citroendreamer schreef:Net terug uit Croatie, Slovenie en Oostenrijk. Bergen genoeg maar gaat goed. Alleen bij Koper (grens slovenie/kroatie) moet je niet in de file komen . raar omhoog. Echte bergen zijn pas in Slovenie. Ik was totaal gewicht +/- 2800 kg , klimmen gewoon 70 constant in zijn 3. hoofdzakelijk lpg gereden en klimaat controle aan.
SkyBuMp schreef:Waren zelf naar Duitsland (keuelen stutgard, munchen), Oostenrijk (linz, wenen) en Slovenië (bratislava) geweest met een Dethleffs Beduin 540V (1500KG) en onze C5 2.0 op LPG. Ik moet zeggen de wagen soms erg goed persteerde om de heuvels te pakken in z'n 5![]()
Heb wel vaak genoeg meegemaakt dat ik terug moest schakelen naar z'n 3 om de heuvels over te komen. De aanloop gaat nog wel maar zodra je op de helft van t bergje zit moet je zeker wel terug.. de 4 of 5de versnelling trekken dat gewoon niet.
Een keer gehad dat ik de melding kreeg "temp. koelmotor te hoog" . Niet verwonderlijk als je kort achter een vrachtwagen klimt. Dus heb ik even veplicht rust gehad en niet meer gedaan. Verder geen last meer gehad.