Auteur |
Bericht |
ronny
C5club Newbie
Geregistreerd: 20 nov 2010 21:09 Berichten: 3
Auto: c5 break exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 145000
Kleur: grijs metalic
Naar boven
|
 slijtage banden
hallo, ik heb een c5 break 2.0hdi bj 2003 ik heb gemerkt dat men rechter banden ,zowel voor als achter langs de buiten zijde sneller slijten dan de andere,heeft er iemand een idee hoe dat kan?
|
20 nov 2010 21:23 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: slijtage banden
Voor is het een kwestie van lijning/sporing laten afstellen. Achter is een versleten ADAL (achterste draag arm lager ) zeer waarschijnlijk de oorzaak. Reparatie hiervan kost tussen de 150 en 200 euro 
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
20 nov 2010 21:36 |
|
 |
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: slijtage banden
En dan nog waarschijnlijk twee nieuwe bandjes, je moet dan wel wisselen zodat de nieuwe bandjes ofwel op de vooras ofwel op de achteras liggen, vooras is aan te bevelen i.v.m. aandrijving e.d., Peter
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
|
20 nov 2010 21:41 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: slijtage banden
Klussie schreef: Voor is het een kwestie van lijning/sporing laten afstellen. Achter is een versleten ADAL (achterste draag arm lager ) zeer waarschijnlijk de oorzaak. Reparatie hiervan kost tussen de 150 en 200 euro  Adals: materiaalkosten alleen is al 155 euro... Daar komt eventueel het werk nog bij en dat varieert nogal.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
20 nov 2010 21:49 |
|
 |
ronny
C5club Newbie
Geregistreerd: 20 nov 2010 21:09 Berichten: 3
Auto: c5 break exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 145000
Kleur: grijs metalic
Naar boven
|
 Re: slijtage banden
hallo, bedankt voor de jullie reactie,ik zal maar eens langs de garage gaan dan!
|
20 nov 2010 22:19 |
|
 |
Duitser
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 29 aug 2010 12:18 Berichten: 199
Auto: C5 Berline 2.0 HDi-138FAP Exclusive (chipped)
Opties: xenon, leer, el.stoelen+dak, navi, JBL, PDC, LDWS
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
Organummer: 10181
Productienummer: 10307
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 417.000
Kleur: Noir Obsidien EXLD
Naar boven
|
 Re: slijtage banden
Mijn achterbanden zijn aan de buitenkant ook meer afgesleten dan aan de binnenkant. Ik dacht altijd dat het met versleten ADALS net andersom was, dat dus de binnenkant meer afslijt. Kan iemand dat misschien uitleggen?
_________________ Te koop gevraagd: achterklep van RVS, kunststof, polyester of ander roestvast materiaal voor C5 Ph2 Berline
|
21 nov 2010 00:25 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: slijtage banden
Gezien de belasting zou je inderdaad de binnenkant verwachten: de ADALS zitten aan de binnenkant van het wiel.
Vanmiddag werd ons (Arie en mij) verteld dat het desondanks ook regelmatig voorkwam dat de lagers zodanig bezwijken dat het wiel juist de andere kant op gaat staan.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
21 nov 2010 00:41 |
|
 |
alfred
C5club Newbie
Geregistreerd: 03 apr 2010 19:27 Berichten: 9
Auto: 2.0HDI BREAK
Opties: navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 214000
Kleur: beige
Naar boven
|
 Re: slijtage banden
Ik begrijp niet waarom er altijd gezegt wordt dat ADALS reparatie zo duur is, ik heb van de week de ADALS aan beide kanten laten vernieuwen voor 194,-euro incl.onderdelen en niet bij een beunhaas maar bij mijn citroenspecialist dus hoeft het niet zo duur tezijn.
|
21 nov 2010 01:29 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: slijtage banden
Dat is een prijs incl. BTW? En kun je 'm opsplitsen in materiaal en loon?
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
21 nov 2010 01:32 |
|
 |
alfred
C5club Newbie
Geregistreerd: 03 apr 2010 19:27 Berichten: 9
Auto: 2.0HDI BREAK
Opties: navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 214000
Kleur: beige
Naar boven
|
 Re: slijtage banden
Ja de prijs is incl btw.194,90 euro draagarmlagers 4stuks 46,44 euro keringen 4stuks 10,00euro leenauto 12,61euro werkplaatstarief 94,73euro.
|
21 nov 2010 01:57 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: slijtage banden
Dan is je specialist: netjes in zijn onderdelenprijzen (natuurlijk krijg ik nauwelijks korting bij de dealer: hij wist dat de reparatie van mijn auto onder zijn duiven ging schieten) netjes in zijn uurtarief (hoeveel uren heeft hij geschreven) ervaren in het doen van het werk (want meer dan drie uur zal het niet zijn geweest).
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
21 nov 2010 09:48 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: slijtage banden
Ik zal vd week een afspraak maken voor vervanging van mijn adals, dit is zonde van de bandjes. Als alfred zijn prijs in de buurt kom ben ik blij 
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
21 nov 2010 10:30 |
|
 |
alfred
C5club Newbie
Geregistreerd: 03 apr 2010 19:27 Berichten: 9
Auto: 2.0HDI BREAK
Opties: navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 214000
Kleur: beige
Naar boven
|
 Re: slijtage banden
 EW de citroen specialist vraagt 35euro per uur incl. btw. Klusie ik weet niet of het de moeite is om naar Friesland terijden? Het is Citroen Specialist Lijzenga .www.lijzengacitroens.nl groet 
|
21 nov 2010 12:54 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: slijtage banden
Peebee schreef: vooras is aan te bevelen i.v.m. aandrijving e.d., nieuwe banden moeten eigenlijk altijd achter, aandrijving heeft daar niks mee te maken. Dat is voor de stabiliteit. Alleen als je last hebt van cupping is het niet slim om de achterbanden naar voren te gooien als je slechts twee nieuwe koopt.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
21 nov 2010 14:14 |
|
 |
klassiekerfan
C5club Newbie
Geregistreerd: 12 apr 2008 22:03 Berichten: 4
Auto: c5 break 2.016v xantia 20 16v excl, 2cv 007, cx 2400 palas 75 en 79
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EGS6
Naar boven
|
 Re: slijtage banden
je kunt het ook nog slechter treffen mijn draagarmalegers waren zelfs helemaal weg (alleen een leeg nylon schaaltje en veel roest) de lagerschalen waren zelfs bijna vastgesmolten aan de arm met de dremel moeten inslijpen en weggkappen koste me 4 uur per kant. ik verdenk de vele pekel inwerking icm een zware caravan van de eerste eigenaar
|
26 nov 2010 19:44 |
|
 |
|