Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Gebruik van winterbanden in Nederland
|
Gebruik van winterbanden in Nederland
Auteur |
Bericht |
Rob B
|
 Re: Gebruik van winterbanden in Nederland
tjob schreef: Rob B schreef: tjob schreef: Ik had ze onder mijn fiat barchetta zitten...... Wat doe jij in een vrouwenauto  Onder de gordel, onder de gordel.... hahahaha Tijdloos model vind ik het, nog steeds  .  Gelukkig heb je wel humor! Maarre, voor hen die niet weten wat een *kuch* Fiat Barchetta *kuch* is. 
|
30 dec 2009 09:31 |
|
 |
tjob
|
Rob B schreef: Rob B schreef: tjob schreef: Ik had ze onder mijn fiat barchetta zitten...... Wat doe jij in een vrouwenauto   Zo te zien geen winterbanden want dan had de bumper er af gelegen... 
|
30 dec 2009 09:32 |
|
 |
Rob B
|
tjob schreef: Zo te zien geen winterbanden want dan had de bumper er af gelegen...  In dit geval moet ik je daar wel gelijk in geven en zijn we opeens weer on topic. 
|
30 dec 2009 09:45 |
|
 |
tjob
|
is trouwens een lelijke, is type 2 dus met puist op de achterklep en een voorbumper die meer een spoilert is
maar goed, dat allemaal geheel terzijde...
|
30 dec 2009 10:39 |
|
 |
Marc
V.I.P.
Geregistreerd: 21 aug 2007 20:06 Berichten: 2551 Woonplaats: Nijmegen
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Naar boven
|
Nosmo King schreef: Donderdag komen er bij mij de Goodyear U.G performance 2 onder. Ben benieuwd. Ik heb de voorloper Ultra Grip Performance. Zeer tevreden. Gisteren naar een skiliftje gereden en het laatste stuk was hier en daar best wel stijl, gecombineerd met sneeuw,sneeuwprut en hier en daar wat plakken ijs. Geen enkel probleem gehad  En verder gewoon een comfortabele band. Ook in de regen geen problemen.
_________________ Groeten, Marc
|
30 dec 2009 11:02 |
|
 |
maran
C5club extreme Fan
Auto: C5 X7 Sedan Comfort 2.0
Opties: afn. trekhaak, eurogas
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 301500
Kleur: EZRC zilvergrijs
Naar boven
|
nog een aardig lijntje naar http://www.tyretest.com/pkw_winterreifen/ om ervaringen te zien van gebruik(st)ers
_________________ Van 2cv6 naar C5, wat een vering had die CV!
|
30 dec 2009 11:19 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
Klaverblaadje schreef: EvilTwin schreef: Wellicht dat ik er later nog aan toe kom. Ik heb hier een stapel autotijdschriften liggen en ik weet niet meer zeker waar het in stond, maar vast eentje van deze winter  Hoeveel belang moeten we daaraan hechten? Dat artikel is ook maar de mening van 1 persoon, wordt het gewichtiger omdat die persoon zijn mening in een blad mag schrijven? Het ging niet om een mening maar om de technisch-theoretische beschrijving van de werking van de lamellen, waarvan ik de gevolgen al eerder aangehaald heb. Citaat: nog een aardig lijntje Re: Gebruik van winterbanden in Nederland Citaat: Wel op nat wegdek blokkerende Michelin E3A's en bijna rechtdoor de sloot in. Met de Alpin2 nog nooit problemen gehad. tja energy banden zijn geen goede vergelijking. Zoals al eerder aangehaald, als je van mindere zomerbanden naar veel betere wintebanden gaat dan voel je wellicht een verbetering. Maar zoals ik al eerder gezegd heb, gebruikelijk is eerder om bij montage van winterbanden op de knip te letten, een of ander B/C-merk te monteren op stalen poppewieltjes in een smallere maat. Allemaal zaken die sowieso al afbreuk zullen doen aan het weggedrag.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
30 dec 2009 12:52 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Bouwjaar: 2024
Kleur: Blauw
Naar boven
|
EvilTwin schreef: [. Maar zoals ik al eerder gezegd heb, gebruikelijk is eerder om bij montage van winterbanden op de knip te letten, een of ander B/C-merk te monteren op stalen poppewieltjes in een smallere maat. Allemaal zaken die sowieso al afbreuk zullen doen aan het weggedrag. ik heb het anders het hele draadje toch wel over mijn michelin alpin winterband tov mijn michelin primacy HP allebei in de maat 225/55/17 
|
30 dec 2009 12:56 |
|
 |
Marc
V.I.P.
Naar boven
|
Tja, ik rijd op Goodyear Ultra Grip Performance in dezelfde maat als de zomerbanden 215/55R16. Dus zeker geen B/C merk op poppewieltjes in een smallere maat.
Trouwens ET, nog even over die lamellen. Je hebt het daar over microschaal. Persoonlijk lijkt het me niet zinvol om op die schaal naar banden te kijken. Dan moet je namelijk ook op die schaal naar de weg kijken. En die is dan net zo vlak als de Himalaya. Je rijdt dan op de puntjes van het asfalt, om jou bewoording te gebruiken. Dan maakt het niet uit hoe vlak je rubber is, want je contactoppervlak is toch nooit groter dan de puntjes van het asfalt.
|
30 dec 2009 13:36 |
|
 |
Nosmo King
C5club Veteraan
Auto: Berline 1.6 HDIf Ligne Prestige
Opties: Pack Athena en inmiddels ook Pack Harm ;)
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10168
Productienummer: 10078
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 500.000+
Kleur: Gris Aluminium
Naar boven
|
MarcusE schreef: Nosmo King schreef: Donderdag komen er bij mij de Goodyear U.G performance 2 onder. Ben benieuwd. Ik heb de voorloper Ultra Grip Performance. Zeer tevreden. Gisteren naar een skiliftje gereden en het laatste stuk was hier en daar best wel stijl, gecombineerd met sneeuw,sneeuwprut en hier en daar wat plakken ijs. Geen enkel probleem gehad  En verder gewoon een comfortabele band. Ook in de regen geen problemen. Goed om te horen, dat ze bevallen.  Je bent waarschijnlijk op wintersport zo te lezen, veel plezier, ik moet nog een maandje wachten. Bij mij komen er ook 215/55 R16 onder, dezelfde maat als de "zomer"band Gezien de weersverwachtingen kan ik ze het weekeinde waarschijnlijk al testen in winterse omstandigheden. 
30 dec 2009 14:07 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Naar boven
|
Roman schreef: EvilTwin schreef: [. Maar zoals ik al eerder gezegd heb, gebruikelijk is eerder om bij montage van winterbanden op de knip te letten, een of ander B/C-merk te monteren op stalen poppewieltjes in een smallere maat. Allemaal zaken die sowieso al afbreuk zullen doen aan het weggedrag. ik heb het anders het hele draadje toch wel over mijn michelin alpin winterband tov mijn michelin primacy HP allebei in de maat 225/55/17  ja, jij en Marcus zijn dan de uitzonderingen die de regel bevestigen. Citaat: Trouwens ET, nog even over die lamellen. Je hebt het daar over microschaal. Persoonlijk lijkt het me niet zinvol om op die schaal naar banden te kijken. Mogmaals ik verzin dit niet, dit is hoe de bandenboeren hun lamellen beschrijven/aanprijzen! VWB tractie, dat is idd een complex spel van lokale krachten en drukken, oa. mechanische verbindingen (haken in het wegdek op millimeter schaal) moleculaire en valente verbindingen (op véél kleinere schaal) en alles daartussenin, waarbij zowel het loopvlak als de ondergrond vervormt en zelfs breekt: de band laat rubber achter, maar neemt ook asfalt mee; doping vh looplak (roetdeeltjes en silicaten) water dat met gigantische snelheden door kanalen wordt gepompt, sneeuw/ijs wat onder druk lokaal vloeibaar wordt, asfalt wat viscoelastisch gedrag vertoont, etc.
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
30 dec 2009 15:09 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Organummer: 11679
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
Nog een reden om geen winterbanden te nemen. Dieven dol op winterbanden AMSTERDAM - Dieven hebben hun zinnen gezet op winterbanden en (lichtmetalen) velgen. Steeds vaker krijgen autobedrijven te maken met dit soort diefstal. Dat is te lezen in de GPD-bladen. Verzekeraar Bovemij, die vooral garagehouders als klant heeft, kreeg dit jaar tot nu toe 32 schademeldingen tegen slechts tien vorig jaar. Minstens tachtig voertuigen raakten hun wielen kwijt. In sommige gevallen gingen de dieven ervandoor met 40.000 tot 50.000 euro aan banden en velgen.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
30 dec 2009 15:16 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
EvilTwin schreef: Citaat: Wel op nat wegdek blokkerende Michelin E3A's en bijna rechtdoor de sloot in. Met de Alpin2 nog nooit problemen gehad. tja energy banden zijn geen goede vergelijking. Zoals al eerder aangehaald, als je van mindere zomerbanden naar veel betere wintebanden gaat dan voel je wellicht een verbetering. Maar zoals ik al eerder gezegd heb, gebruikelijk is eerder om bij montage van winterbanden op de knip te letten, een of ander B/C-merk te monteren op stalen poppewieltjes in een smallere maat. Allemaal zaken die sowieso al afbreuk zullen doen aan het weggedrag. Tja, de affabriek rommel die Citroën pleegt te monteren.... Daarom zit dat er inmiddels op de C5 niet meer op (behalve op het reservewiel) en komt er voor de winterbanden waarschijnlijk hetzelfde als ik nu aan voorbanden gemonteerd heb.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
30 dec 2009 15:29 |
|
 |
Marc
V.I.P.
Naar boven
|
EvilTwin schreef: haken in het wegdek op millimeter schaal Wat is het nu, millimeterschaal (10E-3) of micrometerschaal (10E-6) ?
|
30 dec 2009 16:02 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Naar boven
|
de lamellen zijn ongeveer 3mm breed, kun je gewoon zien.
|
30 dec 2009 18:52 |
|
 |
|