In 15 en 16 inch gaat die niet verder dan V
OnderbuikgevoelCeevijf schreef:over een maand ofzo moet ik nieuwe zomerbanden. Nu zie ik dat de Fulda (nooit van gehoord) ook als 1 van de beste uit de test kot. Iemand ervaring hiermee? De Uniroyal doet net ook niet slecht.
Prijzen liggen wel veel uit elkaar![]()
Uniroyal Rain expert 50,60
Fulda 52,10
Bridgstone 56,10
Continental PC2 62,60
Michelin energy saver 68,80
Toch een verschil van 18,20 per band!!!!
Wat is jullie ervaring of is het een onderbuikgevoel cq Citroëngevoel welke band je kiest?
(maat: 195/65/15/91H voor Citroën C5 01-2003 PH1)
Probeer de EnergySaver maar eens, die doet het op een nat wegdek wél goed. Zie ook de diverse testen, hij scoort prima, ook op dit punt.Roman schreef:ik weet dat er een ongeschreven regel bestaat,
onder de citroen alleen michelin...
echter in natte omstandigheden hebben mij de michelin nooit echt overtuigt
op de evasion had ik altijd uniroyal..
gaan natuurlijk niet zo lang mee als een michelin, maar in natte omstandigheden gewoon een topband...
Fulda is een B-merk van Goodyear/Dunlop. Bij de ANWB hebben ze helaas geen verstand van auto's of banden (en meestal publiceren ze testen van hun Duitse vriendjes vd ADAC, die dus een voorkeur hebben voor "Duitse" merken als Fulda.Ceevijf schreef:over een maand ofzo moet ik nieuwe zomerbanden. Nu zie ik dat de Fulda (nooit van gehoord) ook als 1 van de beste uit de (ANWB) test komt.
Wat is dat nou voor onzin? Ik ben niet vooringenomen, de ADAC is vooringenomen!Giessenburger schreef:ET, dat je vooringenomen bent vwb ANWB/ADAC en Duitse producten is wel duidelijk.