Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Auteur |
Bericht |
joopbos
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 13 sep 2008 12:54 Berichten: 152
Auto: C5 2.0 16V Berline Ligne Prestige
Opties: trekhaak, Vialle LPI
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 08970
Productienummer: 10230
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175000
Kleur: Vert PETIT PRES
Naar boven
|
 Re: storing katalysator
Let er op dat de accu uit de 2e auto dezelfde specificaties heeft, anders is deze test zinloos.
Verstandiger lijkt me om even naar een goede Citroën dealer of officiële réparateur te rijden, het probleem voor te leggen en de boordcomputer te laten uitlezen met een Lexia.
|
30 dec 2009 22:28 |
|
 |
paul1
C5club Fan
Geregistreerd: 24 feb 2009 00:55 Berichten: 53 Woonplaats: Wageningen
Auto: C5 break Difference 2.0
Opties: Chamboard wielen LM; Pack Parking; Pack Look
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 119000
Kleur: gris fulminator
Naar boven
|
 Re: storing katalysator
Kan jij je accu ook laten meten onder belasting, dwz. met zo'n broodrooster-meter? Of weet iemand de minimale spanning voor een C5 accu? De mijne zit nog steeds boven 10,2V: volgens de wetenschap van 20 jaar geleden zou dat ruim voldoende moeten zijn. Ondertussen start ik al driekwart jaar met de 3poten-kwaal. Na 800 meter doen ze alle vier vrolijk mee voor de rest van de dag.
Groet, Paul.
|
02 jan 2010 00:21 |
|
 |
joopbos
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 13 sep 2008 12:54 Berichten: 152
Auto: C5 2.0 16V Berline Ligne Prestige
Opties: trekhaak, Vialle LPI
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 08970
Productienummer: 10230
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175000
Kleur: Vert PETIT PRES
Naar boven
|
 Re: storing katalysator
Wat betreft het 3 poten verhaal: zouden de bobines kunnen zijn of een bougie die niet helemaal mee kan komen met de rest. Op 3 poten lopen betekent onvolledige verbranding. Niet zo goed voor de katalysator op den duur (de niet verbrande benzine gaat dan nl. in de katalysator ontbranden, daar kan een katalysator niet zo goed tegen...)
Bij de kwaliteit van een accu gaat het niet uitsluitend om het voltage. Belangrijker is hoeveel energie de accu nog levert. Dat is lastig om zelf te meten.
Gewoon naar een goede Citroën dealer of officiële Citroën reparateur gaan is mijn advies.
|
02 jan 2010 00:32 |
|
 |
Hans47
C5club Bikkel
Geregistreerd: 01 dec 2006 16:42 Berichten: 305 Woonplaats: Middelburg
Auto: 2.0 ligne prestige berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9363CJ
Productienummer: 10013
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200000
Kleur: gris fulminator
Naar boven
|
 Re: storing katalysator
Ook in mijn geval werd enkele weken geleden door de C-dealer opgemerkt, dat de motor koud op drie poten loopt. Men dacht aan vervanging van de klepstoters. Vreemd genoeg heb ik sinds mei 2007 (vervanging bobine) geen enkele foutmelding katalysator/uitlaatgas gehad en ik zou dan toch een dergelijke melding gehad moeten hebben als er een serieus probleem is met de klepstoters. Ik weet dat onder de huidige winterse omstandigheden de motor na de koude start niet echt mooi loopt maar welke auto doet dit wel. De motor van mijn vorige auto, een Renault Safrane 2.0 benzine, maakte ook niet bepaald een zijdezacht geluid na de koude start.
|
02 jan 2010 12:42 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|