Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 797 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 54  Volgende
 Gebruik van winterbanden in Nederland 

Gebruik je winterbanden in NEDERLAND?
Ja altijd, maakt rijden veel veiliger en kom niet in buitenland. 4%  4%  [ 4 ]
Ja altijd, is veiliger ook als ik buitenland bezoek. 35%  35%  [ 39 ]
Ja meestal, heb er profijt van en kom niet in buitenland. 4%  4%  [ 5 ]
Ja meestal, heb er profijt van vooral in buitenland. 4%  4%  [ 4 ]
Ja gedwongen, alleen ivm bezoek wintersport/Duitsland/etc. 10%  10%  [ 11 ]
Nee twijfelachtig, daar is het klimaat in Nederland te warm voor. 10%  10%  [ 11 ]
Nee, want weet niet of het echt helpt. 7%  7%  [ 8 ]
Nee is onzin, levert in Nederland niet meer veiligheid. 19%  19%  [ 22 ]
Nee is onverstandig, kan soms tot ongewenste situaties leiden. 2%  2%  [ 2 ]
Nee is geldverspilling, kom toch niet in buitenland. 6%  6%  [ 7 ]
Totaal aantal stemmen : 113

Gebruik van winterbanden in Nederland 
Auteur Bericht
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter

Naar boven
Bericht Re: Gebruik van winterbanden in Nederland
Ik ga proberen de velgen tweedehands te kopen. Daar kun je al een flink stuk op besparen.

25 dec 2009 20:52
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan

Auto: Berline 1.6 HDIf Ligne Prestige
Opties: Pack Athena en inmiddels ook Pack Harm ;)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10168
Productienummer: 10078
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 500.000+
Kleur: Gris Aluminium

Naar boven
Klussie schreef:
Vanmorgen heeft een collega van mij zijn auto tegen de vangrail geparkeerd.

Onderweg naar het opslagdepot praatje winterbanden met de chauffeur v/d bergingswagen. Ervaring v/d chauffeur is dat deze afgelopen dagen 1 op de 25 afgevoerde auto's winterbanden had.

BMW's gaan opvallend vaak tegen de vangrail ;)

Dus bij winterse omstandigheden met winterbanden een 25 keer kleinere kans op een glijder dan met zomerbanden. Zo'n groot verschil had ik niet verwacht.

Collega kwam met haar BMW niet eens van het erf af. Dat is wel erg veilig overigens, thuisblijven. :smt190

25 dec 2009 21:48
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan

Naar boven
Cor van S schreef:
Hallo allemaal,

Wij zijn ook van plan om zo spoedig mogelijk winterbanden aan te gaan schaffen

We hebben nu Michelin banden hebben navraag gedaan naar michelin alpine met staleb velgen in de maat 215 55 R 16 en zitten op de prijs van 1000 euro

Is er iemand die ervaring heeft met een goedkoper type band zo ja welke ?

fijne avond !!

Al bij de kwikfit gekeken? Dit is wel zonder velgen maar die stalen velgen hoeven niet zoveel te kosten. Afgebeeld hier is voor max 210 km/u. Bij mij komen er donderdag de Goodyear onder. Was twee weken geleden in Duitsland en wilde daar meteen ook winterbanden regelen maar mijn maat hadden ze niet op voorraad helaas. Zijn daar in de regel goedkoper.

Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

25 dec 2009 22:02
Profiel
Michelin Primacy Alpin PA3 215/55 R16 93H €836 per set

ik weet niet precies of ik juiste C5 2.0 gekozen heb, maar anders kun je ook zelf even op complete wielen zoek op http://www.autobandenmarkt.nl.

Ik heb daar ook mijn setje gehaald, precies 7 dagen levertijd(moet je wel willen) en prima gebalanceerd. Geen spoortje onrust en dat voor een C5!? Ze hebben ook Pneumant en dan ben je voor € 626 klaar, maar Pneumant zou ik je met regen echt niet willen aanraden.

EW schreef:
Ik ga proberen de velgen tweedehands te kopen. Daar kun je al een flink stuk op besparen.

Ik heb daar ook naar zitten kijken, maar een tweedehands velg kostte ongeveer €30. Dan komt de band er nog bij en vergeet het balanceren niet. Als je dat allemaal bij elkaar optelt, is een nieuw setje net zo duur, maar dan zit je in ieder geval niet met een mogelijke kromme velg.

Ik heb een setje winterbanden + velgen gekocht bij Autobandenmarkt. Dit kostte mij totaal 507 euro.(205/65/15) Bij Autobandenmarkt moet je een beetje opletten op de prijzen, want deze schommelen nogal eens. Toen ik begon te kijken waren ze 128 euro per wiel, maar ik heb ze gekocht voor 116 euro per stuk.

Maar ja, als je de tijd hebt en je kan bv goedkoper aan velgen komen en een setje banden scoort in een of andere actie, kom je mogelijk goedkoper uit.

25 dec 2009 22:07
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Naar boven
Hmmmm, op Reifen.com zit je rond de 600 euro voor een set met Vredestein snowtrac3 (205/65/15)

25 dec 2009 22:23
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: C5 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Buss. Excl, Protection, Leder Claudia Matinal
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12051
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: gris thorium

Naar boven
Nosmo King schreef:
Citaat:
Onderweg naar het opslagdepot praatje winterbanden met de chauffeur v/d bergingswagen. Ervaring v/d chauffeur is dat deze afgelopen dagen 1 op de 25 afgevoerde auto's winterbanden had.

Dus bij winterse omstandigheden met winterbanden een 25 keer kleinere kans op een glijder dan met zomerbanden. Zo'n groot verschil had ik niet verwacht.

Lekkere conclusie trek je uit deze getallen. Zo kan ik ook statistiek bedrijven en willekeurige conclusies trekken.

De vragen die je zou moeten stellen zijn:

a. Hoe betrouwbaar is de "ervaring vd chauffeur". Het gaat hier om een waarneming van een enkele observant.
b. Wat is de verhouding winterband / zomerband in het gehele wagenpark
c. In aanvulling op (b), hoeveel kilometers worden er door gemiddeld per dag die twee categorien auto's gereden op de dagen dat vergeleken wordt.
d. Welke ongevallen zijn te wijten aan de weersomstandigheden en/of zijn excessief tov de "normale" situatie

Als we al die factoren erbij nemen dan is er wellicht een conclusie uit de gegevens te trekken, mits je dit niet op een enkele dag baseert maar dit doet voor alle dagen dat zich "winterse" weersomstandigheden hebben voorgedaan in de afgelopen jaren en er zich echt een duidelijke trend aftekent. Ik zou dit soort cijfers graag in een database hebben om er wat queries op los te laten. En dan niet alleen winter- of zomerbanden en weersomstandigheden, maar allerlei factoren die van invloed kunnen zijn bij elk ongeval. Leeftijd bestuurders, tijdstip vd dag, merk en type auto, eigendom of leaseauto, bewolkt vs onbewolkt (ivm verblinding door zon), type weg, snelheid, geschat schadebedrag, gewonden, etc.

Als al die data er is dan kun je ook echt gaan analyseren en eventueel conclusies gaan trekken. Maar niet op basis van een enkele waarneming van een chauffeur.

Roel.

25 dec 2009 22:35
Profiel
EW schreef:
Hmmmm, op Reifen.com zit je rond de 600 euro voor een set met Vredestein snowtrac3 (205/65/15)

Hou hem maar een paar weken in de gaten. De prijs zal dalen en stijgen, maar misschien zit hij nu op zijn laagst.

25 dec 2009 22:49
C5club Fan
C5club Fan

Auto: C5 Aircross
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 60000

Naar boven
Klussie schreef:

BMW's gaan opvallend vaak tegen de vangrail ;)

Die BMW rijders denken ook vaak dat ze de beste rijders zijn. en nu met de winterse omstandigheden denken ze op hun winterbanden net zo hard te kunnen rijden dan normaal.

(eigenlijk zouden ze de autoverzekering voor niet BMW, Audi, VW (golf), Seat rijders goedkoper moeten maken, ipv meer betalen als je jonger bent.)

25 dec 2009 22:50
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Naar boven
205/65/15 is relatief gezien ook niet goedkoop...

Bovendien is dat mijn maat.

25 dec 2009 22:51
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Naar boven
Rob B schreef:
EW schreef:

Hou hem maar een paar weken in de gaten. De prijs zal dalen en stijgen, maar misschien zit hij nu op zijn laagst.

Deze winter mag ze een nieuwe veercilinder. De prijs ga ik komend jaar in de gaten houden. Misschien doe ik het ook wel op een andere manier.

25 dec 2009 22:53
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan

Naar boven
EW schreef:

760 euro voor: Komplettrad bestehend aus Stahlfelge 6,5 J x 16 mit Reifen Michelin 215/55 R16 93 H Primacy Alpin PA3 FSL GRNX inkl. Montage und Auswuchten (Rad/Reifen)

25 dec 2009 22:57
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan

Naar boven
roelbouwman schreef:
Nosmo King schreef:
Citaat:

Lekkere conclusie trek je uit deze getallen. Zo kan ik ook statistiek bedrijven en willekeurige conclusies trekken.

De vragen die je zou moeten stellen zijn:

a. Hoe betrouwbaar is de "ervaring vd chauffeur". Het gaat hier om een waarneming van een enkele observant.
b. Wat is de verhouding winterband / zomerband in het gehele wagenpark
c. In aanvulling op (b), hoeveel kilometers worden er door gemiddeld per dag die twee categorien auto's gereden op de dagen dat vergeleken wordt.
d. Welke ongevallen zijn te wijten aan de weersomstandigheden en/of zijn excessief tov de "normale" situatie

Als we al die factoren erbij nemen dan is er wellicht een conclusie uit de gegevens te trekken, mits je dit niet op een enkele dag baseert maar dit doet voor alle dagen dat zich "winterse" weersomstandigheden hebben voorgedaan in de afgelopen jaren en er zich echt een duidelijke trend aftekent. Ik zou dit soort cijfers graag in een database hebben om er wat queries op los te laten. En dan niet alleen winter- of zomerbanden en weersomstandigheden, maar allerlei factoren die van invloed kunnen zijn bij elk ongeval. Leeftijd bestuurders, tijdstip vd dag, merk en type auto, eigendom of leaseauto, bewolkt vs onbewolkt (ivm verblinding door zon), type weg, snelheid, geschat schadebedrag, gewonden, etc.

Als al die data er is dan kun je ook echt gaan analyseren en eventueel conclusies gaan trekken. Maar niet op basis van een enkele waarneming van een chauffeur.

Roel.

Je hebt helemaal gelijk :oops: , origineel had ik er ook een ;) bij staan maar bij het posten ging er wat fout en bij het opnieuw posten ben ik hem vergeten. :mrgreen:

25 dec 2009 23:04
Profiel
EW schreef:
Deze winter mag ze een nieuwe veercilinder. De prijs ga ik komend jaar in de gaten houden. Misschien doe ik het ook wel op een andere manier.

Wacht even. Of de prijzen ook dalen en stijgen bij Reifen.com zoals bij autobandenmarkt, weet ik niet. Van deze laatste weet ik het in ieder geval.

25 dec 2009 23:08
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Naar boven
maar autobandenmarkt had niet echt interessante aanbiedingen: Eigenlijk alleen maar onduidelijke merken banden.

25 dec 2009 23:14
Profiel
EW schreef:
maar autobandenmarkt had niet echt interessante aanbiedingen: Eigenlijk alleen maar onduidelijke merken banden.

Ja, dat heb ik ook gezien. Een tijdje geleden waren er wel veel A-merken, maar nu is het inderdaad prut.

25 dec 2009 23:22
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 797 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 54  Volgende