Mede naar aanleiding van dit draadje ben ik even gaan denken hoe vaak ik inmiddels al voor kleine en grote dingen bij de Dealer ben geweest......en daar schrok ik toch wel van.
Ik heb er nu ruim 70k opzitten en in die 16 maanden is er toch al het een en ander aan verspijkerd. Automaat had iets met drukregelaar o.i.d. De remschijven en klauwen slijten toch wel erg hard (en dat komt niet door mijn rijstijl; mijn andere C5 is ook een automaat en die 'eet' veel minder remschijf
Auto schiet na iedere software upgrade weer veel te snel in de Eco-mode. Ook zijn de (lampjes) voor en/of achter om de haverklap kapot......en zo kan ik wel even doorgaan.
Gelukkig is dit een lease-auto en hoef ik mij niet druk te maken over eventuele kosten. Maar het kost me wel veel tijd om iedere keer weer bij de garage aan te kloppen.
Ik krijg de indruk dat de huidige auto's (van alle merken, dus niet alleen van C) te snelle time-to-market hebben. Dan zitten er nog te veel kinderziektes in. En dat doet afbreuk aan het plezier wat een auto je toch eigenlijk moet geven.