Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Dealer heeft prima lakstift ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club Fan


Berichten: 53
Lid geworden op: 23 feb 2009 23:55
Auto: C5 break Difference 2.0
Opties: Chamboard wielen LM; Pack Parking; Pack Look
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 119000
Kleur: gris fulminator
Locatie: Wageningen
Een profielrubber krijg je er niet op: gewoon dubbelzijdig tape (3M) er tegen aan plakken. Geen foto's helaas: het zit er weer net zo mooi op...Dinxcitro schreef:Dat zijn inderdaad heel wat blaasjes. Op de mijne was ook miniscuul wat zichtbaar. Maar er kan dus ook nogal wat achter zitten blijkbaar.
Zat zelf te denken om na schuren en spuiten iets te doen met een rubber u profieltje om de klepgreep te drapperen en dan het ding er weer voor te schroeven.
apropos (is dat frans?) spuiten. Waar zou ik het beste een spuitbusje of lakstift op de kop kunnen tikken? Dealert of is er een betere leverancier van Citroen lakken?
Groeten
Rolf
Groet, Paul.

Hoi Paul
Als ik het goed begrijp heb je dus de schutlaag op de tape aan de buitenkant ertegenaan laten zitten?
Gaat hier dan geen vuil hechten en laat het dan niet los op den duur?
Heb je een foto van het eindresultaat?
Groeten
Rolf
Als ik het goed begrijp heb je dus de schutlaag op de tape aan de buitenkant ertegenaan laten zitten?
Gaat hier dan geen vuil hechten en laat het dan niet los op den duur?
Heb je een foto van het eindresultaat?
Groeten
Rolf

C5club Fan


Berichten: 53
Lid geworden op: 23 feb 2009 23:55
Auto: C5 break Difference 2.0
Opties: Chamboard wielen LM; Pack Parking; Pack Look
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 119000
Kleur: gris fulminator
Locatie: Wageningen
Ik heb het schutlaagje (pvc) er op laten zitten: mocht het weer een keertje los moeten, blijft alles netjes op zijn plaats; zo'n vastgeplakte strip is dan ook niet alles. Volgens mij gaat het er slechts om dat het scherpe randje van de handgreeplijst niet in de lak gedrukt wordt bij het optillen van de klep. Je kunt de tape op je werkbank of aanrecht netjes aanbrengen met een goede milimeter overlap. Voor loslaten hoef je niet bang te zijn, want het strookje wordt ertussen geklemd. Ik kan een fotootje maken, maar ja, de auto is anthracietgrijs...




Das duidelijk!!!
Berichten: 347
Lid geworden op: 31 mei 2009 21:04
Auto: Citroën C5 Tourer 2.0 HDiF 140pk Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11776
Productienummer: 10224
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 235000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Wintelre, NB
Gaat dat dan over de anticorrosie garantie checks? Want de mijne is net op tijd binnen geweest vorig jaar voor de eerste controle maar nu begin te achterklep ook te roesten.Menno schreef:Bij mij is het onder garantie verholpen ( auto heeft alle checks gehad die nadien nodig zijn om garantie te behouden, aantoonbare periodieke controle door Citroën ) ....
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Jep. Als je op tijd was, gewoon aanspraak maken op garantie.T hijs schreef:Gaat dat dan over de anticorrosie garantie checks?
Helaas is de mijne door de leasemaatschappij waar hij in dienst was niet gecontroleerd... dus geen aanspraak terwijl mijn dakrails en een heel klein blaasje op de achterklep te zien is...
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)

heeft iemand ook foto's hoe je de handgreep kunt verwijderen? die kan ik nl nergens vinden.
overigens heb ik roest en is ook de schakelaar van de achterklep defect (waarschijnlijk moet die schoon gemaakt worden)
moet nu iedere keer van binnenuit de achterklep openen.
overigens heb ik roest en is ook de schakelaar van de achterklep defect (waarschijnlijk moet die schoon gemaakt worden)
moet nu iedere keer van binnenuit de achterklep openen.
Berichten: 1206
Lid geworden op: 31 mei 2006 21:32
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque
Locatie: Wagenborgen
Contacteer:
Bekleding van de achterklep loshalen, kentekenplaat lampjes los klikken, gaat makkelijkst van binnenuit. Dan de 4 moeren los en de balk is los, eitje 

C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque)
C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica)
BX 14E '86 (Blanc Cremant)
Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi

@Zandvoorta
Het is gelukt, gisteren de schakelaar helemaal uit elkaar gehaald en nu werkt de klep weer naar behoren.
Nu het de ruitenwisser achter nog fixen (lager zit vast) en hij is weer helemaal klaar.
Het is gelukt, gisteren de schakelaar helemaal uit elkaar gehaald en nu werkt de klep weer naar behoren.
Nu het de ruitenwisser achter nog fixen (lager zit vast) en hij is weer helemaal klaar.
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Van het motortje in de klep of van de wisser zelf?
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.

die van de wisser zelf, als ik het raam open kan ik hem niet heen en weer bewegen.
wordt denk ik gewoon het hele zootje vervangen door een nieuwe. zit er direct ook een nieuwe schakelaar voor het achterraam in, deze is ook gaar.
wordt denk ik gewoon het hele zootje vervangen door een nieuwe. zit er direct ook een nieuwe schakelaar voor het achterraam in, deze is ook gaar.
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Ik hoorde laatst van iemand dat hij bij de dealer om een nieuwe wisser vroeg en gewoon het hele apparaat kreeg, dus met alles er op en er aan voor €25 ongeveer.
Losse bladen waren niet eens te krijgen.
Misschien eens navragen dan?
Losse bladen waren niet eens te krijgen.

Misschien eens navragen dan?
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ter info voor Berline PH2 rijders ...
Voor roest plekken, onder de chroom strip op de achterklep en handgreep .....


Bron : citrosport
Voor roest plekken, onder de chroom strip op de achterklep en handgreep .....


Bron : citrosport
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Over dit probleem bestaat een InfoRapid C4BU0RQ0 : Version 1 vom 11/08/2009 VOOR : C5 EN 5-DEURS BREAK TOT ORG 10591
Bij mijn C5 zijn er geen roestverschijnselen waar te nemen. Hopelijk blijft dat zo
Groet,
JW
Uit dit verhaal begrijp ik impliciet dat vanaf ORG 10591, 7 nov 2005, deze modificatie af fabriek doorgevoerd is.GEVOLG VOOR KLANT : Oxidatie op de achterklep bij de uiteinden van de sierstrip, ter plaatse van "a"
1. HERKOMST
Bij uitzetting komen de uiteinden van de sierstrip in contact met de achterklep.
2. AFTER-SALES-INTERVENTIE
Breng wat afstand aan tussen de sierstrip en de achterklep door op de bevestigingspunten aan de uiteinden van de sierstrip een ring tussen te plaatsen.
Bestel de volgende onderdelen :
--CITROËN C5 berline alle typen:2 ringen met onderdeelnummer 8742 L8 (per 10 stuks)
--CITROËN C5 break:2 ringen met onderdeelnummer 6947 A7 (per 10 stuks)
Volg de aangegeven werkwijze.
Verwijder de stootlijst (1).
Werk de lak bij.
Breng de sierstrip (1) weer aan met een tussenring (2) tussen sierstrip en achterklep (3) op de bevestigingspunten aan de uiteinden van de sierstrip.
CITROËN C5 berline alle typen:Ringen, onderdeelnummer 8742 L8 (dikte 0.5 millimeter).
CITROËN C5 break:Ringen, onderdeelnummer 6947 A7 (dikte 1 millimeter).
Bij mijn C5 zijn er geen roestverschijnselen waar te nemen. Hopelijk blijft dat zo

Groet,
JW
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.