Auteur |
Bericht |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Overigens: Waarom denkt iedereen dat ik de diesels aanval? (en schiet ik in de verdediging)
Het enige wat ik heb gesteld is dat je om boven te komen kW's nodig hebt. Dat is gewoon basis-natuurkunde.
En ik heb gesteld dat in het algemeen diesels minder kW's heeft dan benzinemotoren. Dat heeft te maken met de bruikbaarheid bij lagere toeren (door inderdaad het koppel). En ja, de diesel is flink aan het inhalen geweest, maar heeft het volgens mij nog niet helemaal gehaald (in de Ph1).
benzine: 1.8 16V: 85 kW 2.0 16V: 100 kW 2.0 HPI: 103 kW 3.0: 152 kW
diesel: 2.0 HDI: 66 kW 2.0 HDI: 80 kW 2.2 HDI: 98 kW
Ofwel: bult op zal de 2.2 HDI presteren zoals de 2.0 16V. De 2.0 HDI legt het af tegen alle benzines ongeacht de versie.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
14 maart 2010 10:29 |
|
 |
zandvoorta
V.I.P.
Geregistreerd: 31 mei 2006 21:32 Berichten: 1206 Woonplaats: Wagenborgen
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque
Naar boven
|
 Re: 1.6 / 1.8 /2.0
 Humor 
_________________
C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque) C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica) BX 14E '86 (Blanc Cremant) Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi
|
14 maart 2010 10:44 |
|
 |
jtbakker
C5club Bikkel
Geregistreerd: 05 jul 2008 22:58 Berichten: 327 Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 Break 1.8 16V difference II
Opties: zie onderschrift
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09879
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 94400
Kleur: gris fulminator
Naar boven
|
 Re: 1.6 / 1.8 /2.0
het gaat niet alleen om vermogen maar ook om koppel, en daar heb je aan een diesel veeeeeeel meer aan.
_________________ Citroen C5, 1.8i 16V difference II, break : 2004 update naar Exclusief: - instap verlichting - portier verlichting - 16" Hungaro velgen - xenon H7 4300 K - instaplijsten - audio pack (Aux connect 4 kanaals versterker, 4x JBL speakers) - LED DRL -------- ph2 zijknipperlichten, korte antenne, parrot bluetooth carkit, usb c., afneembare trekhaak
|
14 maart 2010 11:47 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: 1.6 / 1.8 /2.0
jtbakker schreef: het gaat niet alleen om vermogen maar ook om koppel, en daar heb je aan een diesel veeeeeeel meer aan. Nee. Gewoon een lagere versnelling kiezen en je hebt veel meer koppel beschikbaar. Koppel kun je namelijk wél verschalen door de overbrenging te veranderen.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
14 maart 2010 12:26 |
|
 |
Nosmo King
C5club Veteraan
Geregistreerd: 12 aug 2009 09:10 Berichten: 1018 Woonplaats: Uden
Auto: Berline 1.6 HDIf Ligne Prestige
Opties: Pack Athena en inmiddels ook Pack Harm ;)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10168
Productienummer: 10078
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 500.000+
Kleur: Gris Aluminium
Naar boven
|
 Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Ik ben het met EW eens. Als je kijkt naar de definitie van PK dan komt het daar ook in terug.
De paardenkracht werd ook gedefinieerd als het vermogen dat nodig is om een last van 75 kilogram met een snelheid van 1 meter per seconde te hijsen.
_________________
|
14 maart 2010 12:50 |
|
 |
Sjever
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 08 dec 2006 21:22 Berichten: 822 Woonplaats: Goirle
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Naar boven
|
 Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Nosmo King schreef: Ik ben het met EW eens. Als je kijkt naar de definitie van PK dan komt het daar ook in terug.
De paardenkracht werd ook gedefinieerd als het vermogen dat nodig is om een last van 75 kilogram met een snelheid van 1 meter per seconde te hijsen. Dit is nu duidelijk het verschil tussen theorie en praktijk, in theorie is idd het vermogen bepalend, in de praktijk blijkt het koppel van de diesel, vooral bij lage toeren beter te voldoen in de bergen. Grtz Sjef 
_________________ Nu, C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium Citroën DS19 hydrauliek 1965 Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005 Ganache 27-RD-FZ ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002 Orga#:9226CJ 90-JF-PB ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24 ex BX19TRS 1988, TB-96-KN ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
|
14 maart 2010 13:03 |
|
 |
JWHofnar
V.I.P.
Geregistreerd: 05 feb 2009 21:22 Berichten: 3196
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V
Opties: puur
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10203
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 214.000
Kleur: EYTC Gris Orageux
Naar boven
|
 Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Sjever schreef: . . . Dit is nu duidelijk het verschil tussen theorie en praktijk, in theorie is idd het vermogen bepalend, in de praktijk blijkt het koppel van de diesel, vooral bij lage toeren beter te voldoen in de bergen. . . .  Als de theorie goed is, dan is er geen verschil met de praktijk. Dus kennelijk klopt er iets niet in jullie vergelijking. JW
|
14 maart 2010 13:23 |
|
 |
Sjever
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 08 dec 2006 21:22 Berichten: 822 Woonplaats: Goirle
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Naar boven
|
 Re: 1.6 / 1.8 /2.0
JWHofnar schreef: Sjever schreef: . . . Dit is nu duidelijk het verschil tussen theorie en praktijk, in theorie is idd het vermogen bepalend, in de praktijk blijkt het koppel van de diesel, vooral bij lage toeren beter te voldoen in de bergen. . . .  Als de theorie goed is, dan is er geen verschil met de praktijk. Dus kennelijk klopt er iets niet in jullie vergelijking. JW Het verschil zit in het gevoel, als je de benzine motor doortrapt tot zijn max vermogen zal hij eerder boven zijn dan de diesel, maar wie durft continu zijn max vermogen te gebruiken bij een benzine? Bij een diesel kan dat wel. Grtz Sjef 
_________________ Nu, C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium Citroën DS19 hydrauliek 1965 Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005 Ganache 27-RD-FZ ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002 Orga#:9226CJ 90-JF-PB ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24 ex BX19TRS 1988, TB-96-KN ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
|
14 maart 2010 13:43 |
|
 |
Nosmo King
C5club Veteraan
Geregistreerd: 12 aug 2009 09:10 Berichten: 1018 Woonplaats: Uden
Auto: Berline 1.6 HDIf Ligne Prestige
Opties: Pack Athena en inmiddels ook Pack Harm ;)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10168
Productienummer: 10078
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 500.000+
Kleur: Gris Aluminium
Naar boven
|
 Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Sjever schreef: Nosmo King schreef: Ik ben het met EW eens. Als je kijkt naar de definitie van PK dan komt het daar ook in terug.
De paardenkracht werd ook gedefinieerd als het vermogen dat nodig is om een last van 75 kilogram met een snelheid van 1 meter per seconde te hijsen. Dit is nu duidelijk het verschil tussen theorie en praktijk, in theorie is idd het vermogen bepalend, in de praktijk blijkt het koppel van de diesel, vooral bij lage toeren beter te voldoen in de bergen. Grtz Sjef  Hier in heb je gelijk, met de diesel kun je de toeren lager houden en heb je het idee dat de motor niet zo hard hoeft te werken. Maar met meer PK's kun je wel sneller boven zijn, en daar ging het even over. Edit: Zoals je hierboven ook al opmerkt. 
_________________
|
14 maart 2010 14:04 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: 1.6 / 1.8 /2.0
wederom nog niet overtuigd.. aantal jaren geleden was ik met mijn broer op vakantie hij had een avensis 1.8 i en ik een evasion 1.9 td met 90 pk in de alpen kon hij doen en laten met zijn avensis wat hij wilde, maar de evasion kon hij niet volgen en al helemaal niet losrijden.. en de evasion is ook al geen lichte auto.. volgens mij heeft koppel weldegelijk invloed op trekkracht.. 
|
14 maart 2010 14:23 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat je broer niet met een auto om kan gaan.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
14 maart 2010 14:44 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: 1.6 / 1.8 /2.0
ja en zo lust ik er nog wel een paar... 
|
14 maart 2010 14:45 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Maar het klopt dat koppel invloed heeft op de trekkracht. Maar het beschikbare koppel kun je veranderen door de overbrengingsverhouding te veranderen.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
14 maart 2010 14:46 |
|
 |
Sjever
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 08 dec 2006 21:22 Berichten: 822 Woonplaats: Goirle
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Naar boven
|
 Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Roman schreef: wederom nog niet overtuigd.. volgens mij heeft koppel wel degelijk invloed op trekkracht..   Waar staat dan, dat dat niet zo is? Dat geeft toch iedereen toe, het is alleen zo dat diesel een makkelijker en breder vermogens gebied heeft, geen hoger. Grtz Sjef 
_________________ Nu, C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium Citroën DS19 hydrauliek 1965 Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005 Ganache 27-RD-FZ ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002 Orga#:9226CJ 90-JF-PB ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24 ex BX19TRS 1988, TB-96-KN ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
|
14 maart 2010 14:46 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: 1.6 / 1.8 /2.0
@EW
ja? maar komt jouw C5 met welke versnelling dan ook aan 240Nm?? of zelfs 260nm??
|
14 maart 2010 14:47 |
|
 |
|