Opeens BOEM!

De ANWB gebeld en die wist me na 3/4 uur wachten te melden dat het inlaatspruitstuk was opgeblazen.Er was blijkbaar gas of benzine in het inlaatspruitstuk gekomen en die had het hele ding van binnen uit opgeblazen.

Gelukkig had Bart Ebben een exemplaar liggen en die heb ik er vandaag weer opgezet.

Maar nu komt het

Bij het "nieuwe"exemplaar (welke er overigens zeer goed uitzag ( 90 euro) was er al een klep standaard in gebouwd. Blijkbaar hebben de ontwerpers er destijds ( exemplaar fabricage 2004) er lucht van gekregen dat in biijzondere gevallen deze Backfire kan ontstaan en dat er een klep in moest.
Er zit nu een zeer professionele klep dus in die rekening houdt met het afvoeren van hoge druk in het inlaatspruitstuk als er bijv een backfire ontstaat.

Bij mij rijst nu wel de vraag is dit nou een ontwerpfout van de eerste modellen zodat ze dit later hebben aangepast af fabriek. Ik heb natuurlijk geen garantie meer maar ik vind het wel frappant dat ze er later zoveel aandacht aan hebben besteed.

Wie heeft hier ook wel eens last van gehad? Dit lijkt erop dat het vaker voor is gekomen en dan vooral als je op gas rijdt.