Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 Waarom voor jou geen LPG? 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Waarom voor jou geen LPG?
roelbouwman schreef:
Het argument actieradius vind ik ook onzin. Ik had in de laatste C5 een ringtank van 70 liter. Dat is dus 56 liter LPG effectief. Volle tank voor ongeveer EUR 25 en daar reed ik ca 500km op. Samen met de 60 liter benzinetank geeft dat een flinke actieradius. Op en neer naar Parijs zonder te tanken was geen probleem.

Hoewel iedereen natuurlijk andere waarde hecht aan argumenten, vind ik wel dat je hier een kanttekening bij moet plaatsen.
Toevallig van het weekeinde een stukje RTL Autowereld gezien, waar het argument 'slechte actieradius' van een LPG-stoker werd afgedaan als onjuist met precies jouw argument.

Toch is het m.i. niet het juiste argument. Immers, je rijdt standaard LPG en niet benzine. Dat je dan een actieradius hebt van 1200+ km, is leuk, maar wel rijd je er 700 op benzine. En wat is nou de belangrijkste reden voor de keuze benzine of LPG? De kosten: en dan moet je dus niet opeens de actieradius van je benzinetank erbij optellen.

Citaat:
Het is mijns inziens op dit moment niet meer zo zinvol om nog een diesel te rijden in NL als je niet enorm veel kilometers maakt. Die diesel zal in de nabije toekomst vermoedelijk alleen nog maar zwaarder belast worden.

Zeker voor nieuwe aanschaf is diesel niet snel goedkoper. Tweedehands juist wel, omdat tweedehands diesels slecht verkopen en daarmee goedko(o)p(er) zijn. Dat diesel zwaarder belast gaat worden zou goed kunnen. Maar als je kijkt naar mijn berekening die ik hierboven gebruikte, moet de WB voor diesel wel 650 euro per jaar gaan stijgen om het omslagpunt benzine/diesel op 25.000 km te krijgen; dat is een stijging van 50% (!!).

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)

03 maart 2010 14:24
Profiel
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën
Brandstof: Benzine

Naar boven
Antwoord met een citaat
Giessenburger schreef:
roelbouwman schreef:
Het argument actieradius vind ik ook onzin. Ik had in de laatste C5 een ringtank van 70 liter. Dat is dus 56 liter LPG effectief. Volle tank voor ongeveer EUR 25 en daar reed ik ca 500km op. Samen met de 60 liter benzinetank geeft dat een flinke actieradius. Op en neer naar Parijs zonder te tanken was geen probleem.

Toch is het m.i. niet het juiste argument. Immers, je rijdt standaard LPG en niet benzine. Dat je dan een actieradius hebt van 1200+ km, is leuk, maar wel rijd je er 700 op benzine. En wat is nou de belangrijkste reden voor de keuze benzine of LPG? De kosten: en dan moet je dus niet opeens de actieradius van je benzinetank erbij optellen.

Zoals ik al zei, ..
viewtopic.php?p=236621#p236621

Je rijdt op LPG om kosten te besparen, benzine telt dan niet mee, kan natuurlijk wel maar dan valt het altijd in het nadeel van de LPG wagen uit als je zo je tankjes leeg rijdt.

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

03 maart 2010 15:15
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: C5 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Buss. Excl, Protection, Leder Claudia Matinal
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12051
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: gris thorium

Naar boven
Antwoord met een citaat
Giessenburger schreef:

Daar ben ik niet helemaal mee eens. Natuurlijk probeer je zoveel mogelijk op LPG te rijden. En dan vind ik de actieradius van 500km meer dan genoeg. Maar ik reed ook regelmatig een stukje op benzine, met name als de tank leeg was tot de volgende pomp. Het grote voordeel van een LPG tank in dit kader is natuurlijk dat je ook altijd nog een volle benzinetank bij je hebt. Je hoeft veel minder rekening te houden met een bijna lege tank, immers, als 'ie leeg is schakel je gewoon terug naar benzine en pas op dat moment ga je denken over tanken. Althans, zo deed ik het. Nu ik maar een soort brandstof bij me heb tank ik veel sneller. Zodra het lampje begint te branden ga ik tanken. En dat geeft ook een effectieve actieradius van maar 500 tot 600km.

Het actieradius argument heb ik in het verleden vooral gehoord van mensen die rondreden met een kleine LPG tank van rond de 50l. Dat is effectief maar 40l LPG en dan heb je inderdaad een kleine actieradius. Maar in de C5 past zonder problemen een ringtank van 70l. Daar pers je 56 tot 58 liter LPG in.

Giessenburger schreef:
Zeker voor nieuwe aanschaf is diesel niet snel goedkoper. Tweedehands juist wel, omdat tweedehands diesels slecht verkopen en daarmee goedko(o)p(er) zijn. Dat diesel zwaarder belast gaat worden zou goed kunnen. Maar als je kijkt naar mijn berekening die ik hierboven gebruikte, moet de WB voor diesel wel 650 euro per jaar gaan stijgen om het omslagpunt benzine/diesel op 25.000 km te krijgen; dat is een stijging van 50% (!!).

Heb je ook het omslagpunt LPG/diesel berekend? En eventueel ook gekeken naar de toekomstige situatie als het wetsvoorstel kilometerheffing ongewijzigd zou worden aangenomen? Volgens mij is LPG in alle gevallen goedkoper.

Groeten,

Roel.

03 maart 2010 15:30
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Naar boven
Antwoord met een citaat
roelbouwman schreef:
Heb je ook het omslagpunt LPG/diesel berekend? En eventueel ook gekeken naar de toekomstige situatie als het wetsvoorstel kilometerheffing ongewijzigd zou worden aangenomen? Volgens mij is LPG in alle gevallen goedkoper.

Op jouw verzoek omslgpunt LPG/diesel even toegvoegd. KM-heffing heb ik onvoldoende zicht op, maar je kunt ervan uitgaan dat als die doorgaat, dat voor diesel nadeliger zal uitpakken.
Ik ga uit van €0.70 voor een liter LPG, gebruikt in een ph1 2.0 16V.
Gemiddeld verbruik in Spritmonitor is 11.55 L/100 km, maar dat is niet eerlijk te gebruiken aangezien ik voor diesel en benzine een (optimistische) fabrieksopgave heb gebruikt. Daarom heb ik de curves gemaakt voor 10.0 L/100 km, 15% zuiniger dan in de praktijk maar dat zal voor de fabrieksopgave benzine en diesel ongeveer hetzelfde zijn?
Verder uitgaande van een G3 installatie met de wegenbelasting in Zuid-Holland, te weten €93 per maand.

Hier is het omslagpunt benzine/LPG puur op gebruikskosten <5000 km (maar natuurlijk geen correctie voor aanschaf LPG en eventueel extra onderhoud). Het omslagpunt LPG/diesel ligt tussen de 25.000 en 26.000 km/jaar (weer onder dezelfde voorwaarden).

Als je dus geen kosten hebt aan inbouw en verzekering etc gelijk zijn, is het bij <25.000 km iets voordeliger om LPG dan diesel te rijden, maar het gaat dan om een verschil van slechts 90 euro per jaar bij 15.000 km.
Wel met de zekerheid dat LPG qua vaste lasten (WB, km-heffing) waarschijnlijk minder hard stijgt dan diesel.

Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Exen:
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)

03 maart 2010 16:05
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Naar boven
Antwoord met een citaat
Giessenburger schreef:
Ik ga uit van €0.70 voor een liter LPG, gebruikt in een ph1 2.0 16V.

De laatste keer dat ik LPG tankte was die een stuk goedkoper. Volgens brandstofprijzen.nl ligt het prijspijl nu gemiddeld op zo'n 60ct per liter. En aangezien je voor benzine juist een zeer gunstig tarief hebt gekozen vertekent dit het beeld toch wel wat.

Giessenburger schreef:
Verder uitgaande van een G3 installatie met de wegenbelasting in Zuid-Holland, te weten €93 per maand.

Volgens de belastingdienst is het EUR 243 per kwartaal in Zuid Holland, dus EUR 81/maand. Dure provincie trouwens, hier was het EUR 223 per kwartaal. Of ben je uitgegaan van de (zwaardere) break?

Roel.

03 maart 2010 16:54
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Naar boven
Antwoord met een citaat
Thanks voor de aanvulling!

Volgens nu.nl ligt LPG op 71.9 cent op het moment... daar baseerde ik mijn 70 vent op (ben geen LPG-rijder dus moet het doen met schatten) maar ik zal hem even herberekenen op 65 cent als dat beter in de buurt komt van het gemiddelde. Meteen dan de benzine even naar 1.45 getrokken (volgens Menno, bij nu.nl ligt hij boven de 1.50).

WB ben ik uitgegaan van gewichtsklasse 1351-1450 kg. Maar ik zie net dat de benzine 1293 weegt dus ook dat even aangepast: komt het uit op 81 euro/maand WB.

Verschil LPG/diesel is nu inderdaad groter geworden. Bij 15.000 km/jaar zijn de gebruikskosten voor LPG nu €309 per jaar lager, omslagpunt >40.000 km/jaar. Uiteraard weer zonder effect van eventuele kilometerheffing, aanschaf en afschrijving van auto en LPG-installatie.

Exen:

03 maart 2010 17:08
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter

Naar boven
Antwoord met een citaat
72 ct is snelweg. Zonder al teveel moeite vind je 62.

En 1 op 10 vind ik niet onrealistisch.

03 maart 2010 17:39
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Naar boven
Antwoord met een citaat
Giessenburger schreef:
WB ben ik uitgegaan van gewichtsklasse 1351-1450 kg. Maar ik zie net dat de benzine 1293 weegt dus ook dat even aangepast: komt het uit op 81 euro/maand WB.

Klopt, dat betaalde ik inderdaad ook.

Giessenburger schreef:
Verschil LPG/diesel is nu inderdaad groter geworden. Bij 15.000 km/jaar zijn de gebruikskosten voor LPG nu €309 per jaar lager, omslagpunt >40.000 km/jaar. Uiteraard weer zonder effect van eventuele kilometerheffing, aanschaf en afschrijving van auto en LPG-installatie.

Zoals ik al dacht blijft LPG echt flink lang goedkoper dan diesel. Dat is de afgelopen jaren zo veel duurder geworden. Het verschil wordt ook kleiner bij zwaardere auto's, omdat dan het G3 voordeel voor LPG veel minder mee gaat tellen. Wellicht is het grappig om ook een cumulatief grafiekje te maken, dus met absolute bedragen. Totale kostprijs bij X km.

Voor wat betreft de afschrijving, die is inderdaad hoger bij een nieuwe auto. Immers, de LPG installatie schrijft erg snel af. Bij verkoop levert die niets meer op. Echter, bij een occasion op LPG kost die installatie dus ook niets extra en haalt vrijwel iedereen het omslagpunt. Als je uitgaat van een nieuwe auto moet je ook meenemen hoe lang de auto mee gaat tot verkoop. Stel dat dat zo'n 140.000km is en de installatie EUR 2000 kost. Dan praat je dus over 1,4ct/km. Hoe ligt de grafiek dan?

Extra onderhoud in al mijn LPG kilometers was trouwens alleen een maal een LPi pomp. Maar zelfs met een pessimistisch vervangingsinterval van 150000km zijn die kosten verwaarloosbaar. De grafiek voor LPG komt dan twee-tiende cent tot 4-tiende cent hoger te liggen, afhankelijk van de kosten van vervanging. Maar bij een nieuwe installatie hoef je dat niet mee te rekenen, de nieuwe pompen schijnen veel langer mee te gaan.

Roel.

03 maart 2010 18:23
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Naar boven
Antwoord met een citaat
Ik heb op deze PC niet de Excelsheet bij de hand maar kan het wel even simpel doorrekenen: als je uitgaat van 15.000 km/jaar komt er per jaar dus 210 euro (15000*0.014) bij aan afschrijving van de installatie (bij nieuwe aanschaf). Dan is het verschil diesel/LPG nog 99 euro per jaar in het voordeel van LPG. Dat is dermate weinig dat andere factoren dan waarschijnlijk zwaarder wegen om de keuze te maken.

Roel, je begrijpt dat ik niet de intentie heb jouw voorkeur voor LPG af te kraken toch :oops: want ik ben weliswaar verstokt dieselaar maar hoop vooral te helpen met goede keuzes maken :smt193 maar het leest misschien een beetje pro-diesel, mijn post.

Exen:

03 maart 2010 21:57
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Auto: C5 2.0i 16V Exclusive Berline (verkocht)
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 9636
Productienummer: 10564
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 274300
Kleur: Rouge Lucifer

Naar boven
Antwoord met een citaat
Ik heb ook wat zitten rekenen aan omslagpunten en heb verschillende diesels doorgerekend. Daarbij van de basisgegevens uitgegaan zoals hieronder aangegeven. Brandstofprijzen zijn van afgelopen week van een goedkoop tankstation in Harderwijk.
Bijlage:
basisdata.png

Voor het gewicht van LPG-auto heb ik 80 kg bij benzine opgeteld. Als je dat doorrekent krijg je de grafiek hieronder.
Bijlage:
verg_grafiek_brandstof.png

De omslagpunten (zonder LPG-onderhoud mee te nemen!!) heb ik in de tabel met kleurtjes aangegeven.
Bijlage:
break_even_punten.png

Als je de absolute bedragen uitrekent, dan kom je rond het jaarkilometrage dat mij vooral interesseert op een benzine/LPG verschil van ongeveer 420 euro; nogmaals: zonder extra onderhoudskosten van LPG. Voor mij weegt dat waarschijnlijk niet op tegen de nadelen die er ook zijn.
Bijlage:
absolute_bedragen.png

Weet iemand precies hoe het zit met de plannen met diesel in de kilometerheffing? Of is dat nog allemaal open?
Ik heb wel een tabel maar daarin staat alleen het basistarief, niet het spitstarief. In het basistarief valt die zware belasting van diesels nog wel mee vind ik.

Auto's: Peugeot 304, VW Golf 1600 Diesel, Opel Kadett Caravan 1.3, Mitsubishi L200 diesel/4d 2e gen., Citroen Xantia 1.8i, Citroen C5 2.0 Exclusive ph1, Ford Focus Wagon 1.6 16V aut Cool Edition, VW Passat Variant 1.4 TSI BMT Comfort Executive Edition, Subaru Forester 2.0i Luxury Lineartronic CVT EyeSight.

03 maart 2010 22:26
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Naar boven
Antwoord met een citaat
Met de val van het kabinet is het de vraag of de KM-heffing nog wel doorgaat, en zo ja, of dat gaat gebeuren in de vorm die ze nu bedacht hebben.
Dat is wel rottig ja, want het kan de keuze benzine/LG/diesel sterk beïnvloeden. Als de KM-heffing doorgaat, kun je er genoeglijk vanuit gaan dat diesel toch wel 3 cent per kilometer minimaal duurder gaat worden dan benzine. Maar, diesels zijn wel weer goedkoper in aanschaf tweedehands dus als je dat mee gaat tellen valt het plaatje weer anders uit.

Kort gezegd, als je met je kilometrage rondom een omslagpunt zit, denk ik dat je beter kunt kiezen voor wat je het fijnst vindt rijden (geluid van de wagen, vermogensopbouw, koppel)...

Exen:

03 maart 2010 22:39
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Naar boven
Antwoord met een citaat
Giessenburger schreef:
Kort gezegd, als je met je kilometrage rondom een omslagpunt zit, denk ik dat je beter kunt kiezen voor wat je het fijnst vindt rijden (geluid van de wagen, vermogensopbouw, koppel)...

Een nieuwe C5 1.6THP op benzine :-).

Maar goed, ik probeer inderdaad in mijn posts mijn positieve ervaringen met LPG weer te geven. Voor die tijd heb ik ook jaren in diverse diesels gereden en ik vond het toen een verademing om weer in een benzineauto te rijden. Natuurlijk, zo'n turbo diesel heeft een veel hoger koppel bij weinig toeren, maar maakt ook meer herrie en mist toch wel wat "pit". En ik vond het hebben van twee brandstoftanks echt een groot voordeel. Extra onderhoud is er bij een nieuwe installatie eigenlijk niet. Alleen bij een oudere Vialle LPi installatie moet je rekening houden met de mogelijkheid van een pompvervanging.

Veel success met kiezen.

Roel.

04 maart 2010 13:58
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit

Naar boven
Antwoord met een citaat
Francois schreef:
Ik heb ook wat zitten rekenen aan omslagpunten en heb verschillende diesels doorgerekend. Daarbij van de basisgegevens uitgegaan zoals hieronder aangegeven.

Francois, je Excel werk ziet er verzorgd uit :smt023 Mocht Alzheimer echt een keer vergeten hoe het moet dan weet ik wel een opvolger voor de C5-kalender. ;)
Maar los van de brandstof + MRB kosten zijn er natuurlijk ook nog andere kosten die je km-prijs bepalen.
Los van de brandstofkeuze is er zoveel te kiezen in C5 land. Is leeftijd belangrijk voor je, is km-stand belangrijk voor je, ben je een DHZ of ga je voor alles naar de garage, is luxe en/of vermogen belangrijk ?
Wil je met ons delen wat ongeveer je budget is ?

gr. Ronald

04 maart 2010 18:57
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC

Naar boven
Antwoord met een citaat
De turbo diesels HDI in de C5 lopen juist op autosnelwegtempo veel rustiger als een gewone 2l benzine

De 2l benzine zet nogal een keel op boven de 130. Zeker de ph1 variant. Een V6 op benzine (of gas) loopt natuurlijk wel mooi.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding

05 maart 2010 01:02
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Auto: C5 2.0i 16V Exclusive Berline (verkocht)
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 9636
Productienummer: 10564
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 274300
Kleur: Rouge Lucifer

Naar boven
Antwoord met een citaat
Het is tijd om de (d.w.z. mijn) balans op te maken over de vraag "waarom niet/wel LPG".
  • Het omslagpunt ligt hoger dan de 8000 die ik eerst aannam en komt te liggen rond wat ik per jaar rijd. Het financiele voordeel is er dus nauwelijks.
  • Actieradius LPG is kleiner d.w.z. vaker tanken. In noodgevallen kun je altijd benzine tanken, maar als je dat te vaak doet, wordt het financiele voordeel minder. Voor mij: vaker tanken zit ik niet zo mee.
  • Ruimte die de LPG tank inneemt. Kan op plaats reservewiel, maar waar laat je die dan (in een Berline). Is voor mij een groot nadeel. Ik zou toch wel graag de reserveband meenemen; en een Break is voor ons geen optie.
  • Toch wat meer kans op storingen, LPG pomp, bougies, gedoe etc.. Is voor ons toch een nadeel, misschien meer een gevoelskwestie dan keihard te maken, maar toch ...
  • LPG zelf (laten) inbouwen heeft te lange terugverdientijd. Keus uit 2e hands LPG met redelijke kilometers is beperkt, dus door niet voor LPG te gaan vergroot ik de kans op het vinden van de auto naar mijn zin.
Het financiele voordeel van een paar honderd euro per jaar vind ik te klein t.o.v. de nadelen. Het besluit is genomen :) . Ook als ik echt veel meer kilometers zou maken zou ik toch eerder voor diesel gaan.
Maar ieder moet uiteraard zijn eigen afweging maken.
Bedankt trouwens iedereen die heeft meegedacht :smt023 !!

Zijn we trouwens niet te veel off-topic gegaan? Het gaat langzamerhand over autokosten en omslagpunten in het algemeen. Wordt de beheerder nu niet boos?

O.a. door Giessenburger
Citaat:
"... je beter kunt kiezen voor wat je het fijnst vindt rijden ..."
kwam ik erachter dat ik toch wel erg hou van diesel. Een nieuwe keus dus :? , maar ik heb er al wat gedachten bij ;) .

En, Ronald, het Excel werk kwam deze keer uit (open source) OpenOffice, dat andere office pakket (kon het niet nalaten :ugeek: ).

Wat je andere punten betreft, ik zoek: bouwjaar 2003/2004 of later, km stand afhankelijk van benzine (< 140.000) of diesel (< 180.000), ben geen doe het zelver. Lijkt me ook best al gauw lastig met die gecomputeriseerde modellen.
Even off-topic: mijn Xantia staat nu stil omdat die nylon connector tussen koppelingspedaal en kabel gebroken is. Heb het geprobeerd te maken zonder dashboard te demonteren, maar dat zal toch moeten; kan meteen de kachel vervangen worden (stinkt). Dit soort mechanische dingen durf ik nog, maar verder niet.

Luxe is niet erg belangrijk, comfort wel, maar daarom rijden we Citroen :citrofiel toch? Vermogen ook niet zo'n punt, hoeft allemaal niet flitsend op te trekken, maar een normale caravan moet 'ie nog wel kunnen trekken. Wil onder de 9000 euro blijven.
Maar nogmaals: moet dit niet in een ander draadje (ik ben nog niet zo op de hoogte van de regels hier).

Auto's: Peugeot 304, VW Golf 1600 Diesel, Opel Kadett Caravan 1.3, Mitsubishi L200 diesel/4d 2e gen., Citroen Xantia 1.8i, Citroen C5 2.0 Exclusive ph1, Ford Focus Wagon 1.6 16V aut Cool Edition, VW Passat Variant 1.4 TSI BMT Comfort Executive Edition, Subaru Forester 2.0i Luxury Lineartronic CVT EyeSight.

06 maart 2010 01:22
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende