Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
C5club Newbie


Berichten: 3
Lid geworden op: 20 nov 2010 20:09
Auto: c5 break exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 145000
Kleur: grijs metalic
hallo,
ik heb een C5 break 2.0hdi bj 2003
ik heb gemerkt dat men rechter banden ,zowel voor als achter langs de buiten zijde sneller slijten dan de andere,heeft er iemand een idee hoe dat kan?
ik heb een C5 break 2.0hdi bj 2003
ik heb gemerkt dat men rechter banden ,zowel voor als achter langs de buiten zijde sneller slijten dan de andere,heeft er iemand een idee hoe dat kan?
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Voor is het een kwestie van lijning/sporing laten afstellen.
Achter is een versleten ADAL (achterste draag arm lager ) zeer waarschijnlijk de oorzaak.
Reparatie hiervan kost tussen de 150 en 200 euro
Achter is een versleten ADAL (achterste draag arm lager ) zeer waarschijnlijk de oorzaak.
Reparatie hiervan kost tussen de 150 en 200 euro
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
En dan nog waarschijnlijk twee nieuwe bandjes,
je moet dan wel wisselen zodat de nieuwe bandjes ofwel
op de vooras ofwel op de achteras liggen,
vooras is aan te bevelen i.v.m. aandrijving e.d.,
Peter
je moet dan wel wisselen zodat de nieuwe bandjes ofwel
op de vooras ofwel op de achteras liggen,
vooras is aan te bevelen i.v.m. aandrijving e.d.,
Peter
Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Klussie schreef:Voor is het een kwestie van lijning/sporing laten afstellen.
Achter is een versleten ADAL (achterste draag arm lager ) zeer waarschijnlijk de oorzaak.
Reparatie hiervan kost tussen de 150 en 200 euro
Adals: materiaalkosten alleen is al 155 euro...
Daar komt eventueel het werk nog bij en dat varieert nogal.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
C5club Newbie


Berichten: 3
Lid geworden op: 20 nov 2010 20:09
Auto: c5 break exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 145000
Kleur: grijs metalic
hallo,
bedankt voor de jullie reactie,ik zal maar eens langs de garage gaan dan!
bedankt voor de jullie reactie,ik zal maar eens langs de garage gaan dan!
Berichten: 199
Lid geworden op: 29 aug 2010 12:18
Auto: C5 Berline 2.0 HDi-138FAP Exclusive (chipped)
Opties: xenon, leer, el.stoelen+dak, navi, JBL, PDC, LDWS
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
Organummer: 10181
Productienummer: 10307
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 417.000
Kleur: Noir Obsidien EXLD
Mijn achterbanden zijn aan de buitenkant ook meer afgesleten dan aan de binnenkant. Ik dacht altijd dat het met versleten ADALS net andersom was, dat dus de binnenkant meer afslijt. Kan iemand dat misschien uitleggen?
Te koop gevraagd: achterklep van RVS, kunststof, polyester of ander roestvast materiaal voor C5 Ph2 Berline
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Gezien de belasting zou je inderdaad de binnenkant verwachten: de ADALS zitten aan de binnenkant van het wiel.
Vanmiddag werd ons (Arie en mij) verteld dat het desondanks ook regelmatig voorkwam dat de lagers zodanig bezwijken dat het wiel juist de andere kant op gaat staan.
Vanmiddag werd ons (Arie en mij) verteld dat het desondanks ook regelmatig voorkwam dat de lagers zodanig bezwijken dat het wiel juist de andere kant op gaat staan.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
C5club Newbie


Berichten: 9
Lid geworden op: 03 apr 2010 19:27
Auto: 2.0HDI BREAK
Opties: navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 214000
Kleur: beige
Ik begrijp niet waarom er altijd gezegt wordt dat ADALS reparatie zo duur is,
ik heb van de week de ADALS aan beide kanten laten vernieuwen voor 194,-euro
incl.onderdelen en niet bij een beunhaas maar bij mijn citroenspecialist dus hoeft
het niet zo duur tezijn.
ik heb van de week de ADALS aan beide kanten laten vernieuwen voor 194,-euro
incl.onderdelen en niet bij een beunhaas maar bij mijn citroenspecialist dus hoeft
het niet zo duur tezijn.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
C5club Newbie


Berichten: 9
Lid geworden op: 03 apr 2010 19:27
Auto: 2.0HDI BREAK
Opties: navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 214000
Kleur: beige
Ja de prijs is incl btw.194,90 euro
draagarmlagers 4stuks 46,44 euro keringen 4stuks 10,00euro
leenauto 12,61euro werkplaatstarief 94,73euro.
draagarmlagers 4stuks 46,44 euro keringen 4stuks 10,00euro
leenauto 12,61euro werkplaatstarief 94,73euro.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Dan is je specialist:
netjes in zijn onderdelenprijzen (natuurlijk krijg ik nauwelijks korting bij de dealer: hij wist dat de reparatie van mijn auto onder zijn duiven ging schieten)
netjes in zijn uurtarief (hoeveel uren heeft hij geschreven)
ervaren in het doen van het werk (want meer dan drie uur zal het niet zijn geweest).
netjes in zijn onderdelenprijzen (natuurlijk krijg ik nauwelijks korting bij de dealer: hij wist dat de reparatie van mijn auto onder zijn duiven ging schieten)
netjes in zijn uurtarief (hoeveel uren heeft hij geschreven)
ervaren in het doen van het werk (want meer dan drie uur zal het niet zijn geweest).
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Ik zal vd week een afspraak maken voor vervanging van mijn adals, dit is zonde van de bandjes.
Als alfred zijn prijs in de buurt kom ben ik blij
Als alfred zijn prijs in de buurt kom ben ik blij
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
C5club Newbie


Berichten: 9
Lid geworden op: 03 apr 2010 19:27
Auto: 2.0HDI BREAK
Opties: navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 214000
Kleur: beige
Klusie ik weet niet of het de moeite is om naar Friesland terijden?
Het is Citroen Specialist Lijzenga .www.lijzengacitroens.nl
groet
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
nieuwe banden moeten eigenlijk altijd achter, aandrijving heeft daar niks mee te maken. Dat is voor de stabiliteit.Peebee schreef:vooras is aan te bevelen i.v.m. aandrijving e.d.,![]()
Alleen als je last hebt van cupping is het niet slim om de achterbanden naar voren te gooien als je slechts twee nieuwe koopt.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
C5club Newbie


Berichten: 4
Lid geworden op: 12 apr 2008 22:03
Auto: c5 break 2.016v xantia 20 16v excl, 2cv 007, cx 2400 palas 75 en 79
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EGS6
je kunt het ook nog slechter treffen
mijn draagarmalegers waren zelfs helemaal weg (alleen een leeg nylon schaaltje en veel roest)
de lagerschalen waren zelfs bijna vastgesmolten aan de arm
met de dremel moeten inslijpen en weggkappen koste me 4 uur per kant.
ik verdenk de vele pekel inwerking icm een zware caravan van de eerste eigenaar
mijn draagarmalegers waren zelfs helemaal weg (alleen een leeg nylon schaaltje en veel roest)
de lagerschalen waren zelfs bijna vastgesmolten aan de arm
met de dremel moeten inslijpen en weggkappen koste me 4 uur per kant.
ik verdenk de vele pekel inwerking icm een zware caravan van de eerste eigenaar



