Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Juist, ik dus zo'n schakelaartje gekocht, want die ging ik er wel even inzetten. Met veel moeite het kapje eraf getrokken (nog heel!), daarna de moer van de ruitenwisser losgedraaid (ging wat zwaar, maar OK), daarna ruitenwisser losgewrikt (ging niet goed, zie foto). Ik denk dat de borgmoer er ook nog af moet, alleen daar vind ik niets over geschreven???? Er is in ieder geval een deel van het plastic van de ruitenwisserarm afgebroken en dat zit nog steeds aan die borgmoer gekleefd. Ik vermoed dat ik die borgmoer er af moet draaien (die zit echt eng vast), een nieuwe ruitenwisser moet kopen en voor de rest de aanwijzingen zoals hier op het forum gegeven moet volgen, want dat moet wel lukken....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
C5club Rookie


Berichten: 44
Lid geworden op: 24 apr 2007 22:26
Auto: 2.0 liter benzine/LPG G3 break exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 117000
Kleur: sable de langrune
Locatie: Helmond
Bij onze break gaat het ruitje ook niet meer open. Nu wil ik eens kijken wat er aan de hand is.
Hoe kan ik de bekleding van de achterklep los halen zonder deze te beschadigen ???
Kan ik die pinnetjes met gepast geweld eruit trekken ??
Alvast bedankt
groeten
Freddie van Erp
Hoe kan ik de bekleding van de achterklep los halen zonder deze te beschadigen ???
Kan ik die pinnetjes met gepast geweld eruit trekken ??
Alvast bedankt
groeten
Freddie van Erp
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Jep, pinnetjes zitten geklikt. Enig gepast geweld noodzakelijk. Met een brede schroevendraaier kom je een heel end.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Zou iemand weten of die borgmoer er af moet?
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Ja, daar ben ik juist begonnen, maar ik werd verrast door die borgmoer, omdat er daar niets over vermeld staat, vandaar
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Je bedoelt deze moer?
Die moet idd los
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Nee, die bedoel ik niet en dat is ook geen borgmoer. Deze borgmoer zit voor het rubber en de borgmoer is veel dikker en gekarteld aan de buitenkant en is rond, dus niet een zeshoekvorm die je met een dopsleutel kunt verwijderen.
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Er zit verder geen borgmoer
Ik denk dat jij tegen het deel aankijkt wat normaal in je ruitewisserarm zit.
Ik begrijp dat deze is afgebroken.
Normaal zie je alleen de moeren als op foto's te zien is.
Dat deel waar jij tegenaan kijkt zal je met een ijzerzaag te lijf moeten gaan want dit zit behoorlijk vastgeroest op de as.
S^6
Ik denk dat jij tegen het deel aankijkt wat normaal in je ruitewisserarm zit.
Ik begrijp dat deze is afgebroken.
Normaal zie je alleen de moeren als op foto's te zien is.
Dat deel waar jij tegenaan kijkt zal je met een ijzerzaag te lijf moeten gaan want dit zit behoorlijk vastgeroest op de as.
S^6
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Nee he, daar was ik al bang voor. Zoals ik eerder al schreef bleef er een deel van de binnenhuisbekleding van de ruitenwisserarm kleven aan deze borgmoer. Dus wanneer ik een nieuwe ruitenwisser(arm) koop, zit die borgmoer er in?
Ik vrees dat ik toch maar even met mijn plas naar de dokter, eh, auto naar de dealer moet gaan.......
Ik vrees dat ik toch maar even met mijn plas naar de dokter, eh, auto naar de dealer moet gaan.......
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
In de ruitewisserarm zit een "moer" die aan de binnenkant gekartelt is, deze plaats je op de gekartelde as van de ruitewisser. Door deze karteling kan je de stand van je ruitewisser mooi bepalen en door de moer waarmee je de ruitewisser vastzet borg je het geheel.
Door vuil en roest willen deze twee gekartelde delen nogal eens muurvast komen te zitten en biedt de ijzerzaag de enige oplossing.
S^6
Door vuil en roest willen deze twee gekartelde delen nogal eens muurvast komen te zitten en biedt de ijzerzaag de enige oplossing.
S^6
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
De as van de ruitenwisser is gewoon schroefdraad, die borgmoer zit erop ge........last ofzo? Kijk nog eens goed naar mijn foto. Die moer zit over het schroefdraad heen, als ik die eraf trek, beschadig ik het schroefdraad en kan ik er nooit meer een gewone moer opdraaien........en zagen.......ik weet het niet hoor.
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Laatste poging......
Die (witte) gekartelde moer op je foto hoort normaal in je ruitewisserarm te zitten.
(De binnenkant is echter ook gekartelt en is conisch van vorm, daarmee zit het vast op de as.)
Dus.....
Ik zie op jouw foto dat deze aan de buitenkant gekartelt is, daarmee zit deze moer normaal vast in je ruitewisserarm.
Dit is echter afgebroken bij jou omdat het vastgeroest zit aan de as.
Definitief overleden dus.(afzagen)
Op mijn foto's staat zoals het hoort te zijn.....
Die (witte) gekartelde moer op je foto hoort normaal in je ruitewisserarm te zitten.
(De binnenkant is echter ook gekartelt en is conisch van vorm, daarmee zit het vast op de as.)
Dus.....
Ik zie op jouw foto dat deze aan de buitenkant gekartelt is, daarmee zit deze moer normaal vast in je ruitewisserarm.
Dit is echter afgebroken bij jou omdat het vastgeroest zit aan de as.
Definitief overleden dus.(afzagen)
Op mijn foto's staat zoals het hoort te zijn.....
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 nov 2009 11:43
Auto: C5 Break 1.6 HDiF 16V Ligne prestige
Opties: Pack Parking,Navidrive,Athena, afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10096
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 215000
Kleur: Gris iceland met
Locatie: Rotterdam
Zou alleen niet de as doorzagen maar die 'moer', maakt het bevestigen van je nieuwe arm wat makkelijker

Berichten: 435
Lid geworden op: 26 jan 2009 17:50
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux
Wat een shit constructie zeg! Mijn knopje is nu ook naar de...
Elke keer bij het openen van de auto dmv. afstandsbediening... pop raam open! Ik ga zo even met de lokale dealer bellen om te vragen wat het knopje/schakelaar kost (44 euro had ik al begrepen).
WD40 uit de kast halen en vol spuiten.. hopelijk gaat het zonder al te veel problemen loskomen!
Elke keer bij het openen van de auto dmv. afstandsbediening... pop raam open! Ik ga zo even met de lokale dealer bellen om te vragen wat het knopje/schakelaar kost (44 euro had ik al begrepen).
WD40 uit de kast halen en vol spuiten.. hopelijk gaat het zonder al te veel problemen loskomen!
Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**

