Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 617
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:11
Auto: C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Opties: Pack Integral, Pack Detection Exclusive 3, opvouwbare trekhaak, transparante voorruit
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11633
Productienummer: 0004
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 117600
Kleur: Gris Thorium (KTHB)
Locatie: intussen vlakbij Bodegraven
Dat was mijn eerste idee ook. Helaas was toen ineens de ontvangst niet zo denderend. Ik ga nog eens uitzoeken wat dat zou kunnen zijn, want ik heb 'm ook bij voorkeur van het dak af.
Moi: Skoda Octavia Combi 1.8TSI Elegance se všemi zvonky a píšťaly
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive
C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive
C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
C5club Newbie


Berichten: 8
Lid geworden op: 21 sep 2007 21:09
Auto: C5 Break 2.0 Exclusive 2002 LPG-G3 Aut.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9375CJ
Versnellingsbak: BVA4
Kleur: Grijs metaal
Waarom niet naast de binnenspiegel met dubbelzijdig plakband? Heb dat bij mijn VDO
gps ook gedaan en werkt prima
Mvg
Han.
gps ook gedaan en werkt prima
Mvg
Han.
Citroen SM coupe 1971
CX Break 25TRI 1987
Xantia 2.0 16V Break LPG-G3
CX Break 25TRI 1987
Xantia 2.0 16V Break LPG-G3
Berichten: 617
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:11
Auto: C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Opties: Pack Integral, Pack Detection Exclusive 3, opvouwbare trekhaak, transparante voorruit
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11633
Productienummer: 0004
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 117600
Kleur: Gris Thorium (KTHB)
Locatie: intussen vlakbij Bodegraven
Dat was mijn... eeh... nulde idee 
Het eerste wat we probeerden was de antenne in dat 'venstertje' naast de spiegel. Qua wegwerken van de kabel was dat ook het eenvoudigste geweest.
Helaas was de ontvangst daar weliswaar beter dan aan de onderkant van de ruit, maar nog niet dat je zegt optimaal -- in bosrijke omgevingen (en daar rijden we nog weleens... met Doorn en Zeist zo vlak in de buurt) zou je dan mogelijk nog steeds incidenteel een probleem kunnen krijgen.
We hebben twee plekken in de auto getest: in dat venstertje en bij de achter-zijruit, en de ontvangst bleef "niet optimaal".
Toen trad plan B in werking, en begaven wij ons naar de achterzijde van het voertuig, en daar was "in de spoiler" het eerste idee, maar daar was de ontvangst nog slechter. Maar daar gaan we zeker nog verder mee experimenteren.
Het eerste wat we probeerden was de antenne in dat 'venstertje' naast de spiegel. Qua wegwerken van de kabel was dat ook het eenvoudigste geweest.
Helaas was de ontvangst daar weliswaar beter dan aan de onderkant van de ruit, maar nog niet dat je zegt optimaal -- in bosrijke omgevingen (en daar rijden we nog weleens... met Doorn en Zeist zo vlak in de buurt) zou je dan mogelijk nog steeds incidenteel een probleem kunnen krijgen.
We hebben twee plekken in de auto getest: in dat venstertje en bij de achter-zijruit, en de ontvangst bleef "niet optimaal".
Toen trad plan B in werking, en begaven wij ons naar de achterzijde van het voertuig, en daar was "in de spoiler" het eerste idee, maar daar was de ontvangst nog slechter. Maar daar gaan we zeker nog verder mee experimenteren.
Moi: Skoda Octavia Combi 1.8TSI Elegance se všemi zvonky a píšťaly
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive
C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive
C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Berichten: 168
Lid geworden op: 25 mei 2009 21:32
Auto: C5 Break 2.0 HDI Exclusive
Opties: 16" Toora LM pack HIFI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10598
Productienummer: 10235
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 251000
Kleur: Gris Aluminium
KPH: Achter
Locatie: Regio Nijmegen
Kan me wel voor stellen waarom hij het gpsmuis bij de achterruit en naast binnen speigel niet lekker doet, daar kan hij zeg maar 'rond zingen', die kans is met gpsmuis buiten de auto veel kleiner
maar is interessante optie ga ik ook eens over na denken, al heb ik meestal in 2min fix met een tt940 dus.....
maar is interessante optie ga ik ook eens over na denken, al heb ik meestal in 2min fix met een tt940 dus.....
Berichten: 617
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:11
Auto: C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Opties: Pack Integral, Pack Detection Exclusive 3, opvouwbare trekhaak, transparante voorruit
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11633
Productienummer: 0004
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 117600
Kleur: Gris Thorium (KTHB)
Locatie: intussen vlakbij Bodegraven
Hee Arnoud.
Gelukkig heb jij je GVB (Gezond BoerenVerstand) nog aan de gang op maandagmorgen. Daar had ik dus nog helemaal niet aan gedacht.
Stom, hè?
Op zich is het natuurlijk logisch... als de ontvangst-antenne in de auto ligt waarin zich ook de heruitzendende antenne bevindt...

Gelukkig heb jij je GVB (Gezond BoerenVerstand) nog aan de gang op maandagmorgen. Daar had ik dus nog helemaal niet aan gedacht.
Stom, hè?
Op zich is het natuurlijk logisch... als de ontvangst-antenne in de auto ligt waarin zich ook de heruitzendende antenne bevindt...
Moi: Skoda Octavia Combi 1.8TSI Elegance se všemi zvonky a píšťaly
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive
C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive
C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Heeft misschien je muis een boven en onderkant? Als ie magnetisch is, dan zal die iets van metaal daar hebben wat de ontvangst blokkeert. Als je aan die kant dubbelzijdig plakband doet, en tegen de ruit, dan doet ie het dus slecht.
Mijn ervaring met GPS muizen is dat bij het gat in de voorruitfolie of op de hoedenplank (berline) ontvangst als buiten. (5-6 satellieten 100%) . Op het dashboard zakt dat tot 80%
Nu heb ik wel een muis die gemaakt is om ook in je broekzak te werken (tracker /log): Adapt keychain datalogger met SkyTraq Venus 5 chipset (44 kanaals), te gebruiken om bv je foto's te taggen obv de logfile die je uit dat ding kan halen. Zo kun je ook bijhouden op wlek moment je waar was, hoe hard je reedt, in welke richting, op welke hoogte etc. Met instalbare resolutie op tijd, afstand en snelheid. Leuk dingetje.....
Mijn ervaring met GPS muizen is dat bij het gat in de voorruitfolie of op de hoedenplank (berline) ontvangst als buiten. (5-6 satellieten 100%) . Op het dashboard zakt dat tot 80%
Nu heb ik wel een muis die gemaakt is om ook in je broekzak te werken (tracker /log): Adapt keychain datalogger met SkyTraq Venus 5 chipset (44 kanaals), te gebruiken om bv je foto's te taggen obv de logfile die je uit dat ding kan halen. Zo kun je ook bijhouden op wlek moment je waar was, hoe hard je reedt, in welke richting, op welke hoogte etc. Met instalbare resolutie op tijd, afstand en snelheid. Leuk dingetje.....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 617
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:11
Auto: C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Opties: Pack Integral, Pack Detection Exclusive 3, opvouwbare trekhaak, transparante voorruit
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11633
Productienummer: 0004
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 117600
Kleur: Gris Thorium (KTHB)
Locatie: intussen vlakbij Bodegraven
Da's aardig.
Alleen de situatie is hier even anders. We hebben hier te maken met een GPS relaying antenna.
Het idee is dat het signaal dat de ontvangst-antenne (die dus nu op mijn dak zit) door een heruitzendende antenne in de auto opnieuw wordt uitgezonden, waar de GPS-onntvanger uit de TomTom ze oppikt.
Het resultaat is dat ik, wanneer ik nu, met die contraptie in de auto, de TomTom in de auto plaats en de GPS-status bekijk, er van de twaalf blauwe balkjes voor de satellieten minstens acht stijf bovenin staan, en ik een betere satellietontvangst in de auto heb dan wanneer ik de TomTom onder de sterrenhemel op de tuintafel heb staan.
Wat Arnoud heel scherp opmerkt is dat, als je de ontvangst-antenne en de heruitzendende antenne in hetzelfde voertuig hebt, het ding natuurlijk ook naar z'n eigen heruitzendende antenne zit te luisteren, en dus alle satellieten twee keer ontvangt.
Ik kan me voorstellen dat 'ie daar onvoorspelbaar op gaat reageren.
Alleen de situatie is hier even anders. We hebben hier te maken met een GPS relaying antenna.
Het idee is dat het signaal dat de ontvangst-antenne (die dus nu op mijn dak zit) door een heruitzendende antenne in de auto opnieuw wordt uitgezonden, waar de GPS-onntvanger uit de TomTom ze oppikt.
Het resultaat is dat ik, wanneer ik nu, met die contraptie in de auto, de TomTom in de auto plaats en de GPS-status bekijk, er van de twaalf blauwe balkjes voor de satellieten minstens acht stijf bovenin staan, en ik een betere satellietontvangst in de auto heb dan wanneer ik de TomTom onder de sterrenhemel op de tuintafel heb staan.
Wat Arnoud heel scherp opmerkt is dat, als je de ontvangst-antenne en de heruitzendende antenne in hetzelfde voertuig hebt, het ding natuurlijk ook naar z'n eigen heruitzendende antenne zit te luisteren, en dus alle satellieten twee keer ontvangt.
Ik kan me voorstellen dat 'ie daar onvoorspelbaar op gaat reageren.
Moi: Skoda Octavia Combi 1.8TSI Elegance se všemi zvonky a píšťaly
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive
C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive
C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
C5club Newbie


Berichten: 8
Lid geworden op: 24 mei 2007 21:53
Auto: C5 2.0 HDI BREAK AUTOMAAT
Opties: Pack Parking
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 09268CJ
Productienummer: 10396
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 346000
Kleur: EYPC
Locatie: Nijmegen
Contacteer:
Moet je de muis van t dak verwijderen in de wasbeer?
grtz Joep
grtz Joep
Na allerlei merken eerst een Bx 1.9 D, toen een Xantia 1.9 TD SX break, nu een C5 2.0 HDi L.P. break uit 04-'02. Vanaf pasen 2014 Een Peugeot 307SW 2.0HDif 16 klepper 100kW
Berichten: 122
Lid geworden op: 26 sep 2008 23:53
Auto: Citroen C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 185000
Kleur: zwart
Locatie: Zegge
Het is wel keurig opgelost zo maar wat een gedoe en kosten heren.
Wat dat betreft heb ik een Garmin nüvi 250W, zonder antenne, die alleen gelijk opstart als ik hem links of rechts naast de spiegel ophang. Daarna, als die het doet, kan ik hem naar beneden halen daar ophangen en doet ie zolang ik hem aan heb.
Doe ik hem uit en zou hem de volgende dag weer moeten opstarten, even bij de spiegel en daarna weer naar beneden. Tis ook niet alles maar het werkt.
Wat dat betreft heb ik een Garmin nüvi 250W, zonder antenne, die alleen gelijk opstart als ik hem links of rechts naast de spiegel ophang. Daarna, als die het doet, kan ik hem naar beneden halen daar ophangen en doet ie zolang ik hem aan heb.
Doe ik hem uit en zou hem de volgende dag weer moeten opstarten, even bij de spiegel en daarna weer naar beneden. Tis ook niet alles maar het werkt.
Iron Maiden gonna get you, no matter how far.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Nee als het een sterke magneet is niet, maar denk erom dat het onder de magneet op het dak heel schoon is en doe er een stukje van een papier servet of zoiets tussen, als hij lang op die plek zit ga je het anders wel zien kwam ik achter.soep schreef:Moet je de muis van t dak verwijderen in de wasbeer?
grtz Joep
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
V.I.P.


Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
Net zelf een oude TT one weer netjes gemaakt met nieuwe software en kaart en daarna met prog gpsfix de sat. update gedaan en zelfs in de C5 in 1 min 10 sat. en ligt gewoon bij de BC dus het kan welBliek schreef:Goedemiddag,
Ik zelf heb een oude TomTom Go en deze doet het dus ook niet achter mijn warmtewerende voorruit.
Ik zelf hang hem eigenlijk altijd op naast de achteruitkijkspiegel daar zit geen folie in het raam en dat werkt prima.
Mvg,


