De vraag dringt zich dus op: waarom eigenlijk geen LPG?
Nu heb ik al flink gelezen in dit forum en weet dat er (velen) probleemloos met LPG rijden; sommigen hebben wat problemen (meldingen van motormanagement, druksensor, bobine, bougies, etc.). Toch zullen er ook veel mensen zijn die tussen de 8000 en 20000 per jaar rijden en toch voor benzine gekozen hebben.
Dus de vraag aan dit soort benzinerijders: waarom heb jij, persoonlijk, niet voor LPG gekozen?
Even voor de goede orde: ik heb niet de illusie om hier de ultieme waarheid over benzine vs. LPG boven tafel te krijgen. En dat een >20.000 km rijder voor diesel kiest kan ik me ook voorstellen. Het gaat me hier om jouw persoonlijke overwegingen (die niet per se "algemeen waar" hoeven te zijn).
Een paar mogelijkheden om de gedachten te bepalen:
- nog nooit over nagedacht
- bagageruimte kleiner (als reserveband in bagageruimte i.p.v. spuitbus methode)
- storingsmeldingen van motor management
- langer wachten bij pomp tot tank vol is
- onderhoudskosten van gasinstallatie
- vermogensverlies
- tankinhoud niet nauwkeurig bekend tijdens rijden
- te lange terugverdientijd
- andere reden .......
Ik ben benieuwd naar jullie reacties; ze kunnen me helpen bij mijn eigen afweging.








