Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.
Lange levertijd C5 Tourer 3.0 HDI
Auteur |
Bericht |
L A
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 mei 2009 16:55 Berichten: 710 Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Naar boven
|
 Re: Lange levertijd C5 Tourer 3.0 HDI
Gefeliciteerd dus met de nieuwe aanwinst. En nu volgt een wat afgezaagde opmerking/vraag die ik al vaak gezien heb op deze site: Hoe ziet ' ie er uit Heel veel plezier er mee 
_________________ Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK, Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
|
08 apr 2010 10:01 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Inderdaad, beige leer is behoorlijk besmettelijk. Mijn zwager heeft het in zijn V70, begin dit jaar aangeschaft. Ik kon hem niet bewegen richting Tourer  Je kunt nu al zien dat er kleuren blijven hangen, als hij met een wat nieuwere spijkerbroek in de auto gaat zitten kleurt dat beige leer blauwig. En da's best een klus om dat er weer af te krijgen. Een tweede nadeel van dat beige leer is dat dan ook het onderste gedeelte van de dash en de middentunnel in lichte kleur uitgevoerd wordt. Dat vind ik persoonlijk niet mooi, en in de voetenruimte is het behoorlijk besmettelijk. Mijn voorkeur zou dan ook het donkere leer zijn, met de donkere dash en middentunnel. Groet, JW

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
08 apr 2010 10:05 |
|
 |
emol
|
L A schreef: Gefeliciteerd dus met de nieuwe aanwinst. En nu volgt een wat afgezaagde opmerking/vraag die ik al vaak gezien heb op deze site: Hoe ziet ' ie er uit Heel veel plezier er mee  Ze (ik heb begrepen dat we hier over een dame hebben  ) ziet er verder prachtig uit en rijdt fantastisch! Foto's volgen. Moet nog even zoeken naar het instellen van "Thuis" in het navigatiesysteem. Ik heb inmiddels al handige aanwijzingen gevonden op dit forum dus dat gaat goed komen. Wel heb ik nog niet helemaal door hoe het zit met de zgn. supervergrendeling maar dat vraag ik wel even na bij de dealer in mijn woonplaats. Tevens mis ik de optie om de automatische parkeerrem uit te schakelen. Ook dit vraag ik na. Tav het leer; Zoals ik al schreef valt het me niet tegen en ben ik mij bewust van de nadelen van beige bekleding betreffende de gevoeligheid voor besmetting met andere kleuren. De leasemaatschappij is nu aan het overleggen met de dealer en ik denk dat het uit gaat komen op een financiële compensatie wat voor mij een lager leasebedrag gaat betekenen. Hiermee geef ik feitelijk al aan dat ik de auto accepteer zoals deze is afgeleverd. Blijft wel dat het een domme fout is en dat men bij aflevering bij de dealer ook heeft zitten slapen. Men heeft vergeten te controleren of de auto is afgeleverd conform bestelling voor aanvraag van het kenteken. Had iets meer mogelijkheden gegeven voor de dealer. Tevens het feit dat je als "klant" op het moment van aflevering moet constateren dat de auto niet conform bestelling is geleverd. Maar goed ik wacht af wat er uit gaat komen en houd jullie uiteraard op de hoogte. Gr Erik
|
08 apr 2010 13:41 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Naar boven
|
Dat zou mooi zijn als het zó opgelost wordt Overigens, waar woon je tennaastebij? Ik zou die combinatie met donker leer graag eens willen zien, en even voelen hoe dat zit. Binnenkort ga ik proefrijden met een THP-BVA6 Exclusive, maar daar zit de standaard bekleding in, leer-stof dus. En die stoelen zijn anders, dat zijn Caractère stoelen, met leer bekleed zijn het Harmonie stoelen. Die zitten anders, vandaar m'n interesse Groet, JW

|
08 apr 2010 14:08 |
|
 |
Henk2304
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:33 Berichten: 565 Woonplaats: Tollebeek
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla
Naar boven
|
Gefeliciteerd met je aanwinst Ik hoorde afgelopen zaterdag bij de dealer dat de beige bekleding (tijdelijk???) niet meer leverbaar is (net als op de C6 zoals hier al opgemerkt). Er zal wel te weining vraag naar zijn. Jammer. Ik ben blij dat ik 't wel heb, ook naar nu inmiddels driekwart jaar. Ik vind 't gerwoon mooier en ik niet alleen want het levert extra veel bewonderende blikken op  Wel hebben we voor de winter de beige matten vervangen door zwarte, maar die worden binnenkort weer omgeruild, voor de zomer. Supervergrendeling is een manier om je auto hermetisch af te sluiten. Als je dat -net als ik- hebt, kun je door de afsluitknop op de AB twee keer in te drukken de deuren zo afsluiten dat ze ook van binnenuit niet meer te openen zijn (zie ook het instructieboekje). Dat moet je dus niet doen als er nog iemand inzit, want die komt er geheid niet meer uit, omdat ook de bediening van de ramen dan uit is. De achterliggende gedachte is dat ook na het inslaan van een raam de deuren nog niet te openen zijn. Wanneer een dief dan door het ingeslagen raam naar binnen zou komen moet hij echt alle deuren slopen om bij de sloten te komen en dat is waarschijnlijk teveel werk, nog afgezien van de schade aan de portieren. Mijn laatste Vectra had 't ook. Of een potentiële dief z'n frustraties dan vervolgens op de rest van de auto afreageert weet ik gelukkig niet.
_________________ L8r, Henk
|
08 apr 2010 21:05 |
|
 |
L A
C5club Die-Hard
Naar boven
|
emol schreef: - - - Tevens mis ik de optie om de automatische parkeerrem uit te schakelen. - - -
Heb je de behoefte om die dan buiten werking te kunnen zetten? Moet bekennen dat het even wennen was in het begin om eerst gas te moeten geven en om vervolgens pas te ervaren dat de rem er pas van afging. Maar het is de techniek die toch "vanzelf helpt". Toegegeven, hier in de Ardèche is het iets bergzamer dan in Nederland, vandaar mijn voorkeur voor deze optie 
_________________ Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK, Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
|
09 apr 2010 23:30 |
|
 |
L A
C5club Die-Hard
Naar boven
|
Henk2304 schreef: - - - Supervergrendeling is een manier om je auto hermetisch af te sluiten. Als je dat -net als ik- hebt, kun je door de afsluitknop op de AB twee keer in te drukken de deuren zo afsluiten dat ze ook van binnenuit niet meer te openen zijn (zie ook het instructieboekje). Dat moet je dus niet doen als er nog iemand inzit, - - - - Leuk om eens te proberen mocht je een hond hebben. Je legt 'm achterin, zegt 'm duidelijk dat hij niet op de stoelen mag gaan zitten maar dat ' ie op de plaats blijft Moet je opletten wat er gebeurt als ' ie toch een comfortabeler plekje zoekt. Zodra hij over de achterleuning heen springt, singnaleert de bewegingmelder een probleem en je raad het al: ALARM  Deze ongehoorzaamheid verraadt zichzelf 
|
09 apr 2010 23:36 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Naar boven
|
L A schreef: emol schreef: - - - Tevens mis ik de optie om de automatische parkeerrem uit te schakelen. - - -
Heb je de behoefte om die dan buiten werking te kunnen zetten?Moet bekennen dat het even wennen was in het begin om eerst gas te moeten geven en om vervolgens pas te ervaren dat de rem er pas van afging. Maar het is de techniek die toch "vanzelf helpt". Toegegeven, hier in de Ardèche is het iets bergzamer dan in Nederland, vandaar mijn voorkeur voor deze optie  Een reden om 'm uit te schakelen is bevriezinggevaar van de kabel in de winter Ik zet mijn Xantia met AL4 normaliter nooit op de parkeerrem, altijd in P en verder niks. De enige keer dat ik de handrem wél gebruikt heb was ergens op de Mont Ventoux, waar de auto bij de top op een steile helling geparkeerd werd. En een keer op de boot van Harlingen naar Terschelling. Oftewel, van mij mag die automatische funktie uitgeschakeld worden als ik een automaat heb. Groet, JW

|
09 apr 2010 23:50 |
|
 |
L A
C5club Die-Hard
Naar boven
|
Bedankt voor de tip. Die houd ik in gedachten. Spreek je uit ervaring (wat dat vastvriezen betreft)  Bij parkeerschade op de "Franse manier" van inparkeren loopt je bak dus extra risico 
|
10 apr 2010 00:04 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Naar boven
|
Dat vastvriezen heb ik een keer gehad bij m'n BiX. Heel vervelend, hoop werk om dat 's morgens in de kou los te krijgen  Deze winter werd er weer uitvoerig voor gewaarschuwd: zet de auto niet op de handrem. En ondanks dat waren er weer heel wat mensen die met vastgevroren kabels stonden. Overigens, staat er ook niet een waarschuwing dienaangaande in het C5 boekje? Ik heb het hier ergens als PDF, morgen even kijken. De P bij een automaat heeft, bij "Frans parkeren" niet dat risiko als er is bij de tandwielen in een gewone bak. Groet, JW

|
10 apr 2010 01:25 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Naar boven
|
JW-NHS schreef: Dat vastvriezen heb ik een keer gehad bij m'n BiX. Heel vervelend, hoop werk om dat 's morgens in de kou los te krijgen  Deze winter werd er weer uitvoerig voor gewaarschuwd: zet de auto niet op de handrem. En ondanks dat waren er weer heel wat mensen die met vastgevroren kabels stonden. Overigens, staat er ook niet een waarschuwing dienaangaande in het C5 boekje? Ik heb het hier ergens als PDF, morgen even kijken. De P bij een automaat heeft, bij "Frans parkeren" niet dat risiko als er is bij de tandwielen in een gewone bak. Groet, JW Op pagina 124 van het boekje staat: Citaat: Het uitschakelen van de automatische werking wordt aanbevolen bij zeer lage temperaturen (vorst) en bij het trekken van een aanhanger (slepen, caravan, enz.). Groet, JW

|
10 apr 2010 01:34 |
|
 |
L A
C5club Die-Hard
Naar boven
|
|
10 apr 2010 08:40 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Naar boven
|
Dank u..... Groet, JW

|
10 apr 2010 11:06 |
|
 |
munkman
V.I.P.
Geregistreerd: 21 jan 2007 22:17 Berichten: 388 Woonplaats: Utrecht
Auto: C5 2.2 HDi-16v 6v Exclusive Break
Opties: RT3, JBL
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10080
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 303000
Kleur: gris iceland
Naar boven
|
JW-NHS schreef: ...Mijn zwager heeft het in zijn V70, begin dit jaar aangeschaft. Ik kon hem niet bewegen richting Tourer  nogal wiedes, alleen een gek verkiest een C5 Tourer boven een V70.
_________________ C5 2.2 HDi-16v 6v Break, jbl + tel + navi (RT3), 7/2004, 303.000, ice blue metallic VERKOCHT
Voorloper P508 SW1.6 thp
In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade
|
10 apr 2010 12:15 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Naar boven
|
Tot die categorie behoor ik, dan ben ik dus prettig gestoord Groet, JW

|
10 apr 2010 13:41 |
|
 |
|