V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Ik had vooraf ook zo m'n twijfels.
Maar als met zovele zaken: onderzoekt alle dingen en behoudt het goede.

Dat heb ik met Comfortbollen gedaan onder m'n Xant, en ook met smurfenolie. Beide zijn me zeer goed bevallen.
Vandaar dat ik spreek over proefondervindelijke ervaring :smt193

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Ik vind in je relaas echter niet terug wat dan het voordeel van smurfenolie tov lhm is.

Comfortbollen heb ik enkele jaren geleden ook onder mijn Xm ook geschroefd, die bevielen me wel.
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!

When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.

Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Voor de C5 is smurfenolie niet interessant, daar kan alleen LDS in.

Evil Twin rakelde GHB op, omdat ik Renard noemde als imho goed adres om je Citroën te laten repareren/onderhouden. Dat viel bij hem niet in goede aarde, om het zachies uit te drukken.....

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Ik weet wel dat er geen HGB in een C5 kan, maar vroeg me af waar jij het feit op baseert dat dit voordelen kan opleveren tov LHM..
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!

When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.

Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Heren tis maar een discussie, en iedereen weet wel beter wat goed is voor zijn Dame :mrgreen:

Afbeelding
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Eens kijken of die snol vammij diesel lust morgen! :smt190
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!

When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.

Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Ploffie schreef:Ik weet wel dat er geen HGB in een C5 kan, maar vroeg me af waar jij het feit op baseert dat dit voordelen kan opleveren tov LHM..
Ik schreef dat hierboven al: de GHB heeft ruim zes jaar perfect z'n werk gedaan in mijn Xantia. Onder alle omstandigheden, of het nou warm was of bitter koud.
En deed dat nog altijd toen ik m'n Xant inruilde.
LHM houdt die termijn niet uit, dat weet ik uit eigen ervaring.

Zie ook de link die ik gaf naar dat draadje bij XCNL.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Gebruikersavatar
EW
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Wat ik (gezien de kant die de discussie nu op gaat) wel interessant vind:
LDS ziet geen vervanging in die smurfenolie.
Helaas kan ik nergens specificaties vinden van LDS. Kroon-olie beweert namelijk dat LDS exact dezelfde vloeistof is als de groene hydraulische vloeistof die BMW, VAG en veel meer andere fabrikanten gebruiken in het hydraulisch systeem van hun stuurbekrachtiging.

Van die olie kan ik de specs op veel plekken op internet terugvinden. Van LDS niet.
Dat zou het vermoeden zelfs kunnen bevestigen. Het zou ook logisch zijn in verband met de specificaties van de diverse rubbers en pakkingen in het systeem.



Dan ga ik natuurlijk wel voor het gemak voorbij aan de signaalfunctie die de kleur van een vloeistof kan geven: Groen in een systeem dat lijkt op een systeem op basis van een andere olie waarbij die als signaalkleur groen heeft meegekregen terwijl er een heel andere olie in moet is natuurlijk niet handig.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Exact dezelfde specs lijkt me niet logisch (qua visco) maar dat LDS compatibel is met "standaard" stuurbekrachtigingsvloeistof is niet zo gek, LDS is tenslotte Liquide de Direction et Suspension. Omgekeerd gebruikten fabrikante als Audi en Jaguar heel lang LHM compatibele vloeistof voor de stuurbekrachtiging.

Het probleem is dat Renard net doen alsof ze het ei van Columbus hebben gevonden, terwijl het alleen maar een verkooptruc is om ouwe rommel te verkopen, wat er dan indirect weer toe leidt dat mensen nu ook op zoek gaan naar een alternatief voor LDS zonder daadwerkelijk te begrijpen waarom er voor een bepaalde vloeistof gekozen is.

@JW jij vond het noodzakeljk om Chyparse weg te zetten als "hebben geen ervaring met C5" (onwaar) vandaar mijn aanmerkingen op Renard, door hun tell-sell gehalte kan ik ze niet serieus nemen.
JW-NHS schreef:Renard in Beneden Leeuwen heeft wél ervaring met C5's, ik denk dan ook dat dit voor de C5 een beter adres is dan Chyparse.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Als je mij citeert, doe het dan svp goed en compleet.

Ik schreef:
Of Chyparse veel ervaring heeft met de hydrauliek van de C5, daar heb ik zo m'n twijfels over.
Ze zijn gespecialiseerd in LHM en oudere LHS (DS) systemen, daarvan kunnen ze de bollen vullen, het systeem spoelen/verversen, hoogteregelaars revideren/vervangen en een paar aanverwante zaken.
Andere dingen doen ze niet, bij mijn weten.
Dit soort zaken speelt niet bij de C5 met z'n LDS systeem en niet navulbare bollen.

Renard in Beneden Leeuwen heeft wél ervaring met C5's, ik denk dan ook dat dit voor de C5 een beter adres is dan Chyparse.
Uiteraard zijn er meer Cit-garages die hier ervaring mee hebben. Zoals JO, naar ik veelvuldig lees op dit forum.
Ik heb dus NIET geschreven dat Chyparse GEEN ervaring heeft met C5's.
Er blijft wel de opmerking dat Chyparse alleen iets aan de hydrauliek kan doen, andere werkzaamheden verrichten ze niet, bij mijn weten.
Dit itt tot Renard.
Is dit niet juist?

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
The end .... :idea:
En anders misschien per PB verder, jullie komen daar denk ik niet op deze wijze uit ;)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Jij bent de baas :smt023

Hopelijk sta je me nog wel toe deze info neer te pennen: http://www.autovitel.nl/content/view/31/39/" onclick="window.open(this.href);return false; :idea:

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Nou, dan nog even een luchtige uitsmijter.
JW-NHS schreef:de GHB heeft ruim zes jaar perfect z'n werk gedaan in mijn Xantia.
De watte? ;)
Dat is wel erg modern spul om in je systeem te gooien. :smt193
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!

When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.

Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
:smt203
Inderdaad, een freudiaanse verspreking of zoiets :lol:

De simpeler verklaring is dat een zeer goede vriend van me deze voorletters heeft, daar waren we de afgelopen weken mee op vakantie in la douce France. Dat zat kennelijk nog in m'n kop.....

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 117
Lid geworden op: 16 dec 2008 20:26
Auto: C5 Break 2.0 16V Difference
Opties: Parkeerhulppakket (=uitvoering) Comfortbollen
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 142000
Kleur: Zwart
Locatie: Volendam
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Beste allemaal,

Om weer even bij de vraag terug te komen die EvilTwin aan mij stelde, mijn type auto is een zwarte C5 break 2.0 Difference uit 2003, maar dat staat dacht ik gewoon bij mijn gegevens.

Verder vind ik dat de discussie die voorgaande is ontstaan wel een beetje overdreven, een vriend van mij is met zijn Xantia bij Chyparse geweest en ik vond de werkzaamheden die uitgevoerd werden erg goed en ook eerlijk. Als er iets niet hoeft dan wordt dat ook gewoon gezegd, ik heb mijn comfortbollen bij Rene Spaan eronder laten zetten (voor mij het dichtsbij) en gewoon no nonsens. Renard zal ook gewoon goed zijn, ik vind ook alleen dat je met andere olie moet oppassen lijkt mij, er zitten allerlei rubberen onderdelen die wellicht aangetast kunnen worden.

Verder geweldig zo al die info, ga allen zo door.
Sandro
Plaats reactie