Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 1.6 / 1.8 /2.0 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43
Berichten: 2861
Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Hier ook een 2.0 16V nu 2 keer mee gehad naar zuid frankrijk, vrouw en 2 kids en afgeladen met een joekel van een dakkoffer op het dak.

lekker doorblazen op tolwegen, na 1400 km op de eind bestemming geen krimp, super motoren.

met caravan's geen ervaring, maar door de dalen en hellingen gaat ie als een speer.

_________________
Groeten Marcel

C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque

Mijn andere hobby is modelvliegen

Afbeelding


05 maart 2010 23:21
Profiel
C5club Executive
C5club Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2006 08:59
Berichten: 1751
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Persoonlijk laat ik de kleinste motors liever staan. Ze voldoen wel, maar komen voor mij tekort. Ik vond de Phase I 2 liter automaat in de bergen (route Napoleon) niet echt denderend. Geef mij dan maar een 3 liter diesel :).

De Phase III 2 liter automaat benzine deed het een stukje beter, maar die motor is net wat pittiger en vlotter. Bovendien was de Phase III toen gloednieuw en de had de Phase I er al 1,5 ton opzitten, voor zover dat wat uitmaakt bij goed onderhoud. Echter de Phase III is wel 250 kg. zwaarder!


06 maart 2010 12:38
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 10 mei 2009 14:15
Berichten: 123
Woonplaats: Rotterdam
Auto: Saab 9-5 3.0t
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Het prijsverschil tussen een V6 en een 2 liter is nihil, alleen het onderhoud zal iets duurder zijn. V6 met een handbak haalt makkelijk 1 op 10.
Op de snelweg merk je wel waarom een V6 gewoon superieur is. Ik heb eens een proefrit met een phase 3 2 liter benzine automaat gereden en die vond ik levensgevaarlijk, geen gang in te krijgen bij een oprit die een beetje omhoog ging en daarna passerende vrachtwagens in halen....


13 maart 2010 20:46
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 maart 2009 19:14
Berichten: 190
Woonplaats: Tilburg
Auto: 1.8 16v Ligne Prestige Berline
Opties: DHZ PDC,CD Wisselaar etc.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9230
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 157.200
Kleur: Gris orageux
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Dan rijdt ik echt in een "hele"gevaarlijke uitvoering nl een 1.8 :smt021
Dit is natuurlijk grote onzin :!:
En ja natuurlijk zul je verschil merken, maar dit is echt een boute uitspraak :o

_________________
Als je taal fouten vindt mag je ze houden!


13 maart 2010 21:05
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 sep 2008 23:53
Berichten: 122
Woonplaats: Zegge
Auto: Citroen C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 185000
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Hier ook een 1.8. Vind hem vol geladen ook niet al te sterk trekken. Maar voor een paar x in het jaar valt het wel te overzien. De volgend x zou ik echter wel voor een 2.0 kiezen.

Maar ach, met wat beleid wat betreft het op tijd schakelen is al een hoop gewonnen. Vooruit kijken en op tijd terugschakelend dan kan je toch goed je snelheid houden.

_________________
Iron Maiden gonna get you, no matter how far.


13 maart 2010 21:48
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Deadman schreef:
Maar ach, met wat beleid wat betreft het op tijd schakelen is al een hoop gewonnen. Vooruit kijken en op tijd terugschakelend dan kan je toch goed je snelheid houden.



Dat is en blijft het belangrijkste!
Bult op heb je vermogen nodig en dat is pas bij hoge toerentallen beschikbaar.


Vergis je daarbij niet in de diesels: Omhoog komen doen ze, maar met minder kW onder de kap zullen de meesten bultop het echt afleggen tegen de benzinemotoren.

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


13 maart 2010 22:11
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 feb 2009 21:22
Berichten: 3196
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V
Opties: puur
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10203
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 214.000
Kleur: EYTC Gris Orageux


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Omdat je een auto van 2 a 3 jaar oud maakt het qua prijs niet zoveel uit of
je een 1.8 of een 2.0 koopt, dus ik zou voor de laatste gaan.

Ik heb nooit is de 1.8 gereden, maar met de 2.0 rijd ik fluitend de pyreneeen over.
In Nederland rijdt de auto over de afgelopen 28.000km gemiddeld 1:12.

Een diesel lijkt me bij 15.000 km niet echt de meest economische oplossing.
Zou ik laten staan. De V6 zou ik ook laten staan. Schitterend, maar echt een
liefhebbers auto.

Ben benieuwd waar je op uit komt.

JW


13 maart 2010 22:28
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33548
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 / 1.8 /2.0
EW schreef:
Vergis je daarbij niet in de diesels: Omhoog komen doen ze, maar met minder kW onder de kap zullen de meesten bultop het echt afleggen tegen de benzinemotoren.


Sorry, maar dat klopt niet, een diesel gaat heuvel op net zo vlot als heuvel af, een 'kleine' benzine daarentegen, tja ;)
NM's doen wonderen in berglandschap, een diesel is daar in z'n element :smt193

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24


13 maart 2010 22:45
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 / 1.8 /2.0
helemaal waar menno, in de bergen trekt een diesel super..

wat ik altijd grappig vind is al er berg op een duitser zijn audi al demonstratief naast mij zet en dan berg op mij niet weg kan rijden,
idd 1x boven tja dan is er geen houden aan en stooft de audi weg :lol:


13 maart 2010 23:41
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Menno schreef:
EW schreef:
Vergis je daarbij niet in de diesels: Omhoog komen doen ze, maar met minder kW onder de kap zullen de meesten bultop het echt afleggen tegen de benzinemotoren.


Sorry, maar dat klopt niet, een diesel gaat heuvel op net zo vlot als heuvel af, een 'kleine' benzine daarentegen, tja ;)
NM's doen wonderen in berglandschap, een diesel is daar in z'n element :smt193




Nee Menno. Veel Nm's betekent dat je mogelijk in een lagere versnelling kunt rijden. Nm's kun je ook maken door je overbrengingsverhouding te veranderen. Om de bult op te komen heb je gewoon vermogen ofwel kW's nodig en die heeft een benzinemotor in het algemeen meer dan een diesel.



Waarbij wel opgemerkt dat de huidige generatie diesels genoeg vermogen heeft om netjes boven te komen....
Ga je echter flink beladen (caravan of aanhanger, achterbank vol, kofferbak vol) wordt het anders.

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


14 maart 2010 09:12
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 feb 2009 21:22
Berichten: 3196
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V
Opties: puur
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10203
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 214.000
Kleur: EYTC Gris Orageux


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 / 1.8 /2.0
EW schreef:
. . . Om de bult op te komen heb je gewoon vermogen ofwel kW's nodig en die heeft een benzinemotor in het algemeen meer dan een diesel. . . . . . Ga je echter flink beladen (caravan of aanhanger, achterbank vol, kofferbak vol) wordt het anders.




:o Maar waarom hebben vrachtauto's dan altijd een dieselaandrijving?

Maar goed, voor TA 15 cv is diesel "out of the question" ,
want hij rijdt max. 18.ooo km per jaar.

JW


14 maart 2010 09:51
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Een vrachtwagen komt ook wel boven. Maar met welke snelheid?

Dat zeg ik: diesels komen eigenlijk altijd wel boven.

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


14 maart 2010 09:57
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 mei 2006 21:32
Berichten: 1206
Woonplaats: Wagenborgen
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Dan heb jij nog nooit met een diesel en caravan erachter in de bergen gereden, een diesel is echt wel superieur de bergen op. :smt023

_________________

C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque)
C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica)
BX 14E '86 (Blanc Cremant)
Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi


14 maart 2010 10:01
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Nouja....


Een R21 Nevada GTS vloog met de caravan erachter de bergen op.

Met de R21 Nevada GTD ging het prima.






Met 20 km/u.

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


14 maart 2010 10:12
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 / 1.8 /2.0
En André, jouw caravan telt natuurlijk niet in verhouding tot de C5.

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


14 maart 2010 10:14
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.