Auteur |
Bericht |
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4125 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: lekke band
uiteraard Menno hij moest het met de baas overleggen. dus denk wel dat het goed komt.  toch 
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
09 maart 2011 12:56 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: lekke band
Ik weet eigenlijk niet of het met de C5 ook moet maar bij de xantia is het bij mij de eertste keer ook goed mis gegaan met het uitlijnen omdat ze het niet met draaiende motor (vering op druk) gedaan hadden. Ik heb toen wel nieuwe banden gekregen overgens.
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
09 maart 2011 12:56 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33527 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: lekke band
Kee, klinkt goed Edwin ... 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
09 maart 2011 12:59 |
|
 |
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4125 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: lekke band
klussie zal dit uiteraard meenemen en er met mijn neus bovenop staan wat ze allemaal doen want een ezel .... je weet de rest 
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
09 maart 2011 13:01 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: lekke band
Klussie schreef: Ik weet eigenlijk niet of het met de C5 ook moet maar bij de xantia is het bij mij de eertste keer ook goed mis gegaan met het uitlijnen omdat ze het niet met draaiende motor (vering op druk) gedaan hadden.
In principe wel ja, het is essentiëel dat de auto op de juiste hoogte staat voordat er iets gemeten kan worden aan de uitlijning. Daarnaast, zoals al in talloze uitlijndraadjes naar voren is gekomen: aan de uitlijning is totaal niks te doen, behalve de sporing voor en die gaat alleen maar uit het lood als je de boel los hebt gehad (zoals in dit geval) Met de hoogte gaat het meestal fout met "uitlijners". Als ze al de hoogte kunnen meten/instellen kunnen ze dat niet met de motor draaiend. De rest is dan ook onzinnig.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
09 maart 2011 16:04 |
|
 |
Joslenssen
C5club Bikkel
Geregistreerd: 18 apr 2010 18:08 Berichten: 264 Woonplaats: Sittard
Auto: Renault Twingo
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
kilometerstand: 155.500
Naar boven
|
 Re: lekke band
Ik begrijp een ding niet of ik zie iets over het hoofd. Je zegt dat de reserveband een nieuwe band is, en dat deze door de anwb erop is gezet. Als je de bij het tankstation de band wilt oppompen zie je dat de binnenkant geheel is afgesleten. Hoe is dit mogelijk in die paar kilometer rijden? Of het wiel zit niet goed en heb je een erg groot probleem of ze hebben de reserveband niet vernieuwd en gewoon laten zitten. Kijk eens op de rekening of ze 4 of 5 banden hebben berekend.
Ik controlleer het reservewiel eens in het half jaar en zorg dat er 3,0bar druk op zit, als ik dan de band voor of achter moet gebruiken is door alleen druk weg te laten de juiste druk te verkrijgen. Ik hoef dan niet naar de pomp om de band op te pompen.
|
11 maart 2011 13:19 |
|
 |
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4125 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: lekke band
sorry jos lenssen dat het niet goed overkwam, maar de lekke band en de linker waren zo afgesleten. niet de reserve, en ja ik had hem niet gecontroleerd op druk en deze stond dus op 2.1 bar. hoop dat het nu duidelijk is 
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
11 maart 2011 13:23 |
|
 |
Joslenssen
C5club Bikkel
Geregistreerd: 18 apr 2010 18:08 Berichten: 264 Woonplaats: Sittard
Auto: Renault Twingo
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
kilometerstand: 155.500
Naar boven
|
 Re: lekke band
Ok, ik schrok al. Ik dacht of hij heeft een groot probleem of ze hebben hem een band teveel in rekening gebracht. Reserveband regelmatig controleren op druk is makkelijk met bandenwissel, je hebt alleen een drukmeter nodig. Ik vind het raar dat de monteur van de anwb de band niet op druk heeft gebracht, zij hebben een compressor in de auto.
Persoonlijk doe ik de banden van de auto 0,3bar meer geven dan de fabrieksopgave, ik vindt dat de auto dan beter op de weg ligt en is ook nog zuiniger.
|
11 maart 2011 13:32 |
|
 |
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4125 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: lekke band
klopt jos maar ik had erge haast en heb mijn banden ook voor op 2,5 bar staan ivm alle seizoen banden. maar als het goed is komt het helemaal goed ( hoop ik althans) 
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
11 maart 2011 13:34 |
|
 |
Joslenssen
C5club Bikkel
Geregistreerd: 18 apr 2010 18:08 Berichten: 264 Woonplaats: Sittard
Auto: Renault Twingo
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
kilometerstand: 155.500
Naar boven
|
 Re: lekke band
Nou in ieder geval veel succes. Ben wel benieuwd wat de oorzaak hiervan zal zijn.
|
11 maart 2011 13:39 |
|
 |
Harm Jan
C5club Fan
Geregistreerd: 16 dec 2010 16:24 Berichten: 72
Auto: C5 Break 2.0 16V Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 160.000
Kleur: Noir Obsidien
Naar boven
|
 Re: lekke band
Ik had van de week ook een lekke band, rechtsvoor, er zat een grote schroef in. Bouten waren inderdaad niet los te krijgen, maar met een geleende kruissleutel wel. Daags erna dus gelijk een stevige kruissleutel gekocht, want het boordgereedschap is wat dat betreft niet veel soeps.
Na het monteren van de reserveband trilde het op de snelweg ook bij mij. Kennelijk is de C5 daar erg gevoelig voor, maar hier bleek het gewoon balanceren van het reservewiel te zijn. Bovendien was de reserveband van Michelin en nieuw en de voorbanden van Goodyear en niet meer nieuw. Daar had de auto last van.
Inmiddels zit de gerepareerde Goodyear er weer op en het trillen is weg en de auto spoort weer goed. Wat voor verschil een bandje kan maken!
|
12 apr 2011 19:48 |
|
 |
|