Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.
Ventilatieprobleem C5 PH3
Auteur |
Bericht |
MarsTDI
C5club Bikkel
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
Naar boven
|
 Re: Ventilatieprobleem C5 PH3
@eviltwin: Mijn dame is een week bij de importeur geweest, waar het probleem onderkend en toegegeven is en met door Frankrijk gecontroleerde metingen uitgebreid vastgesteld. Bovendien staat bijvoorbeeld het Duitse forum er ook vol van. Al die mensen inclusief importeurs zullen toch de gebruiksaanwijzing niet verkeerd lezen? Er zit gewoon ergens een fout in, wat bij behoorlijk wat exemplaren aanwezig is. Het gaat ook niet om bediening, maar om het gedrag van de regeling op een vast ingestelde automatische stand.
_________________ Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
|
15 dec 2009 00:57 |
|
 |
stephan
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 01 jul 2008 09:02 Berichten: 152 Woonplaats: Stramproy
Auto: Citroen C5 2.0 exlusive tourer met vialle lpi installatie.
Opties: geen.
Brandstof: LPG-G3
Energielabel: C
Organummer: 11525
Productienummer: 0108
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 100000
Kleur: thorium grijs
Naar boven
|
EvilTwin schreef: Nee er kan écht iets mis zijn, en garages die zich achter standaardzinnen verschuilen (producteigenschap) heb ik ook een hekel aan, maar het gemak waarmee men een structurele fout veronderstelt (die dus blijkbaar alleen in NL een handvol mensen treft) is wel opvallend, zeker als ik zie hoe velen zich niet aan de handleiding houden, of in het geheel niet lezen. Dat weten we wel van de Ph.I, het is heel makkelijk om te zeggen: de elektronica doet iets fout.
Verschillende mensen hebben al gezegd niet de auto-stand te gebruiken, de airco handmatig uit te zetten (idem voor de Ph1&II) of te spelen met de uitstroomopeningen, terwijl dat dus allemaal afgeraden wordt in de handleiding. Dat geeft toch te denken. Volgens mij als je alle uitstroomopeningen openzet en de autostand gebruikt, kan er weinig mis gaan met de bediening. Veel mensen gaan pas handmatig "spelen" als het niet lekker aanvoelt op autostand. En dat is nu juist hier het probleem. Ook ikzelf gebruik de autostand weinig, omdat ik na verloop van tijd warme voeten krijg, en aan passagiers zijde komt gewoon veel koudere lucht. Maar handmatig is weinig aan de hand, dus doen we het maar zo.
|
15 dec 2009 09:45 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Bouwjaar: 2012
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
Duitsers sporen sowieso niet, die zitten allemal met de jas aan in de auto (levensgevaarlijk) en de klima op 23 à 24C., heerlijk om een dutje te doen Ik zie op de Duitse site verder precies hetzelfde, idd een handvol klachten, maar de meesten hebben geen probleem en vragen zich af waar de klagers nu helelmaal over klagen. De klagers geloven bovendien dat het warm worden in de winter te maken heeft met het uitvallen van de Navi in de zomer, die insteek helpt denk ik niet. Er zijn er genoeg die wel de zomeruitval hebben maar niet de winterwarmte. Ze zijn sinds dit weekend bezig om de boel in kaart te brengen, via c5forum.de en totsdusver niemand met het gevraagde probleem http://www.citroen-cx.eu/C5_Forum/c5_forum.htmlDe eerste post die ik tegenkom van iemand die er wel last van heeft zegt dat hij de temp op 22C heeft staan, die wil het dus blijkbaar warm hebben  , de airco stuurt dan de meeste warmte naar de voeten logisch, want dat rijdt het beste, warme voeten/koel hoofd. Andersom komen ongelukken van. Bijna iedere klager zegt ook wel iemand te kennen die het probleem niet ondervindt, dan roept de vraag zich op: heeft die klager wel last in de auto van een niet klager; zit het in de auto, of in de klager? Een andere klager zegt dat zijn dochter achterin er eerder last van heeft dan hij, op zich wel een interessant punt, want de uitstromen achter, lopen via pijpen vanaf laag intern in de console en staan niet direct met die bij de voeten in contact. Het probleem is daar dus niet gerelateerd aan de voetenuitstroom. Hebben jullie de zachte luchtstroom trouwens open of dicht? De C6 heeft volgens mij een ander systeem, maar ik weet wel dat daar uit de achterkant van de navi-koepel heel veel lucht komt, genoeg om in de woestijn aan de buitenkant voor redelijk wat condens te zorgen.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
15 dec 2009 11:22 |
|
 |
roelbouwman
C5club Bikkel
Geregistreerd: 30 okt 2007 16:25 Berichten: 413 Woonplaats: Berlicum (+diagbox)
Auto: C5 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Buss. Excl, Protection, Leder Claudia Matinal
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Organummer: 12051
Productienummer: 0446
kilometerstand: 185000
Kleur: gris thorium
Naar boven
|
Goed,
Ik heb het probleem inmiddels ook ondervonden.
Gisterenavond bij een rit van ongeveer een uurtje werd het na ongeveer 30 minuten wel erg warm bij mijn voeten. Onaangenaam warm. Nog 10 minuten later kreeg ik een branderig gevoel op mijn rechterbeen, het been dat tegen de middenconsole aan steunt.
Toen ik daar met de hand aan voelde was dat hele stuk kunstof heet. Echt heet. Ik heb direct de climate control lager gezet (van 21.0 naar 20.0 aan beide kanten), en het werd daardoor iets beter, maar de middenconsole was nog steeds erg warm.
Thuis gekomen heb ik direct de infrarood thermometer gepakt. Het koste me een minuutje of 5 om die te vinden, en daarna was de temperatuur van de middenconsole aan de bestuurderszijde al gedaald, maar nog steeds zo'n 38 graden celcius. En toen voelde het al niet meer echt heet aan, iets dat tijdens de rit wel het geval was. Ik heb inmiddels de IR thermometer maar in de auto gelegd. De aankomende dagen ga ik nog wat metingen uitvoeren en dan terug naar de dealer, want dit is absoluut oncomfortabel en wat mij betreft ook niet acceptabel.
Buitentemperatuur was ca -4 graden celcius, stand automatische verwarming de eerste 40 minuten 21 graden, daarna 20 graden. Temperatuur in de rest van de auto was comfortabel bij 21 graden, bij 20 kreeg ik een wat koude luchtstroom boven.
Erg jammer dat dit soort dingen nu weer misgaan, terwijl het model al bijna twee jaar op de weg is. Ik heb in mijn ph1 ook nooit dit soort problemen gehad, daar was de climate control altijd perfect.
Ik vermoed dat de slangen of buizen vanuit de motorruimte naar de radiateur van de verwarming niet thermisch geisoleerd zijn van de middenconsole. In de ph1 zaten die buizen ook aan de linkerkant van de middenconsole en werden gloeiend heet, maar dat had geen invloed op de temperatuur van het kunstof en er was ook geen sprake van uitstraling naar de voetenruimte. Ik vermoed dat dat nu wel het geval is. En als dat hele vlak ruim boven de 40 graden celcius wordt dan straalt daar natuurlijk een hoop warmte vanaf.
Roel.
|
15 dec 2009 11:39 |
|
 |
stephan
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 01 jul 2008 09:02 Berichten: 152 Woonplaats: Stramproy
Auto: Citroen C5 2.0 exlusive tourer met vialle lpi installatie.
Opties: geen.
Energielabel: C
Organummer: 11525
Productienummer: 0108
kilometerstand: 100000
Kleur: thorium grijs
Naar boven
|
Mijn vorige auto een renault laguna, had ook last van een erg warme middenconsole, stoorde me eigenlijk niet zo. Lag aan een verwarmingsbuis die daar doorheen loopt.
Bij mij staan alle luchtroosters open, ook de zachte lucht boven op het dashboard.
Maar het is niet alleen dat ik bij de voeten erg warme lucht krijg, aan passagierszijde krijg je gewoon koudere lucht. bij dezelfde instelling als links, en dat kan volgens mij nooit normaal zijn. En mijn vrouw heeft het al gauw koud......
Maar zoals ik al eerder aangaf, op handbediening heb ik er geen last van, en ben dus verder gewoon tevreden.
Je zou alleen verwachten dat je voor dit geld een goed werkend climate control zou krijgen.
|
15 dec 2009 11:49 |
|
 |
SkyBuMp
C5club Bikkel
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Kleur: Gris Orageux
Naar boven
|
roelbouwman schreef: Goed,
Ik heb het probleem inmiddels ook ondervonden.
Thuis gekomen heb ik direct de infrarood thermometer gepakt. Het koste me een minuutje of 5 om die te vinden, en daarna was de temperatuur van de middenconsole aan de bestuurderszijde al gedaald, maar nog steeds zo'n 38 graden celcius. En toen voelde het al niet meer echt heet aan, iets dat tijdens de rit wel het geval was. Ik heb inmiddels de IR thermometer maar in de auto gelegd. De aankomende dagen ga ik nog wat metingen uitvoeren en dan terug naar de dealer, want dit is absoluut oncomfortabel en wat mij betreft ook niet acceptabel.
Roel. Thx voor de meting, volgens mij kun je hier veel hard mee maken als je terug gaat naar de dealer! Zet m op.. dit soort fouten moeten gewoon gefixt worden, je zou het als een downgrade kunnen zien tov PH1!!
_________________ Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010 Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
|
15 dec 2009 12:23 |
|
 |
roelbouwman
C5club Bikkel
Geregistreerd: 30 okt 2007 16:25 Berichten: 413 Woonplaats: Berlicum (+diagbox)
Auto: C5 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Buss. Excl, Protection, Leder Claudia Matinal
Bouwjaar: 2009
Organummer: 12051
Productienummer: 0446
kilometerstand: 185000
Kleur: gris thorium
Naar boven
|
Dat is toch iets anders dan dat ik lees in die thread. En nu het weer kouder wordt gaat ook daar de thread weer lopen. Sinds eergisteren zijn er ca 10 posts bijgekomen, en zijn er drie mensen die sinds die tijd daar aangegeven hebben dat ze last van dit probleem hebben. In die thread wordt ook duidelijk aangegeven dat men juist het vermoeden heeft dat het niets met de navigatie te maken heeft. Dat verhaal is de wereld in gebracht doordat er door Citroen in een eerdere situatie een hitteschild is geplaatst achter een RT4 bij iemand. Maar de posters in dat forum lijken het er over eens dat de bron van de warmte veel lager zit. Ik hou het er voorlopig op dat het veroorzaakt wordt door de vloeistofleidingen tussen de motor en de verwarming in het interieur. Die zijn blijkbaar niet thermisch geisoleerd van de middenconsole. Die hele middenconsole wordt daardoor aan de linkerzijde een enorme radiator. En als dat zo is dan is de oplossing volgens mij nog niet eens zo complex, namelijk het goed isoleren van de desbetreffende vloeistofleidingen. In de Ph1 waren die leidingen ook ongeisoleerd. Ik kan me herinneren dat ik daar een keer tegenaan kwam toen ik bezig was met het inbouwen van een carkit, net nadat ik een flink stuk had gereden en er achter kwam dat ze gloeiend heet waren. Maar ik heb in die auto nooit een effect op het interieur gemerkt. Hier is het draadje begonnen als "hete voeten", terwijl het draadje op planete-citroen begonnen is als "hete middenconsole door navigatie" omdat de eerste poster dacht dat daar de oorzaak lag. Maar volgens mij praten we in beide gevallen over hetzelfde probleem. Het Duitse forum heb ik nog niet gelezen, maar ik vermoed dat het niet veel anders zal zijn. Ik hou het op een ontwerpprobleem. Jij geeft aan dat er maar een "handjevol" meldingen zijn. Nu is natuurlijk slechts een klein deel van de C5 rijders actief op dit forum. We zien dus slechts een fractie van de gemelde problemen. Ook zullen veel C5 rijders het wellicht nooit melden en accepteren. De gemiddelde autorit in Nederland is ongeveer 20km. Het probleem doet zich echter pas voor na 30 tot 45 minuten, en blijkbaar ook alleen bij lagere buitentemperaturen. Voor veel mensen zal het probleem dus niet vaak optreden. En als dat wel gebeurt zal er ook nog een deel zijn die het probleem accepteert, een keer vloekt op de auto, maar er verder niet mee naar een dealer gaat. Van het deel dat wel gaat zal ook maar een heel klein aantal mensen hier melding maken van de problemen. De meeste C5'en in Nederland zijn eigendom van een leasebedrijf, en daarbij zal de berijder wellicht ook minder snel geneigd zijn om veel werk van een dergelijk probleem te maken. Het is immers niet "zijn" auto en als er over het algemeen toch alleen maar korte ritjes worden gemaakt dan heeft men er ook niet zo vaak last van. Verder zijn mensen vaak niet zo snel geneigd om een probleem te melden als het probleem niet heel erg duidelijk is of als ze het niet bevestigd zien bij anderen. Dit probleem doet zich alleen voor bij langere ritten. Een situatie die bij een dealer niet eenvoudig en snel te reproduceren is. Wellicht zal het daarom ook vaak worden afgedaan als "incident" en er verder niets mee gebeuren. Ik ga de aankomende ritten meten en als ik voldoende gegevens verzameld heb leg ik het voor aan de dealer. Wat mij betreft is dit een serieus issue. Ik heb bijna EUR 40k betaald voor een auto en voor dat bedrag mag je verwachten dat de auto gewoon bruikbaar is. Ik ben van mening dat een middenconsole die na drie kwartier rijden te heet is om je been tegenaan te laten steunen de bruikbaarheid van de auto niet ten goede komt. Als "lang" persoon (1.96m) kan ik ook niet zoveel anders met mijn benen in de auto dan ze daar tegenaan te laten rusten. En dat dan nog los van het issue dat het hierdoor in de voetenruimte ook nog oncomfortabel warm wordt. Roel.
|
15 dec 2009 14:14 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Bouwjaar: 2012
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
roelbouwman schreef: Dat is toch iets anders dan dat ik lees in die thread. En nu het weer kouder wordt gaat ook daar de thread weer lopen. Sinds eergisteren zijn er ca 10 posts bijgekomen, en zijn er drie mensen die sinds die tijd daar aangegeven hebben dat ze last van dit probleem hebben. In het ene draadje is de laatste post van 24nov, zeggen en schrijven drie posts sinds juli...en geen daarvan heeft met dit probleem te maken. In het andere draadje zijn er twee personen die ervaringen uitwisselen, maar die het er niet eens over kunnen worden waar die warmte precies vandaan komt. Citaat: In die thread wordt ook duidelijk aangegeven dat men juist het vermoeden heeft dat het niets met de navigatie te maken heeft. Dat verhaal is de wereld in gebracht doordat er door Citroen in een eerdere situatie een hitteschild is geplaatst achter een RT4 bij iemand. Maar de posters in dat forum lijken het er over eens dat de bron van de warmte veel lager zit.
Ik hou het er voorlopig op dat het veroorzaakt wordt door de vloeistofleidingen tussen de motor en de verwarming in het interieur. Die zijn blijkbaar niet thermisch geisoleerd van de middenconsole. Die hele middenconsole wordt daardoor aan de linkerzijde een enorme radiator. En als dat zo is dan is de oplossing volgens mij nog niet eens zo complex, namelijk het goed isoleren van de desbetreffende vloeistofleidingen. tja of anders gaan zitten  de leidingen zitten net zo diep als bij de C5 ph.I of voorheen de Xm, het is echt niet zo dat er een warme leiding langs je been loopt, zelfs niet als je er diep in zit. Ter referentie, de voorste twee aansluitingen steken door het schutbord, die kan je wellicht zien achter de motor, van daaruit lopen de leidingen met een knik omlaag naar de warmtewisselaar vd verwarmingsmodule:  Als het zo simpel was om met één kleine leiding het interieur te verwarmen had men helemaal de moeite niet hoeven doen om uitstroomopeningen en warmtewisselaars te bouwen. Citaat: Ik hou het op een ontwerpprobleem. De leidingen zijn niet anders ontworpen dan de C5 Ph.I of eerder de Xm, dus daar zit het sowieso niet in. Citaat: Jij geeft aan dat er maar een "handjevol" meldingen zijn. Nu is natuurlijk slechts een klein deel van de C5 rijders actief op dit forum. We zien dus slechts een fractie van de gemelde problemen. Ook zullen veel C5 rijders het wellicht nooit melden en accepteren. We zien hier soms buitenproportioneel veel problemen omdat mensen lid worden omdat ze een probleem (denken te) hebben, vooralsnog is er te weinig data om dat hiervan te zeggen, maar met 100.000 exemplaren verkocht in Frankrijk, zouden het er meer moeten zijn als het structureel was. Gezien de simpele dngen waar mensen over klagen kan ik me niet voorstellen dat ze stil zijn over zoiets. Citaat: De gemiddelde autorit in Nederland is ongeveer 20km. Het probleem doet zich echter pas voor na 30 tot 45 minuten, en blijkbaar ook alleen bij lagere buitentemperaturen. Als de verwarming niet loopt, of de motor nog niet warm is, wordt er ook geen warm koelwater naar de verwarming gestuurd. Wel zou er een verschil tussen benzine en Diesel merkbaar moeten zijn. Frankrijk en Duitsland zijn groter en deels kouder dus daar zou het eerder zichtbaar moeten zijn. Citaat: De meeste C5'en in Nederland zijn eigendom van een leasebedrijf, en daarbij zal de berijder wellicht ook minder snel geneigd zijn om veel werk van een dergelijk probleem te maken. Het is immers niet "zijn" auto en als er over het algemeen toch alleen maar korte ritjes worden gemaakt dan heeft men er ook niet zo vaak last van. Er moeten er ook genoeg zijn waarmee vier uur aan een stuk gereden wordt, daar had ik de mijne ook voor gekocht.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
15 dec 2009 16:50 |
|
 |
Henk2304
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:33 Berichten: 565 Woonplaats: Tollebeek
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Bouwjaar: 2019
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla
Naar boven
|
Roman schreef: misschien een stomme vraag.. waarom heb je de airco aan? volgens kan je die bij deze temp sowieso beter uitlaten.. om bevriezen van de compressor te voorkomen.. Dat moet je eens proberen als je de voorruitontwaseming (knopje boven die van de achterruitverwarming) aanzet (en die heb je met dit weer aan het begin van elke rit eigenlijk wel nodig). Dan gaat de airco standaard aan.
_________________ L8r, Henk
|
15 dec 2009 22:42 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Kleur: Blauw
Naar boven
|
idd op het duitse c5 forum zijn er ook mensen met dit probleem...
in belgie heb ik er nog niet van gehoord...
enkele C5 ph3 die mijn dealer verkocht heeft , waaronder ook de zijne, hadden een electronica probleem.. eoa fout in een printplaat...
|
15 dec 2009 22:44 |
|
 |
Menno
Beheerder
Auto: Citroën
Naar boven
|
Zit een beveiliging op, op en onder de + 4 graden werkt de airco niet i.v.m. eventuele bevriezing van de verdamper ...
15 dec 2009 22:44 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Naar boven
|
Henk2304 schreef: Dat moet je eens proberen als je de voorruitontwaseming (knopje boven die van de achterruitverwarming) aanzet (en die heb je met dit weer aan het begin van elke rit eigenlijk wel nodig). Dan gaat de airco standaard aan. dat klopt, maar ik heb die zelden nodig... 
|
15 dec 2009 22:45 |
|
 |
Henk2304
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:33 Berichten: 565 Woonplaats: Tollebeek
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Bouwjaar: 2019
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla
Naar boven
|
Ik kan de klachten die hier genoemd worden tot nu toe eigenlijk niet onderschrijven, houwe zo hoop ik. Wel vind ik dat de temperatuur bij stand 21 en bij een normale buitentemperatuur gedurende een wat langere rit na verloop van tijd wat kouder aanvoelt maar verhoging naar stand 21.5 lost dat probleem meestal al op. Bij de huidige buitentemperatuur zorgt stand 21 voor een voldoende snelle opwarming van het interieur. Ik rijd meestal kortere ritten maar twee keer in de week een rit van bijna 2 uur, meestal één keer met de airco aan en één keer met de airco uit. Normaal heb ik de airco uit, maar omdat in het instructieboekje staat dat de airco minimaal éénmaal per maand ingeschakeld moet worden doe ik dat dan maar wekelijks. En verder natuurlijk als daar echt aanleiding toe is (hogere temperatuur en/of luchtvochtigheid in het interieur). Verder staat het systeem op "Auto" maar dan dus meestal met "A/C" uit. Ik voel regelmatig aan de zijkanten van de middenconsole en die worden niet noemenswaardig warm. Kortom tot nu toe wel tevreden
_________________ L8r, Henk
|
15 dec 2009 23:07 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Naar boven
|
Henk2304 schreef: Wel vind ik dat de temperatuur bij stand 21 en bij een normale buitentemperatuur gedurende een wat langere rit na verloop van tijd wat kouder aanvoelt maar verhoging naar stand 21.5 lost dat probleem meestal al op.
hier in kan ik je gelijk geven, bij de ph2 had ik de temp altijd op 20 graden staan, en dat was heerlijk.. bij de ph 3 voelt dat idd kouder aan.. dus heb ik nu de temp op 21,5 of 22 staan... 
|
15 dec 2009 23:13 |
|
 |
MarsTDI
C5club Bikkel
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Organummer: 11566
Kleur: Rouge Profond
Naar boven
|
@eviltwin: Toen mijn dame een week bij de importeur was heb ik een andere meegekregen. Die had het probleem niet. Het is overigens helemaal niet subjectief gemeten. De auto hoeft niet eens te rijden om na +-40 minuten een meetbaar temperatuurverschil van 30'C te krijgen, aldus dealer én importeur. (Op stand auto, roosters open en regeling op 21)
En ja, door de zomer leek het allemaal reuze mee te vallen, maar de buitentemp is weer gezakt, dus....
De importeur wist mij in het voorjaar te melden dat zij europees officieel 95 auto's vastgelegd hebben met dit probleem, en geen flauw idee te hebben hoe het direct op te lossen.
_________________ Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
|
16 dec 2009 01:30 |
|
 |
|