdat bij lopende motor ik de leidingen naar de verstuivers een na de ander losmaakte en alleen bij cyl 3 de motor stopte, bij de andere liep de motor nog met de bemerking dat de rpm een beetje terug ging. denk dat zoals ik nu doe een reserve verstuiver meeneem als ik op reis ga en als het nog eens gebeurt dan een uitwisseling doen als het nodig is maar niet meer zolang doordraaien tot niets meer gaat, naja, was ook een lange nacht. toch kan je zien dat die motoren goed zijn daar geen andere manco geconstateerd was ondanks het feit dat de motor slecht liep en toch behoorlijk stond te "halen". de nummer 1980 K8 was dus correct en is voor mijn type motor de juiste. kom na de Pasen nog op terug want nu heb ik een ander zeer sterk vermoeden dat mijn vorige motor met hetzelfde euvel te kampen had en mijn citroen garage tegen mij vertelde dat de motor "naar gort is" wat ik nu ernstig betwijfel. de symptomen waren dezelfde, ook hier een harde tik etc. goed dat ik die motor nog heb want die wilde ik meenemen naar huis, ze stonden wel raar te kijken in de garage toen ik zei dat die motor in de achterbak moest. hou je op de hoogte van mijn bevindingen groetend alle en als we elkaar niet spreken, goede paasdagen gewenst.
|
22 apr 2011 09:05 |
|
 |
|