Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

Klopt, ik heb dit ook, en als je een mengmotor van een C4 koopt dan heb je er een met een langere as.
Ik heb het (tijdelijk) opgelost door op de platte zijde van de motor een stukje rubber te plakken, gisteren gedaan en daarna geprobeerd, als ik hem warm zet dat komt er ook idd warme lucht uit en als ik hem weer koud zet dan weer koude lucht. Dus voorlopig weer uit de brand en anders koop ik een C4 mengmotor.
Ik heb het (tijdelijk) opgelost door op de platte zijde van de motor een stukje rubber te plakken, gisteren gedaan en daarna geprobeerd, als ik hem warm zet dat komt er ook idd warme lucht uit en als ik hem weer koud zet dan weer koude lucht. Dus voorlopig weer uit de brand en anders koop ik een C4 mengmotor.

oei, wat een lang draadje.
gelukkig en jammer te lezen dat velen problemen hebben. mijn probleem is dat de temperatuur (maakt niet uit of airco wel of niet is ingeschakeld) in de eerste minuten flink hoog (warm dus) oploopt, maar na een klein kwartiertje komt uit alle dashboard-openingen alleen maar koude lucht. het wordt echt ijskoud in de auto. temperatuurinstelling op 28 gr zetten en het wordt weer warm, maar zo warm dat het weer te veel wordt. als we de kachel op minder dan 28 zetten helpt dat niet. naar mijn gevoel werkt de airco nu altijd, ingeschakeld of niet.
diverse garages hebben er al naar gekeken (ik hoop dat een andere garage het probleem kan oplossen). de laatste had als oplossing de middenuitstroomgaten te sluiten. dat is toch niet de echte oplossing.
ik lees over motortjes en asjes, maar dat gaat boven mijn pet. het liefst zou ik naar de garage gaan om de gouden oplossing te laten uitvoeren. heeft iemand die?
gelukkig en jammer te lezen dat velen problemen hebben. mijn probleem is dat de temperatuur (maakt niet uit of airco wel of niet is ingeschakeld) in de eerste minuten flink hoog (warm dus) oploopt, maar na een klein kwartiertje komt uit alle dashboard-openingen alleen maar koude lucht. het wordt echt ijskoud in de auto. temperatuurinstelling op 28 gr zetten en het wordt weer warm, maar zo warm dat het weer te veel wordt. als we de kachel op minder dan 28 zetten helpt dat niet. naar mijn gevoel werkt de airco nu altijd, ingeschakeld of niet.
diverse garages hebben er al naar gekeken (ik hoop dat een andere garage het probleem kan oplossen). de laatste had als oplossing de middenuitstroomgaten te sluiten. dat is toch niet de echte oplossing.
ik lees over motortjes en asjes, maar dat gaat boven mijn pet. het liefst zou ik naar de garage gaan om de gouden oplossing te laten uitvoeren. heeft iemand die?

oei, wat een lang draadje.
gelukkig en jammer te lezen dat velen problemen hebben. mijn probleem is dat de temperatuur (maakt niet uit of airco wel of niet is ingeschakeld) in de eerste minuten flink hoog (warm dus) oploopt, maar na een klein kwartiertje komt uit alle dashboard-openingen alleen maar koude lucht. maar ook onze voeten worden ijsklompen. het wordt echt ijskoud in de auto. temperatuurinstelling op 28 gr zetten en het wordt weer warm, maar zo warm dat het weer te veel wordt. als we de kachel op minder dan 28 zetten helpt dat niet. naar mijn gevoel werkt de airco nu altijd, ingeschakeld of niet.
diverse garages hebben er al naar gekeken (ik hoop dat een andere garage het probleem kan oplossen). de laatste had als oplossing de middenuitstroomgaten te sluiten. dat is toch niet de echte oplossing.
ik lees over motortjes en asjes, maar dat gaat boven mijn pet. het liefst zou ik naar de garage gaan om de gouden oplossing te laten uitvoeren. heeft iemand die?
gelukkig en jammer te lezen dat velen problemen hebben. mijn probleem is dat de temperatuur (maakt niet uit of airco wel of niet is ingeschakeld) in de eerste minuten flink hoog (warm dus) oploopt, maar na een klein kwartiertje komt uit alle dashboard-openingen alleen maar koude lucht. maar ook onze voeten worden ijsklompen. het wordt echt ijskoud in de auto. temperatuurinstelling op 28 gr zetten en het wordt weer warm, maar zo warm dat het weer te veel wordt. als we de kachel op minder dan 28 zetten helpt dat niet. naar mijn gevoel werkt de airco nu altijd, ingeschakeld of niet.
diverse garages hebben er al naar gekeken (ik hoop dat een andere garage het probleem kan oplossen). de laatste had als oplossing de middenuitstroomgaten te sluiten. dat is toch niet de echte oplossing.
ik lees over motortjes en asjes, maar dat gaat boven mijn pet. het liefst zou ik naar de garage gaan om de gouden oplossing te laten uitvoeren. heeft iemand die?
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
De buiten temperatuur is in het ooghouden, het zow kunnen dat er een slecht cotact is dat deze soms een verkeerde temperatuur aangeeft.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Temp. sensor in de rechterbuitenspiegel nog wel goed in waarde?
Koelvloeistof wel op goede niveau.
Koelvloeistof wel op goede niveau.

Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.

Herman en Willy4. Dank voor jullie commentaar.
Koelvloeistof is nagekeken. Sensor in rechter buitenspiegel???Geen idee of ie er zit (kan niets vinden dat op ziets lijkt in mijn C5 exclusive 2,0 liter febr 2002). Relatie tot buitentemperatuur is mij nog niet opgevallen, maar ga ik nu zeker in de gaten houden.
Koelvloeistof is nagekeken. Sensor in rechter buitenspiegel???Geen idee of ie er zit (kan niets vinden dat op ziets lijkt in mijn C5 exclusive 2,0 liter febr 2002). Relatie tot buitentemperatuur is mij nog niet opgevallen, maar ga ik nu zeker in de gaten houden.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Dat kleine knobbeltje onder de rechter buitenspiegel doet de temperatuur meting van buiten.
En is voor vele dingen van belang.
En is voor vele dingen van belang.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.

Even wat tijd genomen om ervaring met "het knobbeltje" op te doen.
De temperatuurmeting lijkt perfect te werken. Display geeft de correcte temperatuur weer.
Iemand nog een idee?
De temperatuurmeting lijkt perfect te werken. Display geeft de correcte temperatuur weer.
Iemand nog een idee?
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
De binnen temperatuur sensor ook eens uitmeten, maar de waarden ken ik niet,misschien er eens op blazen en dan moeten de waarden veranderen.

bedankt voor de reactie Willy4.
De garages hebben die zeker uitgemeten. Dat hebben ze me met zoveel woorden verteld (alleen dat knobbeltje was nieuw voor mij).
De garages hebben die zeker uitgemeten. Dat hebben ze me met zoveel woorden verteld (alleen dat knobbeltje was nieuw voor mij).
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
en de knop waarmee ge uw temperatuur insteld hebben ze die ook uitgemeten

voor Willy4: dat vind ik een goede voor de eerstvolgende keer dat ik bij de garage ben. Dankjewel.
Toch leerzaam zo'n forum !
Toch leerzaam zo'n forum !

C5club Newbie


Berichten: 9
Lid geworden op: 11 dec 2009 19:19
Auto: C5 Break Exclusive V6 Automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 122258
Kleur: Zilver
Locatie: Almelo
Hierbij handleiding om de regelmotor links te vervangen/demonteren met foto's e.d.
Hiermee word alles ineens een stuk duidelijker, en zal mijn airco het binnen kort weer perfect doen hoop ik, ik ga het zelf doen.. (2 rechterhanden gelukkig)
Volgens mij komt het zelfs van deze site maar ik weet het niet zeker , ik heb het ergens af geplukt..
PS: het type regelmotor met verlengde as is: NR: 6447TK degene met korte as is NR: 6447EL (defect)
Mvg, Wijnand
Hiermee word alles ineens een stuk duidelijker, en zal mijn airco het binnen kort weer perfect doen hoop ik, ik ga het zelf doen.. (2 rechterhanden gelukkig)
Volgens mij komt het zelfs van deze site maar ik weet het niet zeker , ik heb het ergens af geplukt..
PS: het type regelmotor met verlengde as is: NR: 6447TK degene met korte as is NR: 6447EL (defect)
Mvg, Wijnand
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Hallo Wijnand,
Super !!! Instructies met foto en al.
Helaas heb ik niet twee rechterhanden dus durf ik dit niet aan. Ik neem dit bestand graag mee naar de garage, samen met de andere suggesties.
Hartelijk dank.
Super !!! Instructies met foto en al.
Helaas heb ik niet twee rechterhanden dus durf ik dit niet aan. Ik neem dit bestand graag mee naar de garage, samen met de andere suggesties.
Hartelijk dank.

C5club Newbie


Berichten: 9
Lid geworden op: 11 dec 2009 19:19
Auto: C5 Break Exclusive V6 Automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 122258
Kleur: Zilver
Locatie: Almelo
Ja ik vind het heel duidelijk, kun je niet veel aan fout doen volgens mij... en zelfs garages hebben er denk ik wat aan... Groeten, Wijnand 
