Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Berichten: 1931
Lid geworden op: 14 mar 2009 14:26
Auto: C5 2.0 HDiF Comfort Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 231.000
Kleur: Grijs
Locatie: Enschede
Van de Phase III kan ik eigenlijk niet kiezen. Die zijn allebei even mooi.. Maar als ik toch moest kiezen.. Dan doe mij toch maar de Tourer. Het liefst met een dikke V6 erin.. Maar helaas wordt die niet meer geproduceerd..
Renault Mégane 1.5 DCi GT-line Estate 2012
Ex:
Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008
Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008
Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008
Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004
Citroën BX 1.4 - 1988
Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999
Citroën Xantia 1.8 16v - 2000
Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001
Renault Clio 1.4 RTi - 1997
Citroën BX 1.4 - 1988
Ex:
Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008
Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008
Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008
Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004
Citroën BX 1.4 - 1988
Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999
Citroën Xantia 1.8 16v - 2000
Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001
Renault Clio 1.4 RTi - 1997
Citroën BX 1.4 - 1988
Berichten: 327
Lid geworden op: 27 aug 2009 13:31
Auto: C5 1.8 16V Berline Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 9089CJ
Productienummer: 10343
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 198500
Kleur: Noir Onyx (EXYB)
Locatie: Den Haag
Na meerdere keren tijdens mijn lunchwandelingen een Break en/of Tourer geparkeerd te hebben zien staan of langs te hebben zien rijden, begin ik toch meer waardering voor deze modellen te krijgen. Natuurlijk is mijn Berline dan heel mooi als ik uit de RandstadRail richting huis loop en hem op de hoek van mijn straat zie staan glimmen, maar over een paar jaar sluit ik een keus voor een Break niet uit. De Tourer zal dan nog te duur voor me zijn. 

Groet,
Frank
Frank
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Voor mij was de keuze niet zo moeilijk, ik zocht iets met bolletjes, maar dan jonger dan de Xm, de C6 is mij te duur.
De C5 bleef dus over, de berline vind ik lelijk, de fase 3 gaat dan nog.
Dus werd het een break, veel ruimte heb ik niet eens nodig.
Van de troenen zijn er eigenlijk maar een paar waarvan ik de break mooier vind dan de berline.
Das dan de C5 en de Xantia.
Zoals ze van de Xm en de BX een break hebben weten te fabrieken vind ik geen gezicht, net alsof er stuk blik wat er nog lag aan is gebakken.
Geen eenheid.
De DS break is een verhaal apart, niet mijn ding, maar daarbij kan ik me nog voorstellen dat iemand hem prachtig vindt.
De C5 bleef dus over, de berline vind ik lelijk, de fase 3 gaat dan nog.
Dus werd het een break, veel ruimte heb ik niet eens nodig.

Van de troenen zijn er eigenlijk maar een paar waarvan ik de break mooier vind dan de berline.
Das dan de C5 en de Xantia.
Zoals ze van de Xm en de BX een break hebben weten te fabrieken vind ik geen gezicht, net alsof er stuk blik wat er nog lag aan is gebakken.
Geen eenheid.
De DS break is een verhaal apart, niet mijn ding, maar daarbij kan ik me nog voorstellen dat iemand hem prachtig vindt.
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 3196
Lid geworden op: 05 feb 2009 20:22
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V
Opties: puur
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10203
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 214.000
Kleur: EYTC Gris Orageux
Dat heb ik inderdaad altijd raar gevonden.Ploffie schreef:. . . Zoals ze van de Xm en de BX een break hebben weten te fabrieken vind ik geen gezicht, net alsof er stuk blik wat er nog lag aan is gebakken.
Geen eenheid. . .
Je kocht met de Xm een auto uit het topsegment van Citroen, zijn ze te beroerd om even een
aparte achterdeur te laten maken.
JW
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
En niet te vergeten de GS Break. Die was ook fraai vormgegeven, met een heel aparte ruit in de achterklepPloffie schreef:Voor mij was de keuze niet zo moeilijk, ik zocht iets met bolletjes, maar dan jonger dan de Xm, de C6 is mij te duur.
De C5 bleef dus over, de berline vind ik lelijk, de fase 3 gaat dan nog.
Dus werd het een break, veel ruimte heb ik niet eens nodig.![]()
Van de troenen zijn er eigenlijk maar een paar waarvan ik de break mooier vind dan de berline.
Das dan de C5 en de Xantia.
Zoals ze van de Xm en de BX een break hebben weten te fabrieken vind ik geen gezicht, net alsof er stuk blik wat er nog lag aan is gebakken.
Geen eenheid.
De DS break is een verhaal apart, niet mijn ding, maar daarbij kan ik me nog voorstellen dat iemand hem prachtig vindt.

Groet,
JW
Berichten: 1931
Lid geworden op: 14 mar 2009 14:26
Auto: C5 2.0 HDiF Comfort Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 231.000
Kleur: Grijs
Locatie: Enschede
Van de Xantia vind ik de break minder mooi dan de berline.. Maarja, smaken verschillen. En wat betreft die XM en BX.. Daar geef ik je groot gelijk in!Ploffie schreef: Van de troenen zijn er eigenlijk maar een paar waarvan ik de break mooier vind dan de berline.
Das dan de C5 en de Xantia.
Zoals ze van de Xm en de BX een break hebben weten te fabrieken vind ik geen gezicht, net alsof er stuk blik wat er nog lag aan is gebakken.
Geen eenheid.
Renault Mégane 1.5 DCi GT-line Estate 2012
Ex:
Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008
Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008
Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008
Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004
Citroën BX 1.4 - 1988
Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999
Citroën Xantia 1.8 16v - 2000
Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001
Renault Clio 1.4 RTi - 1997
Citroën BX 1.4 - 1988
Ex:
Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008
Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008
Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008
Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004
Citroën BX 1.4 - 1988
Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999
Citroën Xantia 1.8 16v - 2000
Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001
Renault Clio 1.4 RTi - 1997
Citroën BX 1.4 - 1988
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Die GS(A) is nooit zo mijn ding geweest, beetje ielig vind ik hem aandoen.JW-NHS schreef: En niet te vergeten de GS Break. Die was ook fraai vormgegeven, met een heel aparte ruit in de achterklep![]()
Groet,
JW
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Heren,
dit is off topic-geleuter....
dit is off topic-geleuter....

Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 139
Lid geworden op: 21 mar 2009 18:55
Auto: C6; 2.7 V6 HDI AUTO
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 125000
Kleur: Gris Perle
Locatie: Enschede
Hoezo?Harm van Beek schreef:Heren,
dit is off topic-geleuter....

Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Ach, altijd hetzelfde megalomane gezwam van wannabe politieagenten...
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 139
Lid geworden op: 21 mar 2009 18:55
Auto: C6; 2.7 V6 HDI AUTO
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 125000
Kleur: Gris Perle
Locatie: Enschede
nu word het wel off-topicPloffie schreef:Ach, altijd hetzelfde megalomane gezwam van wannabe politieagenten...

Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Omdat het over wat anders gaat dan "Break/Tourer of Berline/Sedan?"onlyjos schreef:Hoezo?Harm van Beek schreef:Heren,
dit is off topic-geleuter....
En anders moeten we gaan vegen.
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 139
Lid geworden op: 21 mar 2009 18:55
Auto: C6; 2.7 V6 HDI AUTO
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 125000
Kleur: Gris Perle
Locatie: Enschede
Is het praten over de geschiedenis van citroen het ontstaan van de berline's/breaks etc. en het vergelijk met de huidige berline's en break's off topic
Maar ja ik ben ook geen moderator

Maar ja ik ben ook geen moderator

Berichten: 327
Lid geworden op: 27 aug 2009 13:31
Auto: C5 1.8 16V Berline Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 9089CJ
Productienummer: 10343
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 198500
Kleur: Noir Onyx (EXYB)
Locatie: Den Haag
Toen ik op zoek was naar een topic over bovenstaande voorkeur, bleek dat ik er zelf al één had gestart, toen ik mijn C5 net had.
Ik blijf na al die jaren bij mijn originele voorkeur, de Ph.1 Berline. Als mijn huidige C5 'op' is vervang ik die het liefst door hetzelfde model. De Ph.2 en 3 hebben mij niet kunnen bekoren, en ondanks mijn aanvankelijke twijfel over Break/Tourer kies ik daar toch niet voor. Met veel automodellen is het zo dat het originele ontwerp het beste was. Elk volgend model is een variatie op het origineel en zelden een verbetering. Maar ja, dat is mijn persoonlijke mening.
Ik blijf na al die jaren bij mijn originele voorkeur, de Ph.1 Berline. Als mijn huidige C5 'op' is vervang ik die het liefst door hetzelfde model. De Ph.2 en 3 hebben mij niet kunnen bekoren, en ondanks mijn aanvankelijke twijfel over Break/Tourer kies ik daar toch niet voor. Met veel automodellen is het zo dat het originele ontwerp het beste was. Elk volgend model is een variatie op het origineel en zelden een verbetering. Maar ja, dat is mijn persoonlijke mening.
Groet,
Frank
Frank

C5club Bikkel


Berichten: 370
Lid geworden op: 15 apr 2014 18:53
Auto: C5 Break 2.0 HDiF Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 395.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Locatie: Regio Gouda
Altijd een Break/tourer. Kan mezelf niet in een berline voorstellen. Ik wil altijd 'genoeg' ruimte hebben, en vaak is het nog te weinig (m.u.v. de CX Break). DS, CX, BX, XM, C5, ik heb ze allemaal in Break gehad. De enige berlines die ik heb gereden zijn een paar BX'en en een paar CX-Prestige's. De BX'en omdat ik toen een auto van de zaak reed, de Prestiges omdat ze walgelijk zwaar gemotoriseerd waren en die heerlijke lange wielbasis van de Break hadden.
BX16RS (LPG)-BX19D-BX19TRI Break (LPG) - nog een paar BX'en -
CX25TRI Break (Ph1)-CX25D Break (Ph2) (2x)-CX25TRD Break Turbo II-CX25TRI Prestige (Ph2) (automaat)
CX25TRI Prestige Turbo II
ID19FA (ambulance, 1960)
CX25TRD Brk Turbo II
XM3.024V Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM2.0 Brk
C3 1.4 Exclusive (LPG) C5 1.6 HDIF Brk
Nu nog:
Berlingo Multispace 1.6 (LPG)
CX25TRI Break (Ph1)-CX25D Break (Ph2) (2x)-CX25TRD Break Turbo II-CX25TRI Prestige (Ph2) (automaat)
CX25TRI Prestige Turbo II
ID19FA (ambulance, 1960)
CX25TRD Brk Turbo II
XM3.024V Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM2.0 Brk
C3 1.4 Exclusive (LPG) C5 1.6 HDIF Brk
Nu nog:
Berlingo Multispace 1.6 (LPG)