Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 1.6 / 1.8 /2.0 
Auteur Bericht
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Overigens:
Waarom denkt iedereen dat ik de diesels aanval? (en schiet ik in de verdediging)



Het enige wat ik heb gesteld is dat je om boven te komen kW's nodig hebt. Dat is gewoon basis-natuurkunde.

En ik heb gesteld dat in het algemeen diesels minder kW's heeft dan benzinemotoren. Dat heeft te maken met de bruikbaarheid bij lagere toeren (door inderdaad het koppel). En ja, de diesel is flink aan het inhalen geweest, maar heeft het volgens mij nog niet helemaal gehaald (in de Ph1).

benzine:
1.8 16V: 85 kW
2.0 16V: 100 kW
2.0 HPI: 103 kW
3.0: 152 kW

diesel:
2.0 HDI: 66 kW
2.0 HDI: 80 kW
2.2 HDI: 98 kW


Ofwel: bult op zal de 2.2 HDI presteren zoals de 2.0 16V.
De 2.0 HDI legt het af tegen alle benzines ongeacht de versie.

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


14 maart 2010 10:29
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 mei 2006 21:32
Berichten: 1206
Woonplaats: Wagenborgen
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 / 1.8 /2.0
:lol: Humor :smt023

_________________

C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque)
C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica)
BX 14E '86 (Blanc Cremant)
Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi


14 maart 2010 10:44
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 jul 2008 22:58
Berichten: 327
Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 Break 1.8 16V difference II
Opties: zie onderschrift
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09879
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 94400
Kleur: gris fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 / 1.8 /2.0
het gaat niet alleen om vermogen maar ook om koppel, en daar heb je aan een diesel veeeeeeel meer aan.

_________________
Citroen C5, 1.8i 16V difference II, break : 2004
update naar Exclusief:
- instap verlichting
- portier verlichting
- 16" Hungaro velgen
- xenon H7 4300 K
- instaplijsten
- audio pack (Aux connect 4 kanaals versterker, 4x JBL speakers)
- LED DRL
--------
ph2 zijknipperlichten, korte antenne, parrot bluetooth carkit, usb c., afneembare trekhaak


14 maart 2010 11:47
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 / 1.8 /2.0
jtbakker schreef:
het gaat niet alleen om vermogen maar ook om koppel, en daar heb je aan een diesel veeeeeeel meer aan.


Nee.
Gewoon een lagere versnelling kiezen en je hebt veel meer koppel beschikbaar.

Koppel kun je namelijk wél verschalen door de overbrenging te veranderen.

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


14 maart 2010 12:26
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 aug 2009 09:10
Berichten: 1018
Woonplaats: Uden
Auto: Berline 1.6 HDIf Ligne Prestige
Opties: Pack Athena en inmiddels ook Pack Harm ;)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10168
Productienummer: 10078
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 500.000+
Kleur: Gris Aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Ik ben het met EW eens. Als je kijkt naar de definitie van PK dan komt het daar ook in terug.

De paardenkracht werd ook gedefinieerd als het vermogen dat nodig is om een last van 75 kilogram met een snelheid van 1 meter per seconde te hijsen.

_________________
Afbeelding


14 maart 2010 12:50
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 dec 2006 21:22
Berichten: 822
Woonplaats: Goirle
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Nosmo King schreef:
Ik ben het met EW eens. Als je kijkt naar de definitie van PK dan komt het daar ook in terug.

De paardenkracht werd ook gedefinieerd als het vermogen dat nodig is om een last van 75 kilogram met een snelheid van 1 meter per seconde te hijsen.



Dit is nu duidelijk het verschil tussen theorie en praktijk, in theorie is idd het vermogen bepalend, in de praktijk blijkt het koppel van de diesel, vooral bij lage toeren beter te voldoen in de bergen.

Grtz Sjef :citrofiel

_________________
Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956



ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache
27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ
90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB


14 maart 2010 13:03
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 feb 2009 21:22
Berichten: 3196
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V
Opties: puur
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10203
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 214.000
Kleur: EYTC Gris Orageux


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Sjever schreef:
. . . Dit is nu duidelijk het verschil tussen theorie en praktijk, in theorie is idd het vermogen bepalend, in de praktijk blijkt het koppel van de diesel, vooral bij lage toeren beter te voldoen in de bergen. . . .



:lol: Als de theorie goed is, dan is er geen verschil met de praktijk.
Dus kennelijk klopt er iets niet in jullie vergelijking.

JW


14 maart 2010 13:23
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 dec 2006 21:22
Berichten: 822
Woonplaats: Goirle
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 / 1.8 /2.0
JWHofnar schreef:
Sjever schreef:
. . . Dit is nu duidelijk het verschil tussen theorie en praktijk, in theorie is idd het vermogen bepalend, in de praktijk blijkt het koppel van de diesel, vooral bij lage toeren beter te voldoen in de bergen. . . .



:lol: Als de theorie goed is, dan is er geen verschil met de praktijk.
Dus kennelijk klopt er iets niet in jullie vergelijking.

JW


Het verschil zit in het gevoel, als je de benzine motor doortrapt tot zijn max vermogen zal hij eerder boven zijn dan de diesel, maar wie durft continu zijn max vermogen te gebruiken bij een benzine?
Bij een diesel kan dat wel.

Grtz Sjef :citrofiel

_________________
Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956



ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache
27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ
90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB


14 maart 2010 13:43
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 aug 2009 09:10
Berichten: 1018
Woonplaats: Uden
Auto: Berline 1.6 HDIf Ligne Prestige
Opties: Pack Athena en inmiddels ook Pack Harm ;)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10168
Productienummer: 10078
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 500.000+
Kleur: Gris Aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Sjever schreef:
Nosmo King schreef:
Ik ben het met EW eens. Als je kijkt naar de definitie van PK dan komt het daar ook in terug.

De paardenkracht werd ook gedefinieerd als het vermogen dat nodig is om een last van 75 kilogram met een snelheid van 1 meter per seconde te hijsen.



Dit is nu duidelijk het verschil tussen theorie en praktijk, in theorie is idd het vermogen bepalend, in de praktijk blijkt het koppel van de diesel, vooral bij lage toeren beter te voldoen in de bergen.

Grtz Sjef :citrofiel



Hier in heb je gelijk, met de diesel kun je de toeren lager houden en heb je het idee dat de motor niet zo hard hoeft te werken. Maar met meer PK's kun je wel sneller boven zijn, en daar ging het even over.

Edit: Zoals je hierboven ook al opmerkt. ;)

_________________
Afbeelding


14 maart 2010 14:04
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 / 1.8 /2.0
wederom nog niet overtuigd..

aantal jaren geleden was ik met mijn broer op vakantie

hij had een avensis 1.8 i
en ik een evasion 1.9 td met 90 pk

in de alpen kon hij doen en laten met zijn avensis wat hij wilde, maar de evasion kon hij niet volgen en al helemaal niet losrijden..
en de evasion is ook al geen lichte auto..

volgens mij heeft koppel weldegelijk invloed op trekkracht..


;)


14 maart 2010 14:23
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat je broer niet met een auto om kan gaan.

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


14 maart 2010 14:44
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 / 1.8 /2.0
ja en zo lust ik er nog wel een paar...

;)


14 maart 2010 14:45
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Maar het klopt dat koppel invloed heeft op de trekkracht.
Maar het beschikbare koppel kun je veranderen door de overbrengingsverhouding te veranderen.

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


14 maart 2010 14:46
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 dec 2006 21:22
Berichten: 822
Woonplaats: Goirle
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Roman schreef:
wederom nog niet overtuigd..
volgens mij heeft koppel wel degelijk invloed op trekkracht..
;)



:smt089 Waar staat dan, dat dat niet zo is? Dat geeft toch iedereen toe, het is alleen zo dat diesel een makkelijker en breder vermogens gebied heeft, geen hoger.

Grtz Sjef :citrofiel

_________________
Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956



ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache
27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ
90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB


14 maart 2010 14:46
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 / 1.8 /2.0
@EW

ja? maar komt jouw C5 met welke versnelling dan ook aan 240Nm?? of zelfs 260nm??


14 maart 2010 14:47
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.