Klaverblaadje schreef:Vorige week heeft de dealer het uitgelegd.
Citroen heeft een hele goede onderdelenvoorziening, als ze voor 16.00 uur bellen is het de volgende morgen in huis met de eigen expeditie van Citroen.
Vandaar dat de dealers zo min mogelijk onderdelen in voorraad nemen.
Op zich logisch vanuit het oogpunt van voorraadbeheer, maar in mijn geval: toen mijn garage (merkloos) aan mijn auto bezig was en merkte dat mijn schijven en blokken vervangen moesten worden, heeft hij dat dezelfde dag in huis en gemonteerd zodat ik niet de volgende dag pas de wagen kan ophalen of terug moet komen.
En die heeft echt niet voor alle merken en types onderdelen op voorraad. Standaard dingen zoals lampjes, wisserbladen en dergelijke wel. En als je een beurt afspreekt bestellen ze van tevoren de juiste filters en dergelijke. Maar voor de rest bestellen ze gewoon en leveren dezelfde dag een gerepareerde auto.
Als Citroën dan van zichzelf zegt 'een hele goede onderdelenvoorziening' te hebben, zeg ik: logistiek een mooie prestatie, maar het kan beter.