Naam is Peter den Breejen, al sinds de laatste 20 jaar een Citroen eigenaar met tussenpauze als ik in her buitenland werkzaam was.
Ben nu in het gelukkige bezit van een C5 Break 2,0 Hdif Aut Ligne PR.
Mond vol maar zo is het, kan het ook niet veranderen.
Woonachtig in Duitsland daar mijn werk ook hier is, dus een duits kenteken.
Momenteel in Bratislava- CZ, en heb daar een probleem met mijn motor.
Onderweg al het brandstof filter vernieuwd, was ook nodig omdat de motor stotterde als ik in cruise control zo'n 110 km rijdende was.
daarna ging het beter tot een paar honderd km verder ik een mededeling via computer aflas "emmision problem" en de motor geen trekkracht meer had, het controle lampje met de motor aan duiding was aan.
Gestopt, gekeken wat het zijn kon, heb een paar minuten gewacht, opnieuw gestart en inderdaad alles ging weer.opnieuw na 300 km hetzelfde maar nu ging boven de 2500 - 3000 niets meer, de motor kwam niet hoger en had ook het gevoel en hoorde dat de motor op 3 pitten liep.
ben voor Bratislava op een P gestrand om 3 uur nachts, 4 graden met vrouw en kind + hond, was geen pretje.
Gewacht op de ADAC ( hetzelfde als de ANWB) om mij af te slepen op de pin omdat ik een automaat heb.
Nu is de vraag, wat kan dit zijn?
Ik heb gemerkt dat de brandstof naar de verstuivers gaat, geen lekkage zien kan (was donker natuurlijk maar goeie lamp erbij) maar gas geven ho maar, nog geen 3000 rpm zat er in, stopte gewoon of dat er iets blokkeerde.
Nu heb ik het hele verhaal gelezen met een TC die niet werkt of te laat zou komen waardoor het max rpm niet boven de 3000 rpm komt, kan zijn dat het bij mijn motor hetzelfde is.
om niet in enorme kosten te lopen, de vraag is dan :
a)Kan dit euvel geconstateerd worden
b)is het een elektronisch probleem
c) wat is een remedie om dit te voorkomen?
Als info daarbij, de motor was net bij de garage geweest voor nieuwe tandriem, olie filter, keerring van vliegwiel/motor vernieuwd, nieuwe olie er in, nieuw luchtfilter, nu ook nog een nieuw brandstof filter.
graag open voor suggesties en sorry dat ik hiermee zo binnen val