Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
 Leiding stuurbekrachtiging 
Auteur Bericht
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 28 jan 2008 20:23
Berichten: 46
Woonplaats: Helmond
Auto: C5 Break exclusive
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Leiding stuurbekrachtiging
Hallo,
Waar de leiding op het motorblok/pomp komt zit een bochtje; deze bocht begint poreus te worden.
Kan ik alleen een gedeelte vervangen en met klemmen vastzetten of moet ik de complete leiding vervangen. Tips voor vervanging zijn welkom.
C5 2.0 bouwjaar 2002.


17 okt 2009 11:31
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 mei 2009 16:55
Berichten: 710
Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Leiding stuurbekrachtiging
.
Weet dat er een enorme druk op hydraulische leidingen zit in het algemeen.
En het inééns wegvallen van de faciliteit om comfortable te kunnen sturen, is buitengewoon schrikwekkend.
Als je er dus een stuk tussenuit wilt halen en vervangen, lukt het niet om nadien de boel met knellen af te dichten zonder dat er toch lekkage optreedt.
Tijdelijk, is mijn suggestie, kan je binnen in de verbindingen en koperen stukje buis doen met om ieder aansluitend deel twéé goede slangklemmen (vier dus per verbinding !).
Op den duur zal die tendens van poreusheid zich wel weer elders manifesteren dus zie deze opzie als één die slechts van korte duur van nut mag zijn.

_________________
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404


17 okt 2009 14:13
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 okt 2006 11:24
Berichten: 384
Woonplaats: Merselo
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 326.475


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Leiding stuurbekrachtiging
L A schreef:
.
Tijdelijk, is mijn suggestie, kan je binnen in de verbindingen en koperen stukje buis doen met om ieder aansluitend deel twéé goede slangklemmen (vier dus per verbinding !).


Ik kan je nu alvast verklappen dat dit niet zal gaan werken, vanwege de hoge druk. De enige noodoplossing die werkt aan een lekkende hoge drukleiding is solderen, andere manier zijn er niet.
De juiste oplossing is natuurlijk het vervangen van de leiding.


17 okt 2009 21:11
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39
Berichten: 2469
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Leiding stuurbekrachtiging
Eric Vertogen schreef:
L A schreef:
.
Tijdelijk, is mijn suggestie, kan je binnen in de verbindingen en koperen stukje buis doen met om ieder aansluitend deel twéé goede slangklemmen (vier dus per verbinding !).


Ik kan je nu alvast verklappen dat dit niet zal gaan werken, vanwege de hoge druk. De enige noodoplossing die werkt aan een lekkende hoge drukleiding is solderen, andere manier zijn er niet.
De juiste oplossing is natuurlijk het vervangen van de leiding.



Hier is al meer over geschreven.
De druk in het systeem zal in werking ongeveer 160 bar bedragen!!! een oplossing is de permaswage sommige dealers hebben er eentje.
Begin aub niet met koperbuisjes ertussen want je wilt niet weten wat 160 bar met je doet bij een lekkage.

_________________
Citroen 2cv6 spécial 1986


21 okt 2009 12:42
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 28 jan 2008 20:23
Berichten: 46
Woonplaats: Helmond
Auto: C5 Break exclusive
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Leiding stuurbekrachtiging
Oke mensen, bedankt voor de info.
Die leiding is dat 1 leiding of zitten er aftakkingen aan.
In de vraagbaak is het slang 8 op pagina 28.


23 okt 2009 00:41
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 jul 2009 19:44
Berichten: 122
Woonplaats: Velden
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: cc en navi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09304
Productienummer: 0114
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 340000
Kleur: gryline kl.code:knac


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Leiding stuurbekrachtiging
Deze slang is de toevoer van het reservaar naar de pomp en hier kan geen druk op zitten want hij zit voor de pomp.


25 okt 2009 00:53
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.