Leiding stuurbekrachtiging
Auteur |
Bericht |
c5rijder
C5club Rookie
Geregistreerd: 28 jan 2008 20:23 Berichten: 46 Woonplaats: Helmond
Auto: C5 Break exclusive
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Naar boven
|
 Leiding stuurbekrachtiging
Hallo, Waar de leiding op het motorblok/pomp komt zit een bochtje; deze bocht begint poreus te worden. Kan ik alleen een gedeelte vervangen en met klemmen vastzetten of moet ik de complete leiding vervangen. Tips voor vervanging zijn welkom. C5 2.0 bouwjaar 2002.
|
17 okt 2009 11:31 |
|
 |
L A
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 mei 2009 16:55 Berichten: 710 Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Naar boven
|
 Re: Leiding stuurbekrachtiging
. Weet dat er een enorme druk op hydraulische leidingen zit in het algemeen. En het inééns wegvallen van de faciliteit om comfortable te kunnen sturen, is buitengewoon schrikwekkend. Als je er dus een stuk tussenuit wilt halen en vervangen, lukt het niet om nadien de boel met knellen af te dichten zonder dat er toch lekkage optreedt. Tijdelijk, is mijn suggestie, kan je binnen in de verbindingen en koperen stukje buis doen met om ieder aansluitend deel twéé goede slangklemmen (vier dus per verbinding !). Op den duur zal die tendens van poreusheid zich wel weer elders manifesteren dus zie deze opzie als één die slechts van korte duur van nut mag zijn.
_________________ Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK, Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
|
17 okt 2009 14:13 |
|
 |
Eric Vertogen
C5club Bikkel
Geregistreerd: 15 okt 2006 11:24 Berichten: 384 Woonplaats: Merselo
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 326.475
Naar boven
|
 Re: Leiding stuurbekrachtiging
L A schreef: . Tijdelijk, is mijn suggestie, kan je binnen in de verbindingen en koperen stukje buis doen met om ieder aansluitend deel twéé goede slangklemmen (vier dus per verbinding !).
Ik kan je nu alvast verklappen dat dit niet zal gaan werken, vanwege de hoge druk. De enige noodoplossing die werkt aan een lekkende hoge drukleiding is solderen, andere manier zijn er niet. De juiste oplossing is natuurlijk het vervangen van de leiding.
|
17 okt 2009 21:11 |
|
 |
c5maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39 Berichten: 2469
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Naar boven
|
 Re: Leiding stuurbekrachtiging
Eric Vertogen schreef: L A schreef: . Tijdelijk, is mijn suggestie, kan je binnen in de verbindingen en koperen stukje buis doen met om ieder aansluitend deel twéé goede slangklemmen (vier dus per verbinding !).
Ik kan je nu alvast verklappen dat dit niet zal gaan werken, vanwege de hoge druk. De enige noodoplossing die werkt aan een lekkende hoge drukleiding is solderen, andere manier zijn er niet. De juiste oplossing is natuurlijk het vervangen van de leiding. Hier is al meer over geschreven. De druk in het systeem zal in werking ongeveer 160 bar bedragen!!! een oplossing is de permaswage sommige dealers hebben er eentje. Begin aub niet met koperbuisjes ertussen want je wilt niet weten wat 160 bar met je doet bij een lekkage.
_________________ Citroen 2cv6 spécial 1986
|
21 okt 2009 12:42 |
|
 |
c5rijder
C5club Rookie
Geregistreerd: 28 jan 2008 20:23 Berichten: 46 Woonplaats: Helmond
Auto: C5 Break exclusive
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Naar boven
|
 Re: Leiding stuurbekrachtiging
Oke mensen, bedankt voor de info. Die leiding is dat 1 leiding of zitten er aftakkingen aan. In de vraagbaak is het slang 8 op pagina 28.
|
23 okt 2009 00:41 |
|
 |
Kees de Zwever
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 13 jul 2009 19:44 Berichten: 122 Woonplaats: Velden
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: cc en navi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09304
Productienummer: 0114
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 340000
Kleur: gryline kl.code:knac
Naar boven
|
 Re: Leiding stuurbekrachtiging
Deze slang is de toevoer van het reservaar naar de pomp en hier kan geen druk op zitten want hij zit voor de pomp.
|
25 okt 2009 00:53 |
|
 |
|