Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.
Wijzigingen uitrustingsniveau
Auteur |
Bericht |
roelbouwman
C5club Bikkel
Geregistreerd: 30 okt 2007 16:25 Berichten: 413 Woonplaats: Berlicum (+diagbox)
Auto: C5 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Buss. Excl, Protection, Leder Claudia Matinal
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12051
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: gris thorium
Naar boven
|
 Re: Wijzigingen uitrustingsniveau
HCVDB schreef: Geen lichtstrip meer op het dashboard: was mooi maar kan ik missen Uiteindelijk kun je natuurlijk alles "missen", maar dat is natuurlijk geen excuses voor Citroen om het eruit te halen. Je kunt heel veel "missen" in zo'n auto, maar als je opeens een kale auto krijgt dan krab je toch wel een keer op je hoofd. HCVDB schreef: verlichting opbergvakken portieren: dit was gewoon een leuk gadget, jammer Ik merk nu toch wel dat ik, door het ontbreken van andere opbergruimte voorin, veel meer dingen in die portiervakken leg. En je ziet dus echt niets in die vakken, een snelle blik om even te kijken waar het ding dat je nodig hebt ligt is er dus niet bij. Het is dus wel wat meer dan een "gadget". HCVDB schreef: parkeerfunctie (naar beneden richten) van de buitenspiegels: sorry maar dat ze dit schrappen, vdit was echt wel handig om te voorkomen dat ge met uw lichtmetalen velgen de stoep raakt Jep, bijvoorbeeld. Ik gebruikte het altijd bij het achteruit rijden op de oprit, daar staat rechtsachter een laag muurtje dat ik anders niet zie in de spiegel. HCVDB schreef: en dat ze dit allemaal schrappen zonder er iets over te zeggen GRRR  Ik ken het gevoel. Roel.
|
16 dec 2009 16:10 |
|
 |
HCVDB
C5club Rookie
Geregistreerd: 31 okt 2009 20:58 Berichten: 27 Woonplaats: Limburg (België)
Auto: C5 tourer 2.0 HDI 163 pk exclusive
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: BVA6
Kleur: fulminator
Naar boven
|
@roelbouwman Nog commentaar/reaktie gehad van de garage/invoerder over de afwezige opties? 
|
04 jan 2010 21:35 |
|
 |
roelbouwman
C5club Bikkel
Naar boven
|
HCVDB schreef: @roelbouwman Nog commentaar/reaktie gehad van de garage/invoerder over de afwezige opties?  Volgende week gaat de auto een dagje logeren bij de dealer, dan gaan ze kijken wat ze allemaal kunnen oplossen. Ik vermoed dat ze gaan kijken of ze de losse onderdelen achteraf kunnen bijplaatsen. Roel.
|
05 jan 2010 13:09 |
|
 |
Citroënnetje
V.I.P.
Geregistreerd: 07 okt 2007 20:15 Berichten: 1617 Woonplaats: Flevoland
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Naar boven
|
veerbol schreef: ......Fijn die kostenbesparingen, zo wordt het weer 1 pot grijs, blauw of zwart. (Suroit is ook al weg....) Ha! Daarmee wordt de mijne wel unieker...... (PhIII excl tourer automaat, beige halfleer int. en suriot vert ext.) Trouwens, de mijne heeft dus aan beide spiegels die indexeringsfunctie. Onze zwarte PhI heeft het alleen aan passagierszijde en dat is al handig. Voor die indexeringsfunctie rechts en links wil ik dus wel (extra) betalen. Onbegrijpelijk eigenlijk dat dit op het meest luxueuze versie zelfs niet meer te krijgen is....... Wordt het makkelijker om als volgende auto de Skoda Suburb station te nemen...... 
_________________ Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
|
07 jan 2010 11:59 |
|
 |
HCVDB
C5club Rookie
Geregistreerd: 31 okt 2009 20:58 Berichten: 27 Woonplaats: Limburg (België)
Auto: C5 tourer 2.0 HDI 163 pk exclusive
Kleur: fulminator
Naar boven
|
 verandering uitrusting wagen in bestelling
Beste citrofielen, ik heb een C5 in bestelling en verwacht hem eind februari. Ondertussen ben ik via deze site erachter gekomen dat een aantal uitrustingen niet meer op de wagen aanwezig zijn, namelijk: PARKEERFUNCTIE BUITENSPIEGELS VERLICHTING VOETRUIMTE ACHTERBANK VERLICHTINGSSTRIP DASHBOARD AUTOMATISCHE VERLICHTING PORTIERVAKKEN AAN-UITKNOP + DIODE VAN DE ELECTROCHROME FUNCTIE VAN DE BINNENSPIEGEL ISOFIX PASSAGIERSSTOEL VOORAAN VERLICHTING DEURHENDELS (BINNENKANT) Er is hier al een en ander over geschreven in een ander draadje (wijzigingen uitrustingsniveau) Mijn vragen: 1) is dit lijstje compleet/correct?? 2) hoeveel "slachtoffers" zijn er hier op de site? 3) wat zijn de mogelijke oplossingen? Alvast bedankt voor de reakties. 
|
09 jan 2010 12:38 |
|
 |
roelbouwman
C5club Bikkel
Naar boven
|
 Re: verandering uitrusting wagen in bestelling
HCVDB schreef: ik heb een C5 in bestelling en verwacht hem eind februari. Ondertussen ben ik via deze site erachter gekomen dat een aantal uitrustingen niet meer op de wagen aanwezig zijn, namelijk: PARKEERFUNCTIE BUITENSPIEGELS VERLICHTING VOETRUIMTE ACHTERBANK VERLICHTINGSSTRIP DASHBOARD AUTOMATISCHE VERLICHTING PORTIERVAKKEN Dit mis ik inderdaad. HCVDB schreef: AAN-UITKNOP + DIODE VAN DE ELECTROCHROME FUNCTIE VAN DE BINNENSPIEGEL ISOFIX PASSAGIERSSTOEL VOORAAN VERLICHTING DEURHENDELS (BINNENKANT) Deze zaken zitten er bij mij gewoon op. HCVDB schreef: Mijn vragen: 1) is dit lijstje compleet/correct?? 2) hoeveel "slachtoffers" zijn er hier op de site? 3) wat zijn de mogelijke oplossingen?
Voor (1): zie boven. Voor wat betreft het aantal slachtoffers moet ik je het antwoord schuldig blijven. Ook voor wat betreft de mogelijke oplossingen heb ik nog geen idee, maar ik zal je op de hoogte houden van de ontwikkelingen rond mijn auto. Mijn dealer is er in ieder geval nog druk mee bezig en de auto gaat volgende week een dagje naar de garage. Ze gaan dan bekijken wat er allemaal mogelijk is. Concrete oplossingsvoorstellen heb ik echter nog niet gehad. Wat je formele positie is tov de dealer is denk ik een beetje afhankelijk van de situatie. Is de auto prive gekocht (consumentenrecht), zakelijk, of is de auto gekocht door een leasemaatschappij? Die laatste zal er bijvoorbeeld niet zo'n belang bij hebben om hierover in discussie te gaan met de dealer. Een berijder van een auto van een leasemaatschappij vist denk ik dan ook snel achter het net. Bij een zakelijke aanschaf is je rechtspositie hier in Nederland ook wat minder sterk dan bij een prive aankoop, waarbij de wetgeving rond consumentenkoop geldt. Ik heb geen idee hoe e.e.a. in Belgie geregeld is. Maar mijn auto heb ik in ieder geval prive gekocht. Op basis van de wetsartikelen die in Nederland zaken regelen rond een consumentenkoop ben ik van mening dat de auto gewoon geleverd had moeten worden conform de koopovereenkomst, inclusief de opties dus, en dat ik alsnog nakoming daarvan kan eisen. De bal ligt in mijn situatie dan ook bij de dealer om met een oplossing te komen. Het liefst zie ik de zaken alsnog ingebouwd, de onderdelen zijn immers gewoon leverbaar. Het was natuurlijk een iets ander verhaal geweest als e.e.a. me ruim voor levering was voorgelegd en we tot overeenstemming waren gekomen. Dat was echter niet het geval, ik moest er zelf achterkomen nadat de auto al geleverd en betaald was en had dus ook geen keuze meer om bijvoorbeeld van de koop af te zien of te onderhandelen. Allemaal niet zo netjes, en ik ben ook wel enigzins teleurgesteld in de gang van zaken. Maar we wachten af. Ik miste verder ook nog het bevestigingspunt voor de hier wettelijk verplichte hulpkoppeling/noodbreekreminrichting op de (wegklapbare) trekhaak. Daar is al ruim een jaar geleden een topic over geweest hier. In die periode was er al een oplossing bekend bij Citroen in de vorm van een origineel onderdeel van de leverancier van de trekhaak. Ruim een jaar nadien worden er dus nog steeds trekhaken gemonteerd die hier in Nederland gewoon niet gebruikt mogen worden. Erg jammer.. Roel.
|
09 jan 2010 14:24 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Kleur: Blauw
Naar boven
|
daarom staat dit onder de brochure... Citaat: Onderhavig document is niet contractueel bindend en louter informatief. Voorbehouden aan de verkoopseenheden van het Belgische en Luxemburgse Citroën-netwerk. Onder voorbehoud van mogelijke wijzigingen. Citroën Belux kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor eventuele onjuistheden betreffende de inhoud van dit document reserve wiel is tegenwoordig ook een optie...
|
09 jan 2010 17:29 |
|
 |
roelbouwman
C5club Bikkel
Naar boven
|
Roman schreef: daarom staat dit onder de brochure... Citaat: Onderhavig document is niet contractueel bindend en louter informatief. Voorbehouden aan de verkoopseenheden van het Belgische en Luxemburgse Citroën-netwerk. Onder voorbehoud van mogelijke wijzigingen. Citroën Belux kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor eventuele onjuistheden betreffende de inhoud van dit document reserve wiel is tegenwoordig ook een optie... Gelukkig kunnen ondernemers niet zo eenvoudig onder hun verantwoordelijkheid uitkomen hoor, althans, in Nederland niet. Een overeenkomst is bindend, punt. Dat er in een brochure allerlei voorbehouden worden gegeven zegt niets over de gesloten overeenkomst. Als er nu een /fout/ in zo'n brochure zou staan, tja, dan kan zo'n voorbehoud wel eens zinvol zijn, alhoewel dat in zo'n geval vermoedelijk helemaal niet nodig zou zijn. Maar hier gaat het om uitrustingsdetails die gewoon aanwezig waren in de modellen in de showroom ten tijde van de order, waarvan nooit is gezegd dat ze niet in de geleverde auto aanwezig zouden zijn en /op basis waarvan/ ook de keuze voor de auto en de uitvoering wordt gemaakt. Het zou mooi worden als je als koper zo weinig rechten zou hebben. Koop je een A, krijg je B en moet je daar maar mee akkoord gaan omdat de verkoper alles onder voorbehoud levert. Gelukkig werkt het zo niet, zeker niet bij consumentenkoop. Je zou in Nederland wellicht nog kunnen stellen dat dergelijk gedrag zelfs verboden is in het kader van de wet op oneerlijke handelspraktijken. Het zijn trouwens ook best forse zaken. Neem nu de sierverlichting en de verlichting van de portiervakken. Hier werd reclame mee gemaakt en op de CD die thuisgestuurd werd na de bestelling werd het uitvoerig belicht. Dan mag je er toch gewoon van uitgaan dat je het ook krijgt als je een uitvoering bestelt waar duidelijk in de uitrustingslijst vermeld staat dat het er op zit? Dat geldt ook voor de indexfunctie van de spiegel. Enorm handige optie, iets dat ik na 7 jaar C5 inmiddels echt gewend was, dagelijks gebruikte, en mede de reden was om opnieuw een C5 te kopen. Wellicht een kleine reden, maar toch een van de vele. Ik kan me voorstellen dat er ook mensen zijn die bijvoorbeeld de ISOfix bevestiging op de voorstoelen echt hebben meegenomen in de aankoopbeslissing. De leverancier moet gewoon leveren wat beloofd is. Als dat uiteindelijk niet kan is dat aanleiding om er voor levering over te praten en tot een oplossing te komen. Maar niet gewoon leveren en niets zeggen. Roel.
|
09 jan 2010 18:36 |
|
 |
gvwijnen
C5club Bikkel
Geregistreerd: 01 dec 2009 22:05 Berichten: 460 Woonplaats: België; regio Brussel
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator
Naar boven
|
Ik heb geluk, ik heb een uit stock nog gevonden. Ergens eind augustus gemaakt, begin september in belgie aangekomen. En daar zit alles nog op. Die spiegels die verstellen zijn erg handig (gebruikte ik bij men picasso altijd en werkte prima) Die sfeerverlichting heb je niet echt nodig, maar het heeft toch iets. Als ik er aan denk zal ik eens een foto maken. Die verlichte vakjes zijn eigenlijk nog best handig, bij de picasso had je er niets aan omdat het lampje zo flauw was dat je nog altijd niets zag, maar bij de c5 zie je nu alles liggen in het bakje en kan je veel sneller vinden wat je zoekt. En al de rest hecht ik geen meerwaarde aan voor mij persoonlijk (zelfdimmende spiegel staat altijd aan, isofix niet nodig, en ik zit ook nooit op de achterbank 
|
09 jan 2010 18:44 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Naar boven
|
tja , ik heb de achterruiten laten tinten... dus die spiegel werkt niet , dus staat het gewoon uit..
|
09 jan 2010 18:45 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Naar boven
|
roelbouwman schreef: Gelukkig kunnen ondernemers niet zo eenvoudig onder hun verantwoordelijkheid uitkomen hoor, althans, in Nederland niet. Een overeenkomst is bindend, punt. Dat er in een brochure allerlei voorbehouden worden gegeven zegt niets over de gesloten overeenkomst. Als er nu een /fout/ in zo'n brochure zou staan, tja, dan kan zo'n voorbehoud wel eens zinvol zijn, alhoewel dat in zo'n geval vermoedelijk helemaal niet nodig zou zijn. Maar hier gaat het om uitrustingsdetails die gewoon aanwezig waren in de modellen in de showroom ten tijde van de order, waarvan nooit is gezegd dat ze niet in de geleverde auto aanwezig zouden zijn en /op basis waarvan/ ook de keuze voor de auto en de uitvoering wordt gemaakt. . begrijp mij niet verkeerd, ik ben het met je eens,, je koopt een bepaald model om persoonlijke redenen en als voor jouw belangrijke zaken er niet opzitten.. had je anders gekocht .. duidelijk... maar zelfs in nederland schrijven ze.. Citaat: PRIJS- EN MODELWIJZIGINGEN VOORBEHOUDEN goed een prijs staat vast.. maar de uitvoering wordt veranderd in frankrijk en waarschijnlijk weet de verkopende dealer niet eens dat die wijzigingen worden ingevoerd.. denk dat je dan op het moment van de levering de auto niet moet accepteren om de redenen die je aangeeft.. heb je een klachtenbrief aangetekend gestuurd... want dan heb je wat in handen.. Citaat: Klachttermijn van twee maanden Een consument met een klacht over een product moet binnen twee maanden na ontdekking van de klacht de verkoper op de hoogte stellen. Wacht hij langer dan twee maanden dan verspeelt hij zijn rechten en ik vond dit nog Citaat: Voldoet de auto niet aan uw eisen? Voldoet de auto niet aan uw eisen en wilt u er vanaf? Dan kan dat alleen als de verkoper dat goed vindt. Want koop is koop. U zit er dus eigenlijk aan vast. Als de verkoper de auto terug wil nemen, is dat een gunst van de verkoper. Hij is niet verplicht om de auto terug te nemen. Meestal stelt hij hieraan ook voorwaarden, bijvoorbeeld dat u de auto binnen een bepaalde tijd terug moet geven.
|
10 jan 2010 00:16 |
|
 |
roelbouwman
C5club Bikkel
Naar boven
|
Roman schreef: maar zelfs in nederland schrijven ze.. "PRIJS- EN MODELWIJZIGINGEN VOORBEHOUDEN" Iedereen mag alles schrijven. Maar dat staat op een folder, slaat niet op een overeenkomst. De wetgeving is helder en duidelijk. Nogmaals, je behoort gewoon te krijgen wat je besteld. Roman schreef: goed een prijs staat vast.. maar de uitvoering wordt veranderd in frankrijk en waarschijnlijk weet de verkopende dealer niet eens dat die wijzigingen worden ingevoerd..
Tja, maar dat is simpel gezegd niet het probleem van de koper. Je doet zaken met de leverancier, en dat is in dit geval de dealer, en als koper heb je verder met niemand anders te maken. Roman schreef: denk dat je dan op het moment van de levering de auto niet moet accepteren om de redenen die je aangeeft..
Dat had inderdaad gekund, als voor of bij levering aangegeven was dat de auto niet conform de overeenkomst was. Maar dat is niet gezegd. Zoals ik al aangaf, de situatie is heel anders als een leverancier zelf aangeeft niet conform de overeenkomst te kunnen leveren. Je kunt dan samen tot een oplossing komen. Dat kan bijvoorbeeld alsnog accepteren in de gewijzigde uitvoering, bijvoorbeeld in combinatie met een korting, maar het kan ook zijn dat de de overeenkomst ontbonden wordt omdat de leverancier niet meer kan leveren. Gewoon leveren en hopen dat de klant er niet achter komt is niet echt netjes. Ik vind het zelfs ronduit onfatsoenlijk. Citaat: Klachttermijn van twee maanden Een consument met een klacht over een product moet binnen twee maanden na ontdekking van de klacht de verkoper op de hoogte stellen. Wacht hij langer dan twee maanden dan verspeelt hij zijn rechten
Ik weet niet waar je dit vandaan heb gehaald, maar het is in het echt wat genuanceerder. Conform artikel 23, BW7A wordt een termijn van twee maanden in ieder geval als tijdig gezien: Citaat: 1. De koper kan er geen beroep meer op doen dat hetgeen is afgeleverd niet aan de overeenkomst beantwoordt, indien hij de verkoper daarvan niet binnen bekwame tijd nadat hij dit heeft ontdekt of redelijkerwijs had behoren te ontdekken, kennis heeft gegeven. Blijkt echter aan de zaak een eigenschap te ontbreken die deze volgens de verkoper bezat, of heeft de afwijking betrekking op feiten die hij kende of behoorde te kennen doch die hij niet heeft meegedeeld, dan moet de kennisgeving binnen bekwame tijd na de ontdekking geschieden. Bij een consumentenkoop moet de kennisgeving binnen bekwame tijd na de ontdekking geschieden, waarbij een kennisgeving binnen een termijn van twee maanden na de ontdekking tijdig is.
Hier staat: "binnen bekwame tijd nadat hij dit heeft ontdekt of redelijkerwijs had behoren te ontdekken", niet "binnen twee maanden na aflevering". Maar goed, in deze situatie is dat verder niet van toepassing, de dealer is binnen een week op de hoogte gesteld. Verder staat in BW7A, Artikel 18, twee lid: Citaat: 2. Bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst heeft beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomene zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering openbaart, tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich daartegen verzet.
In BW7A, Artikel 17, eerste en tweede lid staat:
1. De afgeleverde zaak moet aan de overeenkomst beantwoorden.
2. Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.
BW7A, Artikel 21, eerste lid: Citaat: 1. Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
a. aflevering van het ontbrekende;
b. herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;
c. vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.
Roman schreef: en ik vond dit nog
Voldoet de auto niet aan uw eisen? Voldoet de auto niet aan uw eisen en wilt u er vanaf? Dan kan dat alleen als de verkoper dat goed vindt. Want koop is koop. U zit er dus eigenlijk aan vast. Als de verkoper de auto terug wil nemen, is dat een gunst van de verkoper. Hij is niet verplicht om de auto terug te nemen. Meestal stelt hij hieraan ook voorwaarden, bijvoorbeeld dat u de auto binnen een bepaalde tijd terug moet geven.
Lees even goed wat je copy-paste: "Voldoet de auto niet aan /uw/ eisen". Dat is iets totaal anders als iets anders leveren dan overeen gekomen is. Dit is de situatie waarbij iemand iets koopt, precies geleverd krijgt wat er besteld is, maar achteraf toch eigenlijk liever van de koop wil afzien. Dat is een totaal andere situatie. Natuurlijk is koop koop, maar dat geldt dus ook voor de verkoper. De verkoper moet ook leveren wat overeen is gekomen. En in deze situatie is er juist sprake van een vordering op de verkoper om precies datgene te leveren wat overeen is gekomen. En inderdaad, als dat uiteindelijk niet gebeurd, dan heb je als koper diverse rechten conform artikel 21 en 22 BW7A: Citaat: Artikel 21, 6e lid:
6. Indien bij een consumentenkoop de verkoper niet binnen een redelijke tijd nadat hij daartoe door de koper schriftelijk is aangemaand, aan zijn verplichting tot herstel van de afgeleverde zaak heeft voldaan, is de koper bevoegd het herstel door een derde te doen plaatsvinden en de kosten daarvan op de verkoper te verhalen.
Artikel 22, eerste en tweede lid:
1. Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan heeft bij een consumentenkoop de koper voorts de bevoegdheid om:
a. de overeenkomst te ontbinden, tenzij de afwijking van het overeengekomene, gezien haar geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt; b. de prijs te verminderen in evenredigheid met de mate van afwijking van het overeengekomene.
Er kan dan alleen nog gevochten worden over de waarde van de verdwenen opties en over het feit of dat van "geringe betekenis" is of niet. Maar goed, dit is Nederlands recht en heeft alleen betrekking op consumentenkoop. De topic starter van dit topic is een Belg, en ik heb geen idee wat zijn rechtspositie in Belgie is. Roel.
|
10 jan 2010 03:22 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Het is dus in feite zaak te zorgen de folder met optie-opsomming onderdeel te maken van de overeenkomst.
Dan kan de dealer er niet onderuit.
Recht is namelijk wat dat betreft erg simpel. Maar ook te torpederen: vaak staat in de koopovereenkomst een opmerking over dat de auto gewijzigd mag worden.
Ik vraag me trouwens af in hoeverre dat beding van de kant van de dealer in stand blijft voor de rechter....
(uiteraard alles gebaseerd op Nederlands recht)
Dat alles geldt voor zowel zakelijk- als consumentenrecht: Beiden moeten de overeenkomst nakomen. Alleen is ontbinden in geval van een consument wat makkelijker bij niet leveren van het gevraagde.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
10 jan 2010 08:57 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Naar boven
|
ik heb alles van de website van de consumentenbond in nederland... maar ik heb het vaker gezien, dat er wordt gezegd je hebt recht op dit en dat als consument.. en als puntje bij paaltje komt trek je als consument aan het kortste eind... in belgie is dat nog slechter geregeld alhoewel, ik in belgie op bijv electro std 2 jaar garantie krijg en in nederland 1 jaar... maar nogmaals roel , ik hoop echt dat alles voor je inorde komt.. 
|
10 jan 2010 18:35 |
|
 |
jvanwoensel
C5club Newbie
Geregistreerd: 19 jul 2006 15:41 Berichten: 8 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 PhII L Prestige
Opties: Navigatie & Telefoon
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 137000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
Ik heb zelf ook een exclusive gekocht en jawel geen dashboard en portiervak verlichting. Zijn er al mensen die de verlichtingsstrip op het dashboard en de verlichting in de portiervakken zelf hebben geplaatst? Wat is de status van je auto Roel?
|
17 feb 2010 11:52 |
|
 |
|