En nu volgt een wat afgezaagde opmerking/vraag die ik al vaak gezien heb op deze site:
Hoe ziet ' ie er uit

Heel veel plezier er mee

Ze (ik heb begrepen dat we hier over een dame hebbenL A schreef:Gefeliciteerd dus met de nieuwe aanwinst.
En nu volgt een wat afgezaagde opmerking/vraag die ik al vaak gezien heb op deze site:
Hoe ziet ' ie er uit![]()
Heel veel plezier er mee
Heb je de behoefte om die dan buiten werking te kunnen zetten?emol schreef: - - - Tevens mis ik de optie om de automatische parkeerrem uit te schakelen. - - -
Leuk om eens te proberen mocht je een hond hebben.Henk2304 schreef: - - - Supervergrendeling is een manier om je auto hermetisch af te sluiten. Als je dat -net als ik- hebt, kun je door de afsluitknop op de AB twee keer in te drukken de deuren zo afsluiten dat ze ook van binnenuit niet meer te openen zijn (zie ook het instructieboekje). Dat moet je dus niet doen als er nog iemand inzit, - - - -
Een reden om 'm uit te schakelen is bevriezinggevaar van de kabel in de winterL A schreef:Heb je de behoefte om die dan buiten werking te kunnen zetten?emol schreef: - - - Tevens mis ik de optie om de automatische parkeerrem uit te schakelen. - - -
Moet bekennen dat het even wennen was in het begin om eerst gas te moeten geven en om vervolgens pas te ervaren dat de rem er pas van afging.
Maar het is de techniek die toch "vanzelf helpt".
Toegegeven, hier in de Ardèche is het iets bergzamer dan in Nederland, vandaar mijn voorkeur voor deze optie![]()
![]()
Op pagina 124 van het boekje staat:JW-NHS schreef:Dat vastvriezen heb ik een keer gehad bij m'n BiX. Heel vervelend, hoop werk om dat 's morgens in de kou los te krijgen
Deze winter werd er weer uitvoerig voor gewaarschuwd: zet de auto niet op de handrem. En ondanks dat waren er weer heel wat mensen die met vastgevroren kabels stonden.
Overigens, staat er ook niet een waarschuwing dienaangaande in het C5 boekje? Ik heb het hier ergens als PDF, morgen even kijken.
De P bij een automaat heeft, bij "Frans parkeren" niet dat risiko als er is bij de tandwielen in een gewone bak.
Groet,
JW
Het uitschakelen van de automatische werking wordt aanbevolen bij zeer lage temperaturen (vorst) en bij het trekken van een aanhanger (slepen, caravan, enz.).
nogal wiedes, alleen een gek verkiest een C5 Tourer boven een V70.JW-NHS schreef:...Mijn zwager heeft het in zijn V70, begin dit jaar aangeschaft. Ik kon hem niet bewegen richting Tourer