Re: Snelheidsmeter toont te lage (!) snelheid
Michel schreef:
helemaal mee eens meter nullen.
klopt, bandenmaat wijzigen zou gemakkelijk geweest zijn maar lost het probleem niet op
Citaat:
verder vind ik het erg duur een nieuw dash voor bijna 600 E.
Met het 'dashboard' wordt toch het complete paneel van de wagen bedoeld, en niet enkel wat metertjes vooraan ? (dus ook airbags aan passagierskant, middenconsole etc). Als dat 't geval is lijkt die prijs me op zich redelijk, alleen is het gewoon compleet van de pot gerukt om een nieuw dashboard te plaatsen voor een metertje dat fout staat

Het illustreert wel de mentaliteit van die dealers (en da's niet alleen in de autosector zo). Vanaf dat er iets kapot is is het veel eenvoudiger om de hele boel te vervangen dan om een poging tot reparatie te doen. En het brengt veel meer op. "Ja meneer, da's een elektronicafout é, daar kunde echt niks aan doen. Da betekent een compleet nieuw dashboard, en daar hangt natuurlijk een prijskaartje aan". Ze ontbreken gewoon de kennis om er iets aan te doen. Ik heb hier al topics gezien over het vervangen van de lampjes in die display in het midden. Benieuwd of ze je daar ook een nieuwe dashboard voor zouden aansmeren. Als ik zie wat hier door jullie en andere leden allemaal wordt gewijzigd/hersteld aan die wagen, chapeau

Ik ben een beetje chagrijnig momenteel, zoveel geld en als je dan ziet hoe eenvoudig het eigenlijk op te lossen is
Wat is jullie idee trouwens over het vervangen van de lampen vooraan ? Gisteren is ook direct een parkeerlicht (linksvoor) vervangen. Ze waren er drie kwartier aan bezig geweest (zeiden ze), en volgens hen is het "onmogelijk om dat zelf te doen". Ik kan me voorstellen dat het niet eenvoudig is, maar da's nu toch niet de eerste keer dat ze dat ginder doen. Ik ben zelf niet vies van wat technisch gepruts, zolang ik alles maar weer in elkaar krijg
Citaat:
maar heb je de auto nieuw gekocht? zo ja, dan lijkt het mij duidelijk dat dit een punt is voor garantie.
Auto is een kleine 4 jaar geleden nieuw gekocht. Ik heb geen idee hoe dat zit met die garantietermijn en wat er juist onder garantie valt. Ik ben er voor 99.9% zeker van dat die fout er altijd in gezeten heeft, alleen hebben we er nooit bij stilgestaan, we zijn niet zo'n autofreaks

. De dealer "zou toch niet durven beweren dat die fout er altijd al in gezeten heeft". Tja, daar sta je dan.
Citaat:
Verder mag een snelheidsmeter nooit te veel aanwijzen volgens mij was het van 0 tot -10 %(norm).
Je bedoelt net het omgekeerde ?
Als ze wettelijk binnen een bepaalde norm moeten blijven vind ik dit ook onaanvaardbaar maar wat kan je na 4 jaar nog doen ?