zoals deze vader en dochter.. die vertellen het ook niet meer na..
http://www.zita.be/nieuws/binnenland/10 ... drijf.html" onclick="window.open(this.href);return false;
maar goed dit heeft verder niks meer met het draadje van de ts te maken...

Gewicht: de C5-3 lijkt zwaar maar dat is omdat de concurrentie liegt over hun gewicht, ik verwijs je naar een Duitse test (C5-3 2.2HDi170 vs oa. Mondeo) en daarin bleek dat de C5 weliswaar zwaarder was, maar lang niet de 200kg volgens het boekje, maar slechts 60kg, omdat de anderen veel zwaarder waren dan opgegeven en de C5 niet.
Citroën C5 Tourer HDi 170 Biturbo FAP,
Ford Mondeo Turnier 2.2 TDCi,
Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC,
Renault Laguna Grandtour GT 2.0 dCi
Tatsächliche Leergewichte / Werksangabe:
C5: 1780kg / 1765kg
Laguna: 1658 kg / 1563kg
Mondeo: 1718 kg / 1540kg
Accord: 1687 kg / 1554kg
Overigens kun je met de juiste banden en remmen met een zwaardere auto net zo hard afremmen of door de bocht als met een lichtere, slechts vwb acceleraties ben je in het nadeel bij een gegeven motorvermogen.
Dat is dan jouw mening ... ik heb nu beiden gezien en ook mee zitten te spelen. De knopjes van de Volvo (op die middenconsole) voelen degelijker aan (zonder hiermee te willen zeggen dat die van Citroën absolute rommel zijn, zeker niet) en zien er ook beter uit (metalen randje rond de draaiknoppen geeft net dat ietsje extra ... maar je betaalt er dan ook genoeg voor.ik vind dit anders veel plastiekachtiger overkomen...
Ik denk idd graag hard en véél na vooraleer ik mijn volgende wagen aankoop. Is toch niks mee ? Ik weeg graag de cijfertjes tegenover mekaar af ... 10,20, zelfs 100 keer als het moet. Beschouw het maar een beetje als een hobby, een passie. Ik ben niet zoals velen die slechts lof hebben voor één enkel merk en al de rest is lelijk en superslecht. In mijn ogen worden er nog weinig slechte wagens gebouwd en komt alles neer op persoonlijke smaak (en de cijfertjes zoals Co², PK's e.d. moeten ook nog kloppen). Ik zal zelden (nooitals je er zo hard over na moet denken is het dan wel verstandig dat je een C5 koopt...
Als jij je keuze enkel baseert op het gekraak van het interieur dan moet jij dat weten. Ik weeg véél meer dingen af dan enkel het gekraak of de kwaliteitsindruk van het interieur. En laten we aub mijn Volvo niet beginnen te vergelijken met jouw Citroën. Ik vergelijk beide wagens ook, maar dan wel met dezelfde opties, zelfde pk's (dus zeker géén 1.6 beginnen te vergelijken met een 2.4 aub...geen rammel geen kraakje etc etc...
en als je zegt dat je volvo (die dan 20000 euro duurder is dan mijn C5 ) dat wel doet...
is voor mij de keuze rap gemaakt...