Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 motorblok c5 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht motorblok c5
ik heb een motorblok gekocht maar het is de FFLDA EW10 en mijn blok is de rfn ew10j4

wat is nu het verschil alles is het zelfde aan de buitenkant

heb een c5 2.0 16v uit 2001

en dit motor blok komt ook uit een c5 en is ook een 2.0 16v uit 2001


05 jan 2007 21:17
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 26 jul 2006 22:19
Berichten: 264
Woonplaats: Venlo
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
staat er niets achter EW10
de enige types die ik ken zijn
6FZ EW7J4 1749cc
RFN EW10J4 1997 cc
RLZ EW10D 1997cc HPI

Misschien is het een peugeot motor
Kijk anders ook eens hier
http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_EW/DW_engine#EW10

_________________
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002


05 jan 2007 23:08
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
nee het is ook een citroen motor
en verder staat er niets achter


06 jan 2007 00:00
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Maar de motorinhoud volgt al uit het nummer.
dus de EW10 is inderdaad de tweeliter.
Vraag is dan welke tweeliter het is. (ja, benzine want de E van essance, het is geen DW).

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


06 jan 2007 00:05
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
RFN zit wel in het serie nummer

dus ik heb hoop dat het de goeie motor is verder heb ik alles na gekeken alles is het zelfde


06 jan 2007 14:03
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 26 jul 2006 22:19
Berichten: 264
Woonplaats: Venlo
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Heb je de motor sturing er ook bij, als je die ook mee overzet zal het niet zo'n probleem zijn denk ik.
Overigens wat doe je met de oude motor?

_________________
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002


06 jan 2007 14:40
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 26 jul 2006 22:19
Berichten: 264
Woonplaats: Venlo
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Hier heb je een beschrijving hoe de motor moet in en uitbouwen.
http://members.home.nl/f.engels/C5/ew10 ... bouwen.TIF

Inplaats van de heftafel kun je de motor waarschijnlijk ook met een takel onder de auto uit laten zakken. Omdat je de kop er al af hebt zal je de auto niet al te hoog hoeven op te tillen.
Succes er mee

_________________
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002


06 jan 2007 20:03
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
ja de motor is helemaal kompleet maar wat bedoel je met de motot sturing ?
maar kan de motot ook via de bovenkant er uit ?


06 jan 2007 21:43
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Motorsturing is de electronica voor de inspuiting, ontsteking, gaspedaal, koude start etc: alles wat nodig is om de motor aan te sturen en de verbranding, verbruik en uitlaatgassen in goede banen te leiden....

Zonder doet-ie niks.... :?

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


06 jan 2007 22:14
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
maar dat zit toch al in mijn auto en dat hoef ik toch niet te vervangen op de motor zitten alle sensors en gasklep erg klep enz.


06 jan 2007 22:36
Citroën Specialist & Sponsor
Citroën Specialist & Sponsor
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 00:52
Berichten: 935
Woonplaats: Nieuw-Vennep
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik zou het oude- en het nieuwe blok naast elkaar zetten. Alle sensoren goed vergelijken, zijn ze hetzelfde, laten zitten (zie je aan de kleur) verschillend; overzetten. De "oude" computer gebruiken, met een andere computer krijg je de auto niet aan de gang.

Voor je de motor er in zet, zou ik de distributieriem en de koppeling vervangen. Weet je zeker dat die beide vervangen zijn. Verder de twee keerringetjes meteen meenemen van de versnellingsbak.

Motor kan er overigens alleen uit door hem er uit te takelen, laten zakken gaat niet. Goed opletten voor de motorkap.

Succes


06 jan 2007 22:37
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
het gaat me vast lukken

bedankt voor de tips


06 jan 2007 22:41
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 26 jul 2006 22:19
Berichten: 264
Woonplaats: Venlo
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
natuurlijk gaat het lukken!
Ik zou alleen zoals oldenhagen zegt alle sensoren etc vergelijken ( ook de serie nummers). Volgens mij is alles op de motor analoog en dus zal het moeten lukken.

De motor sturing is het kastje waar alle draden van de motor naar toe lopen en zit achter de accu onder de zwarte afdekplaat. De motor sturing omwisselen zal wel niet zomaar gaan omdat de BSI (centrale computer van de auto hem niet herkent) zoals oldenhage al zij, maar ik weet niet of deze niet nog aan te passen is via de dealer (zou verwachten van wel)

_________________
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002


07 jan 2007 10:21
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik betwijfel dat het onderlangs gaat lukken: zit daar niet het een en ander van de voorwielophanging in de weg?
Als een ervaren garagist zegt dat onderlangs niet lukt, waarom zou het dat wel lukken?


Maar ja, wie ben ik :?:

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


07 jan 2007 10:56
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik ga de motor toch maar via de bovenkant er uit halen
ik haal de motorkap er af en dan heb ik volgens mij genoeg ruimte om hem via de bovenkant er uit te krijgen ik probeer de vernellingsbak te scheiden van het motorblok 10 cm opschuiven daarna kan hij recht omhoog volgens mij als ik het zo bekijk.

moet ik de distributie snaar vervangen ook als de motor maar 40.000 km heeft gelopen ?

en verder ligt de motor al vanaf 2002 op de plank

en de spanner is dat een veerbare spanner als ik de motor met de hand draai beweegt de pijl op de spanner heen en weer hoort dat ?


07 jan 2007 11:02
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.