Ben heel benieuwd of (en hoe) Citroën reageert.
Jaarlijkse check van de 2 groene monstertjes invoeren? Maar als ik het goed begrijp is dat moeilijk non-destructief uit te voeren.

Adri
De V6 in de C5-2 (en de C6 overigens) is gewijzigd tov de ph1, alhoewel max vermogen en koppel gelijk zijn gebleven zijn de krommes iets gunstiger. Dat komt door geavanceerdere nokkenasverstelling tov de ph1.JW-NHS schreef:Bij mijn weten zit er alleen een nokkenasverstelling op de inlaatnokkenas, niet óók op de uitlaatnokkenas.
Wat doet jou denken dat dit wél het geval is?
Groet,
JW
Volgens mij kent de ES9J4S (Ph.I, 152kW) twee standen voor de inlaatnokkenas, terwijl de ES9A (Ph.II, C5-3, 155kW) continu variable verstelling heeft.JW-NHS schreef:Bij mijn weten zit er alleen een nokkenasverstelling op de inlaatnokkenas, niet óók op de uitlaatnokkenas.
Er is ergens een ander draadje met deze info. Koppel en vermogen zijn wel degelijk omhoog gegaan. (+3kW, +5Nm)Dus helemaal zeker ben ik ook niet.
Daar ben ik inderdaad ook wel erg nieuwsgierig naar; want als daar tussen Ph1. en Ph2. verschil tussen zit, zou het dus kunnen dat er op de Ph1. een ander ventiel aanwezig is? Je zou toch zeggen dat als het een echt veel voorkomend issue is dat er op het web wel wat info over te vinden zou moeten zijn.JW-NHS schreef:
Hopelijk komt ET nog met een toelichting op dat "aan-uit" versus "volvariabele" nokkenas verstelling. En welke ventielen daar dan bij horen.
1920 HE is de juiste, excuus !! , de 1920 AX is voor de PH1JW-NHS schreef:
Overigens, volgens Menno's plaatje zou het gaan om nr 11, de elektroklep 1920 AX.
Ik had vandaag contact met het bedrijf waar ik m'n C5 gekocht heb, en daar kwam een plaatje naar boven met 1920 HE als nummer voor die elektroklep.
Welke is nou de juiste?
Groet,
JW
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
En het is dan ook frequent met dusdanig veel olieverlies in zo'n korte tijd? Want dan zou je toch ook regelmatige gevallen van ernstige motorschade moeten verwachten? Of werken de waarschuwingssystemen van de motor toch dusdanig goed dat er eerder een 'STOP' lampje volgt dan er motorschade is opgetreden... Je zou toch verwachten dat de sensoren die het oliepeil bij het starten 'uitlezen' tijdens het rijden gewoon blijven werken en de kans op motorschade door plotseling grootschalig olieverlies op die manier beperken?Menno schreef:Ik heb het bij mijn garage nagevraagd, maar dit komt wel degelijk frequent voor ( bij zowel de PH1 & 2 ) , ze hadden er zelfs net een gefixed met hetzelfde euvel als die van JW.
Bij mijn oude werkgever in Kinderdijk hoort een grote machinefabriek met dito meetafdeling.JW-NHS schreef:Ik zoek alleen nog naar een mogelijkheid om de wanddikte van dat alu-busje goed te meten, daar heb je vermoedelijk iets van een ultrasoon apparaat voor nodig.
En tsja, waar vind je dat? Tips zijn zeeeeer welkom