Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Gebruik van winterbanden in Nederland
|
Gebruik van winterbanden in Nederland
Auteur |
Bericht |
Rob B
|
 Re: Gebruik van winterbanden in Nederland
MarcusE schreef: Nadeel van winterbanden is dan wel dat je geen excuus hebt om een leuke dame je auto te laten duwen.  Daar heb je wel een punt.  Maar ja, om voor die ene leuke duwende vrouw mijn winterbanden eraf te halen.... 
|
08 jan 2010 22:03 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Gebruik van winterbanden in Nederland
En jawel hoor, de voorpagina van Tubantia:
Rijkswaterstaat district Oost (Gelderland/Overijssel) moet zout afstaan aan het westen.....
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
09 jan 2010 08:46 |
|
 |
Rob B
|
 Re: Gebruik van winterbanden in Nederland
EW schreef: En jawel hoor, de voorpagina van Tubantia:
Rijkswaterstaat district Oost (Gelderland/Overijssel) moet zout afstaan aan het westen..... Van mij mogen jullie het houden!!!  BTW: Als iedereen nou winterbanden monteert, hoeft er niet gestrooid te worden. Goed voor het milieu en de wegen zien er dan mooi wit uit. Nu moet je altijd maar weer naar die lelijke prut kijken. 
|
09 jan 2010 09:17 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Gebruik van winterbanden in Nederland
Evengoed iets om over na te denken. Als deze winter nog even door gaat is er straks wel een paar honderdduizend ton zout in het milieu gedumt. Ik weet nog hoe boos ze in Nederland waren omdat de Fransen het in de maas dumpten en nu is er plotseling geen enkele belemmering om het over het land uit te strooien. In Friesland hadden ze net een overeenkomst dat er minder zout uit de grond gehaald zou worden, maar hier is het letterlijk "nood breekt wet" In Canada strooien ze al meer als 30 jaar met kunstmest, dat heeft een veel geringer impact. 
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
09 jan 2010 13:30 |
|
 |
Rob B
|
 Re: Gebruik van winterbanden in Nederland
Klaverblaadje schreef: Evengoed iets om over na te denken. Als deze winter nog even door gaat is er straks wel een paar honderdduizend ton zout in het milieu gedumt. Ik weet nog hoe boos ze in Nederland waren omdat de Fransen het in de maas dumpten en nu is er plotseling geen enkele belemmering om het over het land uit te strooien. In Friesland hadden ze net een overeenkomst dat er minder zout uit de grond gehaald zou worden, maar hier is het letterlijk "nood breekt wet" In Canada strooien ze al meer als 30 jaar met kunstmest, dat heeft een veel geringer impact.  Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij strooien ze in Scandinavie helemaal niet ivm het het milieu. Daarom rijden ze daar de hele winter op winterbanden/ spikes.
|
09 jan 2010 14:49 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Gebruik van winterbanden in Nederland
Niet alleen in Skandinavië geen zout, wellicht. Ga eens naar Wenen, daar wordt geen zout gestrooid. Alleen zand en wat fijn grit, daar is prima te rijden zoals ik uit ervaring weet. Uiteraard wél op wintersloffen dáár.
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
09 jan 2010 14:56 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Gebruik van winterbanden in Nederland
Klaverblaadje schreef: Ik weet nog hoe boos ze in Nederland waren omdat de Fransen het in de maas dumpten en nu is er plotseling geen enkele belemmering om het over het land uit te strooien. Da's niet hetzelfde zout. Wat er hier op straat uitgereden wordt is grotendeels steenzout, chemisch hetzelfde als keukenzout (NaCL) maar minus de Iodium toevoeging. Wat de Fransen in de Maas dumpten waren Kalium zouten (KCl, maar ook salpeter =Kaliumnitraat E252, Kaliumsulfaten etc.) Ook eetbaar maar met mate en dan zonder de verontreinigingen die er mee kwamen. Daarnaast, afval van chemische productie is qua hoeveelheid ook niet te vergelijken met wat er hier op straat ligt. Citaat: Niet alleen in Skandinavië geen zout, wellicht. Ga eens naar Wenen, daar wordt geen zout gestrooid. Logisch, want zout werkt niet zo best meer beneden -5C en vrijwel niet beneden -12C. Daarnaast is er warmte nodig om het te laten werken, bij ons kan die warmte nog uit de koude (!) grond komen, maar is het echt koud kan dat ook niet meer.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
09 jan 2010 17:21 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Gebruik van winterbanden in Nederland
EvilTwin schreef: Citaat: Niet alleen in Skandinavië geen zout, wellicht. Ga eens naar Wenen, daar wordt geen zout gestrooid. Logisch, want zout werkt niet zo best meer beneden -5C en vrijwel niet beneden -12C. Daarnaast is er warmte nodig om het te laten werken, bij ons kan die warmte nog uit de koude (!) grond komen, maar is het echt koud kan dat ook niet meer. Ik probeerde aan te geven dat er met dat zand en fijngrit prima te rijden is. Ik snap dus niet goed waarom er bij ons niet mee gewerkt wordt, en dat er alleen zout gebruikt wordt. Inmiddels al meer dan 100.000 ton  Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
09 jan 2010 17:27 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11350 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: Gebruik van winterbanden in Nederland
JW-NHS schreef: Ik probeerde aan te geven dat er met dat zand en fijngrit prima te rijden is. Ik snap dus niet goed waarom er bij ons niet mee gewerkt wordt, en dat er alleen zout gebruikt wordt. Inmiddels al meer dan 100.000 ton  Groet, JW Open asfalt dat gaat dicht zitten door zand 
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
09 jan 2010 18:28 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Gebruik van winterbanden in Nederland
Daar heb je wel een punt, als dat inderdaad zó werkt. Nader te onderzoeken, lijkt me. Want wat die nu al 100 miljoen kilo's zout betekenen voor de natuur, da's ook niet niks Voor mij raakt het ook aan de discussie: "de maakbare maatschappij"..... Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
09 jan 2010 19:55 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Gebruik van winterbanden in Nederland
zand en grit kost je ook je voorruiten.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
09 jan 2010 21:24 |
|
 |
Marc
V.I.P.
Geregistreerd: 21 aug 2007 20:06 Berichten: 2551 Woonplaats: Nijmegen
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Naar boven
|
 Re: Gebruik van winterbanden in Nederland
Zand valt wel mee, denk ik. Grit is daarintegen niet zo fijn.
_________________ Groeten, Marc
|
09 jan 2010 22:03 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: Gebruik van winterbanden in Nederland
Afstand houden!
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
09 jan 2010 22:09 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11350 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: Gebruik van winterbanden in Nederland
Gladde banden rijden valt best mee (tussen de twee en halve en vier mm)  alleen bochtjes maken valt tegen, Volgende week nieuwe bandjes 
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
10 jan 2010 01:44 |
|
 |
roelbouwman
C5club Bikkel
Geregistreerd: 30 okt 2007 16:25 Berichten: 413 Woonplaats: Berlicum (+diagbox)
Auto: C5 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Buss. Excl, Protection, Leder Claudia Matinal
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12051
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: gris thorium
Naar boven
|
 Re: Gebruik van winterbanden in Nederland
JW-NHS schreef: Daar heb je wel een punt, als dat inderdaad zó werkt. Nader te onderzoeken, lijkt me. Want wat die nu al 100 miljoen kilo's zout betekenen voor de natuur, da's ook niet niks Voor mij raakt het ook aan de discussie: "de maakbare maatschappij"..... Groet, JW Ik vraag me echt af of zout zo enorm schadelijk is. Ja, ik heb inderdaad begrepen dat er effecten zijn op bermbegroeing na een winter waarin veel gestrooid is. Logisch, niet alle planten gedijen goed in een zout milieu. Dat zie je bijvoorbeeld vanaf de boot ook terug in de begroeing langs het water. Die is in zoutwater gebieden anders dan in zoetwatergebieden. Maar is dan direct beter of slechter? Zout is geen gif, er is geen gevaar voor vervuiling van het grondwater, er is hooguit wat korte termijn impact op bermbegroeing in de directe omgeving van wegen. Volgens mij maken we ons dus druk om niets. Maar wellicht hebben we een bioloog in ons midden die echt kennis heeft over dit onderwerp? Roel.
|
10 jan 2010 03:30 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|