Auteur |
Bericht |
ms-c5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43 Berichten: 2861 Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Naar boven
|
 Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Hier ook een 2.0 16V nu 2 keer mee gehad naar zuid frankrijk, vrouw en 2 kids en afgeladen met een joekel van een dakkoffer op het dak.
lekker doorblazen op tolwegen, na 1400 km op de eind bestemming geen krimp, super motoren.
met caravan's geen ervaring, maar door de dalen en hellingen gaat ie als een speer.
_________________ Groeten Marcel
C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque
Mijn andere hobby is modelvliegen
|
05 maart 2010 23:21 |
|
 |
arendonk
C5club Executive
Geregistreerd: 29 mei 2006 08:59 Berichten: 1751
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Naar boven
|
 Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Persoonlijk laat ik de kleinste motors liever staan. Ze voldoen wel, maar komen voor mij tekort. Ik vond de Phase I 2 liter automaat in de bergen (route Napoleon) niet echt denderend. Geef mij dan maar een 3 liter diesel  . De Phase III 2 liter automaat benzine deed het een stukje beter, maar die motor is net wat pittiger en vlotter. Bovendien was de Phase III toen gloednieuw en de had de Phase I er al 1,5 ton opzitten, voor zover dat wat uitmaakt bij goed onderhoud. Echter de Phase III is wel 250 kg. zwaarder!
|
06 maart 2010 12:38 |
|
 |
wsnoek
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 10 mei 2009 14:15 Berichten: 123 Woonplaats: Rotterdam
Auto: Saab 9-5 3.0t
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Het prijsverschil tussen een V6 en een 2 liter is nihil, alleen het onderhoud zal iets duurder zijn. V6 met een handbak haalt makkelijk 1 op 10. Op de snelweg merk je wel waarom een V6 gewoon superieur is. Ik heb eens een proefrit met een phase 3 2 liter benzine automaat gereden en die vond ik levensgevaarlijk, geen gang in te krijgen bij een oprit die een beetje omhoog ging en daarna passerende vrachtwagens in halen....
|
13 maart 2010 20:46 |
|
 |
edgo
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 06 maart 2009 19:14 Berichten: 190 Woonplaats: Tilburg
Auto: 1.8 16v Ligne Prestige Berline
Opties: DHZ PDC,CD Wisselaar etc.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9230
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 157.200
Kleur: Gris orageux
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Dan rijdt ik echt in een "hele"gevaarlijke uitvoering nl een 1.8 Dit is natuurlijk grote onzin En ja natuurlijk zul je verschil merken, maar dit is echt een boute uitspraak 
_________________ Als je taal fouten vindt mag je ze houden!
|
13 maart 2010 21:05 |
|
 |
Deadman
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 26 sep 2008 23:53 Berichten: 122 Woonplaats: Zegge
Auto: Citroen C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 185000
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Hier ook een 1.8. Vind hem vol geladen ook niet al te sterk trekken. Maar voor een paar x in het jaar valt het wel te overzien. De volgend x zou ik echter wel voor een 2.0 kiezen.
Maar ach, met wat beleid wat betreft het op tijd schakelen is al een hoop gewonnen. Vooruit kijken en op tijd terugschakelend dan kan je toch goed je snelheid houden.
_________________ Iron Maiden gonna get you, no matter how far.
|
13 maart 2010 21:48 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Deadman schreef: Maar ach, met wat beleid wat betreft het op tijd schakelen is al een hoop gewonnen. Vooruit kijken en op tijd terugschakelend dan kan je toch goed je snelheid houden. Dat is en blijft het belangrijkste! Bult op heb je vermogen nodig en dat is pas bij hoge toerentallen beschikbaar. Vergis je daarbij niet in de diesels: Omhoog komen doen ze, maar met minder kW onder de kap zullen de meesten bultop het echt afleggen tegen de benzinemotoren.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
13 maart 2010 22:11 |
|
 |
JWHofnar
V.I.P.
Geregistreerd: 05 feb 2009 21:22 Berichten: 3196
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V
Opties: puur
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10203
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 214.000
Kleur: EYTC Gris Orageux
Naar boven
|
 Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Omdat je een auto van 2 a 3 jaar oud maakt het qua prijs niet zoveel uit of je een 1.8 of een 2.0 koopt, dus ik zou voor de laatste gaan.
Ik heb nooit is de 1.8 gereden, maar met de 2.0 rijd ik fluitend de pyreneeen over. In Nederland rijdt de auto over de afgelopen 28.000km gemiddeld 1:12.
Een diesel lijkt me bij 15.000 km niet echt de meest economische oplossing. Zou ik laten staan. De V6 zou ik ook laten staan. Schitterend, maar echt een liefhebbers auto.
Ben benieuwd waar je op uit komt.
JW
|
13 maart 2010 22:28 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: 1.6 / 1.8 /2.0
EW schreef: Vergis je daarbij niet in de diesels: Omhoog komen doen ze, maar met minder kW onder de kap zullen de meesten bultop het echt afleggen tegen de benzinemotoren. Sorry, maar dat klopt niet, een diesel gaat heuvel op net zo vlot als heuvel af, een 'kleine' benzine daarentegen, tja  NM's doen wonderen in berglandschap, een diesel is daar in z'n element 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
13 maart 2010 22:45 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: 1.6 / 1.8 /2.0
helemaal waar menno, in de bergen trekt een diesel super.. wat ik altijd grappig vind is al er berg op een duitser zijn audi al demonstratief naast mij zet en dan berg op mij niet weg kan rijden, idd 1x boven tja dan is er geen houden aan en stooft de audi weg 
|
13 maart 2010 23:41 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Menno schreef: EW schreef: Vergis je daarbij niet in de diesels: Omhoog komen doen ze, maar met minder kW onder de kap zullen de meesten bultop het echt afleggen tegen de benzinemotoren. Sorry, maar dat klopt niet, een diesel gaat heuvel op net zo vlot als heuvel af, een 'kleine' benzine daarentegen, tja  NM's doen wonderen in berglandschap, een diesel is daar in z'n element  Nee Menno. Veel Nm's betekent dat je mogelijk in een lagere versnelling kunt rijden. Nm's kun je ook maken door je overbrengingsverhouding te veranderen. Om de bult op te komen heb je gewoon vermogen ofwel kW's nodig en die heeft een benzinemotor in het algemeen meer dan een diesel. Waarbij wel opgemerkt dat de huidige generatie diesels genoeg vermogen heeft om netjes boven te komen.... Ga je echter flink beladen (caravan of aanhanger, achterbank vol, kofferbak vol) wordt het anders.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
14 maart 2010 09:12 |
|
 |
JWHofnar
V.I.P.
Geregistreerd: 05 feb 2009 21:22 Berichten: 3196
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V
Opties: puur
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10203
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 214.000
Kleur: EYTC Gris Orageux
Naar boven
|
 Re: 1.6 / 1.8 /2.0
EW schreef: . . . Om de bult op te komen heb je gewoon vermogen ofwel kW's nodig en die heeft een benzinemotor in het algemeen meer dan een diesel. . . . . . Ga je echter flink beladen (caravan of aanhanger, achterbank vol, kofferbak vol) wordt het anders.  Maar waarom hebben vrachtauto's dan altijd een dieselaandrijving? Maar goed, voor TA 15 cv is diesel "out of the question" , want hij rijdt max. 18.ooo km per jaar. JW
|
14 maart 2010 09:51 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Een vrachtwagen komt ook wel boven. Maar met welke snelheid?
Dat zeg ik: diesels komen eigenlijk altijd wel boven.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
14 maart 2010 09:57 |
|
 |
zandvoorta
V.I.P.
Geregistreerd: 31 mei 2006 21:32 Berichten: 1206 Woonplaats: Wagenborgen
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque
Naar boven
|
 Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Dan heb jij nog nooit met een diesel en caravan erachter in de bergen gereden, een diesel is echt wel superieur de bergen op. 
_________________
C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque) C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica) BX 14E '86 (Blanc Cremant) Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi
|
14 maart 2010 10:01 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Nouja....
Een R21 Nevada GTS vloog met de caravan erachter de bergen op.
Met de R21 Nevada GTD ging het prima.
Met 20 km/u.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
14 maart 2010 10:12 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: 1.6 / 1.8 /2.0
En André, jouw caravan telt natuurlijk niet in verhouding tot de C5.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
14 maart 2010 10:14 |
|
 |
|