Auteur |
Bericht |
Aad Boere
|
 Re: Motor wil niet stoppen
Aan alle die gereageerd hebben op mijn probleem van de C5 die niet wil stoppen ,
Hier volgt wat verderen uitleg Ik heb niet geklust aan de auto geen radio of een andere stroom gebruiker gemonteerd . Wat een mogelijke oorzaak is ik heb de dag ervoor de auto met hoge druk spuit schoongemaakt . Om de auto uit te zetten maak ik de stroom toevoer naar de bobineplaat los , dit heb ik gedaan met gastoevoer waarna de auto slecht wil starten , als ik de auto op benzine zet heb ik geen startproblemen . Reageren maar Groet Aad
|
13 jan 2011 18:40 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13972 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Motor wil niet stoppen
willy4 schreef: dat er ergens water in gekomen is, kan ook een oorzaak zijn? 
|
13 jan 2011 18:47 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Motor wil niet stoppen
hmmm...
doet het probleem zich zowel op benzine als op lpg voor?
Loopt de auto goed op benzine als je van LPG terug naar benzine schakelt? Of heb je dan in no-time een storing uitlaatgas te pakken?
(mijn gedachtegang: als de afsluiter van de LPG niet dicht wil bij uitschakelen, wil hij ook niet dicht bij terugschakelen naar benzine en dan krijgt de auto én benzine én lpg en dus een storing)
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
13 jan 2011 18:49 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Motor wil niet stoppen
Aad Boere schreef: Wat een mogelijke oorzaak is ik heb de dag ervoor de auto met hoge druk spuit schoongemaakt .
Code: Advies Gebruikt u een hogedrukspuit voor het reinigen van uw auto, richt dan nimmer de straal op de rubber beschermingen van de aandrijfassen, besturing enz. en evenmin op de beschermstrips of het dakrubber. LET OP: Het is niet toegestaan een hogedrukspuit of perslucht onder de motorkap te gebruiken.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
13 jan 2011 19:43 |
|
 |
Aad Boere
|
 Re: Motor wil niet stoppen
Schoonmaken met hoge drukspuit, De hogedrukspuit die ik beschrijf is een normaal werktuig waarmee in een wasstraat handmatig word
|
13 jan 2011 20:22 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: Motor wil niet stoppen
Die is voor het plaatwerk...
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
13 jan 2011 21:27 |
|
 |
websurfer
C5club Bikkel
Geregistreerd: 07 jan 2009 21:17 Berichten: 473
Auto: x
Naar boven
|
 Re: Motor wil niet stoppen
en maakt de motor ook mooi schoon hoor ik doe het ook regelmatig (2 x jaar) alleen diesel en motor laten draaien zo verdampt mogelijk water direct en blijft de motor gewoon (soms iets minder lekker) lopen wel opletten dat je uiteraard niet alle tere (lees electrische) delen direct raakt
|
13 jan 2011 21:52 |
|
 |
Hertogjan
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 13 jul 2008 18:47 Berichten: 679 Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Motor wil niet stoppen
EvilTwin schreef: Aad Boere schreef: Wat een mogelijke oorzaak is ik heb de dag ervoor de auto met hoge druk spuit schoongemaakt .
Code: Advies Gebruikt u een hogedrukspuit voor het reinigen van uw auto, richt dan nimmer de straal op de rubber beschermingen van de aandrijfassen, besturing enz. en evenmin op de beschermstrips of het dakrubber. LET OP: Het is niet toegestaan een hogedrukspuit of perslucht onder de motorkap te gebruiken. Dit lijkt me duidelijk genoeg. Degenen die desondanks, om redenen die mij voor altijd zullen ontgaan, menen dat ze met een hogdrukspuit wat onder een motorkap hebben te zoeken zijn A. knettergek en B. hebben wat mij betreft volledig recht op alle mogelijke technische en financiële ellende die maar denkbaar is tengevolge van dergelijk stupide handelen; dit heeft nl. niks met pech or whatsoever te maken
|
13 jan 2011 23:47 |
|
 |
Bert65
V.I.P.
Geregistreerd: 24 mei 2010 21:24 Berichten: 1949 Woonplaats: Almere
Auto: C4 VTI 120 Collection
Opties: eMyway, navigatie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 243
Kleur: Blu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: Motor wil niet stoppen
_________________ Grtz Rob
2.0 HdiF Break Exclusive met alle opties; zelfs RVS dorpels en tellerringen. Ook nog C3 1.6 VTI120 Zenth 6-2010 ExC3 1.4 IF Exclusive 10-2002 Ex C2 1.1 Ex Berlingo 1.9D ex ZX 1.4 ex ZX 1.4 ex ZX 1.9D ex AX 1.0
|
14 jan 2011 02:21 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11350 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: Motor wil niet stoppen
Ik doe het ook en geen probleem, als je wet waar en hoe je spuit, sommige delen zoals de onder plaat afzonderlijk er af en schoonmaken.  Als je door plassen rijdt wordt hij ook nat hoor, is hij echt wel op gebouwd. 
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
14 jan 2011 08:33 |
|
 |
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Motor wil niet stoppen
Als ik het al zou doen dan met een stoomreiniger, zeker NIET met een hogedrukspuit, al zou je van grotere afstand spuiten, Peter
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
|
14 jan 2011 09:31 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Motor wil niet stoppen
Kom op jongens, nou is het wel duidelijk.
We weten nu waardoor het probleem waarschijnlijk veroorzaakt is. We weten wat de gevolgen zijn.
Nou nog vinden wat het werkelijke probleem is. Dan kan dat verholpen worden en zal hij het vast nooit meer doen.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
14 jan 2011 10:23 |
|
 |
JHV
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21 Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: Motor wil niet stoppen
Aad, Begrijp ik je goed dat je aangeeft dat er op benzine geen problemen zijn, of stopt de motor dan ook niet en heb je op LPG alleen een startprobleem? Eerst zul je de eenvoudigste diagnose kunnen doen, trek het juiste draadje van het contactslot los. Stopt de motor dan wel, lijkt me het probleem in contactslot te zitten. Misschien denk ik nu te simpel en kan dit niet met de C5. Bij een vorige auto heb ik het contactslot als boosdoener aan kunnen wijzen op die manier. Wanneer dit niet afdoende is, blijft er ergens een stroom lopen waardoor de motor of blijft draaien, of niet afsluit. Lijkt hetzelfde maar wat ik oa bedoel is dat er bv een relaisschakeling niet werkt en dus de stroom blijft lopen. Punt is dan of de hoofdstroom blijft lopen en/of de relais aansturing het probleem geeft. Duik anders eens in de "olyslager" die je op de site kunt vinden. Weet iemand of, en waar, een dergelijk relais zit. Op het zekeringen paneel misschien? En anders een rondje garage voor Lexia uitlezen. Of misschien een clublid met een Lexia in je buurt? Johan
|
14 jan 2011 10:52 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Motor wil niet stoppen
Wel grappig dat in een draadje waar duidelijk het (fatale) nadeel van schoonspuiten naar voren komt er mensen dit massaal willen verdedigen... Niet dat de TS daar iets aan heeft, die heeft een basisfout gemaakt en moet dat nu bekopen. Ik zou proberen zo veel mogelijk stekkers en afdekkappen los te halen, de inhoud/wat er onder zit te drogen en op zoek te gaan naar mogelijk resten stilstaand water. Wat het extra lastig maakt is dat bepaalde zaken (zoals de Maxi's onder de BM34) effectief op z'n kop gemonteeerd zitten en dus makkelijk water vasthouden. Omdat het de motorloop betreft zou ik beginnen met de elektriek/aansturing van de brandstof (en LPG), dan ontsteking (oa.bobinerail) dan lucht (oa.LMM) en als laatste de emissieregeling. Ik ben bang dat je met een Lexia allerhande spookmeldingen krijgt, plus je weet niet of het de sensor of de kabel is als hij iets aangeeft. Het proberen waard, maar ik zou er niet te veel aan vasthouden.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
14 jan 2011 12:26 |
|
 |
Aad Boere
|
 Re: Motor wil niet stoppen
Allereerst wat rechtzetten , wat ik een hogedruk reiniger noemde is een stoomcleaner en deze is alleen door mij gebruikt om het plaatwerk en de wielkasten te reinigen , dit heb ik gedaan bij een wasstraat . Het niet willen stoppen van de motor is op benzine en op LPG , met als verschil dat de auto na stop zetten op LPG slecht te herstarten is . Inmiddels ben ik bij een Citroen garage er is geen lekkage geconstateerd , verder is de komputer uitgelezen wat geen noemenswaardigen afwijking opleverde , Vooralsnog gaan ze er van uit dat er iets mis is met het kontakt , helaas hadden ze het te druk nu voor verder onderzoek dit gaat volgende week Woensdag plaats vinden ik doe in de loop van volgende week verder verslag over de afloop .
Ik wens ieder een prettig weekend en tot horens Aad
|
14 jan 2011 14:34 |
|
 |
|